onsdag 4. august 2010

Barnevakt til å stole på???

Barnevakt 8Barnevakt 7 

Luke, marsvinet vårt, har vært litt syk, men i dag fikk han løpe litt rundt på plattingen utenfor mens jeg tok meg en kopp kaffe. Det gikk ikke lange stunden før Todd kom for å holde oss med selskap.

Barnevakt 9 Todd passer godt på Luke. Når masvinet går for langt en vei, går Todd  bort til han og legger seg ned og stenger veien. Men å passe på små marsvingutter, er en slitsom jobb..

Barnevakt 2 Man blir så trøtt så trøtt…

Barnevakt 3Luke benytter anledningen til å stikke av…

Barnevakt 6Men jammen er ikke Todd på plass igjen! 

Barnevakt 1

Men selv om det ser ut til at Todd er oppriktig glad i Luke, så er det ikke en barnevakt jeg ville ha stolt på! Best å holde seg i nærheten!! Bildene ble tatt med mobilen… Man går ikke inn og henter kameraet og lar disse to være alene igjen ute..

20 kommentarer:

Sommertid sa...

Uansett så synes jeg det var en riktig koselig fortelling her med bilder som sier sitt...ser ut som de koser seg i samme selskap....
men "barnevakt" er vel kanskje litt drøyt å forlange av Todd....heller kose/lekekamerat..

Ha en fin onsdagskveld.

Gamleheksa sa...

Herlige kompiser :D

sylvia sa...

ååå helledussen,så skjønne de er,
er nok venner disse to ja....men bare om du er der..
så flott en katt du har,snill ser han ut til å være å,
klem fra sylvia

MajorogMeg sa...

Jeg er imponert!!!! Er det mulig? Helt herlig å se at dette går an!!!!
Men å stole fullt og helt på pus kan vel kanskje være vel modig? Ser jo fredelig ut da....best å ikke ta sjanser:)
Håper du har hatt en god sommer så langt. Jeg håper på en god august etter en heller begredelig sommer....
Klem fra meg:)

Bente bm-foto sa...

å herrlighet så bra? jeg er skikkelig imponert;) I tillegg til fine mobilbilder.

Berit's fotoblogg. sa...

Her har du fått noen blinkskudd, og både historie og bilder var flotte:) Ha en fortsatt fin kveld til både folk og dyr:)

merete sa...

Supre bilder til å være mobilkamera da!:) det så veldig koselig ut med de to:)
-merete

Mia Folkmann sa...

Jeg synes, at det er klogt at holde øje med den gode babysitter. Men de ser ellers søde ud sammen... ;-)

TurboLotte sa...

Helt utrolig at han ikke slår kloa i han, bokstavelig talt?
Herlige der de ligger!

Gudveig HN sa...

Virkelig noe søte småtasser du har - og en kjempeartig bildeserie!

Sigbjørn sa...

Her i huset har vi en Border Collie som ligger med hodet inni marsvinburet og slapper av sammen med Herman (Guttemarsvin):-)))

Helga Sofie sa...

Herlig historie :) Og for en fin blogg du har, denne vil jeg følge! Ta gjerne en titt på min også – litt villere dyreliv, dog...

Marit sa...

Fortellingene dine overrasker og jeg ler her jeg sitter ;o)

Herlige bilder av Luke og Todd!
Ha en flott dag!

Annette's space sa...

Kæreste Petunia.....Du godeste som du fik smilet frem her hos mig.
Hvor er de dog søde sammen de to helt forskellige dyr. Jæger og offer ifølge naturens gang, og dog ligger de der og koser :-))

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Sååååå herlige venner. Siste bildet er " helt bedårende"!
Takk for informasjonen om "bloggvirus".
Jeg spurte Lotta og Hasse om hva som har skjedd med deres blogger. Venter fremdels på svar...
Fetteren min som er mye mer datakyndig enn de fleste, ba meg ikke være urolig, men det er jeg siden de andre måtte starte på nye blogger ifg minaordminabilder!
Jeg har ordbekreftelse på kommentarene. Skal være obs på svarlinker fra mistenkelige fremmede ;:OD)

Linda sa...

Herlig:)

Mona sa...

Vilka underbara bilder. Hur kan du få så bra bilder med mobilkamera?
Härligt att se Luke och Todd tillsammans och så vacker Todd är. Nästa gång jag skaffar katt vill jag ha en röd!

randi K design sa...

Fantastiske bilder!!! Nydelige dyr!

Tofo sa...

Kjempeherlig billedserie!
Og nydeige dyr;)

Husfruen of Hilltop House sa...

Herlige bilder! :-)