onsdag 25. august 2010

Da Petunia hadde besøk av barnebarna…

Min eldste sønn og samboeren har besørget familieforøkelse!!!. Ja, de har sågar gjort meg til farmor  - på en måte. To herlige små nøster med silkemyk baby…pels! Da sønn og sambo reiste til Tyrkia på ferie i sommer, var ikke farmor vanskelig å be om barnepass…DSC_0828Her er de to englebarna; Torres og Shilla!

DSC_0830 Torres

DSC_0831Shilla

Ja, det er to chinchillaer og de er så søte! Jeg har aldri hatt chinchilla før og ble forbauset over hvor myk pels de har.

P1050245

Både Silver og Todd syntes disse herlige små livlige skapningene var artig underholdning den første ettermiddagen. Etter det, enset de dem nesten ikke… De er nok vant til alt det rare som kommer i hus her…

P1050272

P1050297 Marsvinet, Luke, syntes også det var kjekt med litt selskap.

P1050267

“Onkel” Jølle var som vanlig ikke lang unna! Han viste stolt frem gullungene til alle som ville hilse på!

Chinchilla er absolutt et artig kjæledyr, men det krever en del stell. Dessuten kan de bli opp mot 20 år gamle og det er  noe man bør tenke på når man vurderer anskaffelse. De er også et ganske ømfintlig kjæledyr og er ikke anbefalt som kjæledyr til små barn.

Vel, etter en uke kom “mor og far” og hentet dem, men jeg passer gjerne igjen ved en senere anledning:)

12 kommentarer:

sigrid sa...

Dei var no søte.. :-)

Wenche sa...

Gratulerer som farmor:) Var no søte kjæledyr, og dei hadde det sikkert kjekt på ferie med så masse hyggeleg selskap:)

9na sa...

Så søte! Her i huset har vi fått mus, dvs inni et akvarium, i tillegg til de som kattene trekker inn. Film på Cattas blogg.

Thusnelda sa...

Hei, ville berre inn om for å hilse på:))
Dei var no søte , men eg trur eg hadde likt dei best godt innlåste i buret sitt, DÅ ER DEI SØTE DÅ!
Ha ei god natt!

Anne sa...

Å ja, du var bare barnevakt du :-) jeg sm rodde du hadde gått til anskaffelse av flere firfotinger!!

Ida sa...

Herlig gjeng! :)
Jølle er bedårende der han ligger og passer på. Smelt...

Ei venninne av meg hadde en Chinchilla tidligere. Den var høyt og lavt, og overalt... Morsom! ;)

Ha en fin dag, der du er,
selv om det bøtter ned...
Vi satser på en fin høst, ja!

Bea sa...

Du har blitt nominert av meg :)

Tofo sa...

To søte "barnebarn"!
Jammen må det være kjekt å komme på feriekoloni til "farmor";)

Det siste bildet her var kjempefint!

Ha en fin dag!
Klem;)

Linda sa...

For noen nusselige nurk! Sikkert kjekke "barnebarn" å passe en ukes tid!

Gamleheksa sa...

Så kos da, med barenebarn. Likte jo Torres-navnet spesielt godt jeg da, mumle mumle;)

Teuvo Vehkalahti sa...

Wery nice photo and an excellent blog, I lile very much.

All looking fotoblog Teuvo images

http://www.ttvehkalahti.blogspot.com

pleace kommentar to

Norja raised the flag up mu blog

Teuvo

FINLAND

LaDolceVita sa...

Hej!
Gud vad söta dem är!
Kram