lørdag 28. august 2010

Den lille uunnværlige…

I forrige innlegg hadde jeg med en del bilder tatt med selvutløser og noen av dere lurte på om jeg alltid hadde med meg speilrefleks og stativ på tur. Svaret på det er nei. Jeg har nesten aldri med meg noen av delene. Jeg pakker lett med andre ord!! Kameraet jeg bruker 98 % av turbildene mine er et lite Panasonic TZ5, som jeg kan ha i en lomme på jakken og den andre lille helt uunnværlige duppedingsen som jeg bruker, er denne:

Gorilla PodGorillapod 

Denne lille hendige saken er helt genial!!

DSC_0021 DSC_0022

DSC_0027 DSC_0029

DSC_0024DSC_0031  Man kan henge fra seg kamera nesten hvor som helst eller man kan også bruke det som et lite stativ:

DSC_0035

Slike Gorillapod’er, får man kjøpt der hvor de selger fotoutstyr og man kan få dem i forskjellige størrelser som også passer speilreflekskamera med store linser på.

Løp og kjøp folkens!

22 kommentarer:

mrsnesbitt sa...

I have got to get one of these! I couldvideo my chickens! lol!

Eva sa...

Hvor er den fiks! Og pæn er den også.

sigrid sa...

så flott og lurt :-)

♥ god helg ♥

Husfruen of Hilltop House sa...

Har lurt lenge på å kjøpe en sånn en. Er den sterk nok til å bære et speilrefleks, tror du?

Bente bm-foto sa...

Utrolig smart sak som ser så kjekk ut. Men NÅ må jeg jo virkelig få tak i en slik. Tror jeg må ha den som heter Zoom til speilreflekskamera.
takk for tipset;)

TorAa sa...

Takk for dette rådet.
En slik skal jeg kjøpe. Det er sikkert.
Vi har et vanntett (til 35 meter) og støvbestandig kompakt kamera.

Kanskje kommer det noe med det kameraet fra "Under fossen" i Cataratas Iguazu eller fra Uruguay. Jeg får se hva jeg har tilgang på her i sommerhuset - skjønt regn og 10 grader ikke minner mye om sommer. Selv kattene holder seg for det meste inne.
Ha en herlig søndag

Anne sa...

" Må ha det, bare MÅ ha det..."

"...fordi jeg er vær`t det!"

Rune (Bildebloggen) sa...

Jeg har ikke testet dette selv, men har vært på tanken mang en gang, ser genialt og enkelt ut. :)

Fortsatt fin helg.

Husfruen of Hilltop House sa...

Hei igjen Petunia,

Det blir nok gorilla på oss også snart.
Hentelappen fra posten kom i dag. Skal på postkontoret på mandag. Er fryktelig spent! :-)
Fortsatt god helg!

Tofo sa...

Så lurt! Sånn vil jeg ha;-)

Ragnar Steinmoen sa...

Ja denne er kjekk å ha.. Har en slik og den tåler et speilrefleks med tungt objektiv, så det er kvalitet også.. :)

Annette's space sa...

Wauw....den er smart !!!

Er den stærk nok til at bære et spejlreflekskamera ??

Irene sa...

Praktisk og artig sak .... har sett den i fotobutikken. Bildene dine viser hvor utrolig allsidig den lille dingsen er i bruk. Bedre reklame kan den ikke få!

Bea sa...

Ja dette var nytt for meg:-) Kjempeflott tips, den ser ut til å være svært hendig med å ta med seg på turer...:-)

Koselig koselig sa...

Den har mannen min også - men jeg??? Bruker jeg den? Hm.. nei

Han har forresten tatt meg i fotoskole fordi jeg må utvikle meg litt. Det er gøy og litt blææh også hahahha...
Det er derfor jeg har tatt så mye himmelbilder i det siste. Øver meg ;)
god søndag Petuniaaa :)

Gamleheksa sa...

Sånn har jeg også:) Det tar tid før ting kommer til Toten så min ble innkjøpt i Oslo av ei snill venninne. En uunværlig turkamerat ;)

Lene sa...

Jaaa, takk for påminnelsen! Den der har John og jeg snakket om så mange ganger, så mååå løper og kjøpe.

Har vært fraværende på blogg så lenge nå, så er litt ute av trening, men kommer nok snart inni det igjen ;) Og, ja, jeg så den flotte fotokonkurransen din, men litt for sent. Du er så flink og flittig med sånt, Petunia :) Keep om the good work til glede for så mange av oss. Flotte bilder hos deg :)

Fortsatt finfin kveld :)

LaDolceVita sa...

Gud så fiffigt! :o)

Turid sa...

Genialt-sånn skal æ ha!!!
Takk for tipset!

Ida sa...

Godt utstyr er viktig, ja.
Flott tips! :)

Jeg liker også best å bruke det minste kameraet (Canon Powershot G10) mitt. Men jammen bruker jeg ikke speilrefleksen mer og mer også. Det er gøy! :) Da må man ha diverse tilbehør, ja. Stativ (flere, til og med), selvutløser, flere linser osv. Puh.... Hehe!

Kari sa...

En slik en har jeg hatt i tankene rett som det er. Skjelver slik på hendnene at jeg sliter med å ta bilder med mindre kameraet ligger på noe...

Jeg får prøve å gjøre alvor av det snart. Designet minner meg dessuten om mange av barndommens leker :-)

Kvasthilda sa...

Jag har tänkt köpa en sån till min systemkamera men det krävs en större modell o de är lite dyra. En dag SKA jag ha en!
Har tänkt skaffe en liten titt-o-klick-kamera också för att stoppa i fickan o alltid ha med o till dem är den lilla gorillan suverän!