søndag 15. august 2010

Favorittord

Mandagstema Frie tøyler på Mandagstema i dag og jeg ga i oppgave å finne frem til “favorittordet” deres… Valget mitt falt på:

TRYGGHET

Ei hand å holde i...

I den verden vi lever i, er det ingen selvfølge at man skal leve trygt og godt med tak over hodet, penger til mat og folk rundt deg som virkelig bryr seg om deg. Likevel er det et ord vi kanskje tar for gitt.. For meg betyr det mye å vite at jeg har familie, venner og kollegaer og faktisk mange bloggvenner som jeg vet vil rekke ut en hånd om jeg trenger en å holde i.. Det gir meg stor trygghet ♥

17 kommentarer:

Rimkogeren sa...

Bravo - Tryghed er simpelthen en livsnødvendighed. Uden den gennem lang tid vil de fleste gå til grunde.

Birgitta "foto CHIP" sa...

Vilket bra ord att ha som favoritord! Så viktigt att få uppleva trygghet och få utvecklas i trygghet.

Mona sa...

Trygghet är viktigt i livet. Tyvärr är det många människor runt om i världen som inte upplever detta.

Tinkerbell ... sa...

Håller med dig ... Trygghet är ett fantastiskt bra ord!!!

Pialotta sa...

Trygghet.. ett kanonbra favvorord:) Det finns så himla många finfina ord:) Din bild gillar jag.. trä är ett fint material.. gillar:) Jag vet inte om jag kom med i Linkybild, men det tar kanske några minuter?
Ha de gott/Pialotta

Malys krok sa...

Så sant! Trygghet er noe alle trenger, men som mange dessverre må unnvære! Veldig bra skrevet og illustrert!-Margit-

Wildhearts sa...

Ett viktigt ord som verkligen tillhör grundstenarna som vår tillvaro bygger på. Vackert fotat dessutom!

Monica o Jacob sa...

Underbar bild och trygghet i livet betyder mycket;-)
ha en bra vecka;-)

@nemonen sa...

Ja trygghet är basalt för att må gott. Bra val.

Lasseivåmma sa...

Ja, trygghet är en av basförutsättningarna för att man ska må bra.

Maboe / M and D, Norway sa...

Fint ord!

Pysselfarmor sa...

Trygghet ja absolut. Jag skulle själv kunna välja det och minst 20andra viktiga ord - om inte fler. Det är faktiskt mänskligt omöjligt att välja ETT favroitord som är viktigt - det ordet är bara en del i helheten. Mitt ord är bara EN del....

Donald sa...

Det er rigtigt og jeg er glad for at du nævner blog-venner i samme åndedrag som familien :)

Irene sa...

Trygghet er et godt valg ... selv syns jeg mange ord er viktige og det blir nesten feil å ta frem bare ett.. Men jeg skal forsøke!

Helle K. sa...

Rigtig flot foto til illustration af ordet "tryghed" - om ikke det vigtigste begreb i menneskets liv :)

Lillis verden sa...

Godt valg :)

Oheidia sin fotoblogg sa...

Viktig ord og flott bilde! Trygghet er så viktig at det nesten er et basisbehov ved siden av kjærlighet. Men, man ser jo at mange mennesker klarer det å vokse opp uten trygghet. Noen ganger blir kanskje det utrygge det trygge fordi man ikke vet om noe annet?