søndag 8. august 2010

Livsglede

MandagstemaMandag og nytt ord/tema!! Jeg kan ikke akkurat si at jeg møter mandagene med så mye livsglede, men likevel er det ordet jeg har valgt denne gangen…

Livsglede

Livsglede for meg… Foruten å ha familien og dyrene våre rundt meg, så må det være å kunne nyte naturen. Jeg setter utrolig stor pris på å bo slik til at jeg har skog og fjell rett utenfor stuedøren. Det gir meg så mye å kunne gå på tur i skog og mark og jeg tror at noen av mine fineste stunder, faktisk er opplevd der, helt alene med bare naturen rundt meg.

Helt alene var jeg dessverre ikke her da dette bildet ble tatt!!  Bildet har jeg brukt før på bloggen i et innlegg der jeg skulle illustrere sangen; “Jeg snører min sekk”! Jeg skulle liksom hoppe glad og fornøyd rundt i lyngen. Kameraet med selvutløseren på stativ, stod i bakgrunnen og Jølle på "dekk og bli" ute av syne. Da kom det to turgåere opp stien og så en gal kjerring i 40 -årene stumpe rundt midt oppe på fjellet. Jeg følte meg temmelig dum og var så glad for at de snudde! Men i ettertid kan jeg muligens se at de fikk seg en god latter og kanskje jeg økte livsgleden deres bittelitt akkurat der og da;)

For mer livsglede, titt innom Mandagstemabloggen!

23 kommentarer:

Milla sa...

Vilken härlig bild på verklig livsglädje...

Min länk, nummer två är fel så jag har lagt in en till som är nummer tre, den är rätt. Kan du tabort nummer två???

sinneskatten sa...

En fantastiskt livfull bild..

Bjørg 47 sa...

Herlig, men kanskje jeg IKKE skulle lære meg dette med selvutløser !!!!! Kunne lett ha gjort noe liknende. Ha en flott mandag.

Lillis verden sa...

Ha ha, vittig å bli "tatt på fersken" langt uti skogen med selvutløser. Men herlig bilde, og godt illustrert livsglede :)

Monica o Jacob sa...

Här var det livsglädje, lite Sound of Music över den läckra bilden.
Ha det;-)

Stifinneren sa...

Hihi... Kjempebra. Herlig bilde.
Vi er veldig priviligerte i Norge som har allemannsretten og en så flott natur.

Camilla (Rantis) sa...

Oj vilket underbart foto...
där kan man verkligen känna livsglädjen!
Underbart....

Malys krok sa...

Å så flott et bilde! Du er en flott fjelljente! Dette stråler av Livsglede!
Takk for din hilsen på Q hos meg! Skjønner ikke hva som har vært feil, men kan vel skje..
-Margit-

Gamleheksa sa...

Uansett hva de folka trodde: du fikk tatt et helt nydelig bilde som ga meg stor glede i dag:)

Pialotta sa...

Riktigt läcker bild på livsglädje.. Stora Sommarskriket .. så ljuvligt livet är och naturen... mmmmm.. jag håller med:)

gunknitter sa...

Hei ! Du skal vere glad det ikkje var meg som kom forbi, då hadde det sikkert vore bilde to "galne" damer som hoppa rundt i lyngen.

Selvutløser-knappen har eg heldigvis ikkje funne på kameraet mitt enda. Og det skal dokke andre vere veldig glad for :)) hihi (det er mange andre knapper eg ikkje har funne enda også) hihi

Ha en fin livsglad mandag !

Anne sa...

Vi er såååå lik jeg og du, mer enn du aner vennen :-)

Johanna S sa...

Vilken underbar bild - full av livsglädje!!!

Koselig koselig sa...

Jeg er stuptrøtt hver mandag jeg... og særlig når jeg har vel kommet meg hjem fra jobben. Gjeeeeeeesp.

Superfint bilde da :)

Sommertid sa...

syns bildet er helt herlig !
og visst skal man nyte den herlige naturen rundt oss. Selv så bor jeg nært til det som er viktig, også skog og mark, sjø og urbane liv...
Det er ekte livsglede å ha alt dette rundt en og kan nyte så mye en vil.
Ha en fin mandag og ei go uke :)

Stifinneren sa...

Hvordan får du til den fine kanten rundt bildene?

TorAa sa...

Du formelig flyr av glede.

bloggenanne sa...

Flott bilde og herlig bakgrunnshistorie! Jeg humret godt da jeg leste dette!

Tinkerbell ... sa...

En helt underbar bild!!!
Livsgläje!!!

Tinkerbell ... sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar :-)
Flot billede og ord til eftertanke.

Mona sa...

Underbar bild full av livsglädje! Jag tror definitiv du berikade deras sinnen.

Donald sa...

Nu har jeg slet ikke lyst til at skrive kommentarer når jeg ser at du har været ude på tur, jeg må strax afsted! :-)

Men livsglede er netop at glæde sig over der, hvor man er nu og tage skridt i den rigtige retning.

Jeg er helt sikker på at de to vandrere fikk en god latter, og jeg tror også at de forstod situationen.

Jølle har du fortalt om før - jeg var forbavset over så mange hunde, du har haft, men denne var vist den rare, som alligevel blev aflivet fordi der var noget med at den havde bidt? Men det var vist alligevel ikke Jølle som var den skyldige. Det var jo en lille tragedie.