torsdag 2. september 2010

ABC i ord og bilder runde 3 # U

4523786846_4250cdfd2c_m[1] U er ukens bokstav og for meg kan det ikke bli noe annet U for UT… Joda, jeg hadde det i runde nummer 2 også, men da var det vinter og snø…  Hvis du vil mimre litt over snøen som falt i fjor, kan du ta en titt HER.

U

UT

Søndag 5. september oppfordrer  Den norske Turisforening sammen med nettsiden UT.no ( samarbeid mellom Nrk og Den Norske Turistforening) alle som kan krype og gå til å komme seg ut på tur. Jeg synes at det er et kjempefint tiltak og vi vet jo alle hvor vanskelig det kan være å komme i gang med turgåing etter en lang og avslappende ferie… Men hvorfor vente til søndag.. Jeg tjuvstartet i dag, jeg..

Ut 7  Ingenting å si på været her i Bergen i dag og fjellet lå bare der og ønsket velkommen.

Ut 2Og når man først er ute og går, så er det kjekt å ha med kamera. Den soppen hadde funnet veien opp gjennom noen rester etter treffelling. Jeg aner ikke hvilken sopp det er. Pen å se på, men luktet forferdelig. Vær glad dere slipper lukten…

ut 13Man kan se hvilken årstid vi går i møte. Kanskje den fuktige sommeren gjør slik at det blir mye sopp i høst.

ut 14   Det er visst ikke et sted ikke soppen kan trives..

Ut 11 Et enslig bringebær henger igjen… Noen har nok vært her før meg…

Ut 6En varde som jeg neppe tror overlever den første høststormen. Ser litt ut som en elefant kanskje?? (Og vi vet jo alle hva som skjedde med de fleste av elefantene til Hannibal da han ville krysse Alpene)

Ut 10  Det fine med å komme seg ut, er at man alltid treffer på hyggelige typer…

Ut 4… eller får se noe vakkert…

Ut 12 Det er ikke vanskelig å la tankene vandre også.  Trollsk!!’

Ut 15

Og når man kommer hjem, kan man sette fjellets Oscar på peishyllen og nye kveldens solnedgang ute på altanen…

Ut 1 

Det er i nærheten av fjellet jeg trives best, men jeg har likevel stor forståelse for at det ikke er alle som har fjell som nærmeste nabo eller av andre årsaker ikke kan ferdes i slikt terreng.  Selv om jeg har mange bilder fra turer på fjellet eller i skog og mark på bloggen min, så vi jeg påpeke at det viktigste er ikke hvor du går eller hvor langt du går…

Det viktigste er at du kommer deg UT….

ABC runde 2 stor

41 kommentarer:

Inge sa...

Hvor er det flot.. jeg er så enig med dig, lad os kom Ud og opleve, se, føle, røre og tage billeder af alt det skønne vi har Ude. Skønne og smukke billeder du har fanget.
Ha' en dejlig uge :-)

Fruen sa...

Utrolig vakkert :) Mange flotte bilder fra ut på tur :)
Klems

Living next to me sa...

ja det var litt av en tur, vakre bilder.. Fjell natur og sjø natur er forskjellig men begge delr er jo vakkert.

Veronika sa...

Så mange flotte og herlige bilder!!! Jeg skjønner at jeg ser for mye opp når jeg er ute på tur;)

naturglede/Randi Lind sa...

Her er vi helt enige.Ut på tur ble det hos meg idag også. Ønsker deg en flott høsthelg. Klemsiklem.)

sigrid sa...

UTruleg flott TUr ;-)

Kamelryttersken sa...

Ble ikke mye tur på meg, nei. Men din gjore opp for det :)

TorAa sa...

Herlige UT på TUR bilder - virkelig vakkert.
Jeg var også på tur i dag.
Til tannlegen. Resultat: Billige julegaver - haha.

I løpet av helgen blir det nok Ut på sopptur.

Denne uken har jeg invitert til en kort Svipp-tur til et land som begynner på U;)

Stifinneren sa...

Det så ut til å være en deilig tur i vakker natur.
Det er sjelebot å komme seg ut på tur.
Ha en god natt!

Malys krok sa...

Ja dette er LIVET! Å komme ut i naturen, og ikke minst på fjellet! Flotte bilder du har tatt!
-Margit-

Lotta sa...

Så många härliga bilder på Ute.Visst är det skönt med hösten Alla dessa underbara färger.
När jag fick se dina får kom jag på att jag fotade ju en massa när vi var i Runde i somras på semestern.De hade jag kunnat satt in min dumsnut.
ja det får vara som det är.
Ha en riktig mysig helg Kramizzz// Lotta

Dagrun sa...

Så enig, så enig! Jeg har visst postet et innlegg hakket for tidlig for denne runden, for dette er jeg i alle fall helt med på... Ut på tur! Flotte bilder, så mye spennnende du ser.

linsky sa...

Så mange fantastisk nydelige bilder!! :-D

Lotten sa...

U for UT! Selvfølgelig. Og sikke nogle helt igennem fantastiske billeder. Især dem af svampene er jeg vild med.

Angelo sa...

Nydelige bilder, Petunia. Jeg skal jobbe med mitt U-innlegg i helgen. I dag får hjernen jobbe litt.
Kristin :)

Randi's Tanker sa...

Du er virkelig en flink naturfotograf! En glede å komme på besøk til deg.

God helg!

Monica o Jacob sa...

Vilka härliga bilder, ja nu är det fint i skog och mark.
Ha en skön helg;-)

Annette's space sa...

Så smukke billeder du viser :-))
Jeg skal nok tage mig ud på en tur på søndag, når jeg ellers vågner efter en lang aftenvagt.
Ha en dejlig weekend :-))

Halina sa...

OOOOOO! :)))
Vilka fina bilder och så härlig u-inlägg.
U för ut! Så ska det låta hahaha!
Ha en skön helg inne och ute :))
Mvh Halina

Huldra sa...

Ut på tur er så absolutt tingen. Nydelige bilder! :)

Skautrollet sa...

Mange utrolig flotte bilder med fine kommentarer til. Jeg er glad i skauen, men hadde ikke hatt noe i mot å ha det fjellet som "nabo". Ha en strålende helg. Tror været frister til mer TUR.

John`s Photography sa...

En meget flott serie med bilder Petunia.

Mona sa...

Åh, så många sköna bilder! Det är inte svårt att komma ut så länge som det är så vackert och skönt ute. Det blir värre när allt är grått och det bara regnar... Men där är vi inte än. Jag badade i havet igår. 17 grader. Helt OK!

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar :-)
Nej for en flot stribe fotos - God weekend.

Charlotta sa...

Underbart!
Och inspirerande, nu ska jag ut i naturen och bara njuta.

Irene sa...

Så flotte na-tur bilder! Ble spesielt fasinert av soppbildene ... var i skogen for et par dager siden og det bugnet med all slags sopper, de aller flesete uspiselige. Men jeg har et sted jeg vet det finnes traktkantareller ..... Go' helg!

Henny sa...

Det er nogle flotte billeder, du har. Jeg er lidt overrasket over, at nogle af svampene lugter dårligt, men det er nok bare min uvidenhed. Og ja, nogle gange er det godt, at man kan nøjes med billeder.

HildeS sa...

Så utrolig nydelige bilder du tok på denne turen din da.
Hvis været blir bra skal jeg ta med gubben på tur i morgen. Finne oss en fjelltopp og nyte dagen.

Lillis verden sa...

Nydelige UTEbilder :)
Jeg bare elsker bildet ditt av trollskogen.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Ut på tur ja, morgendagen er ennå uten planer. Det blir kanskje vannet, men det var litt kjølig i dag. Vi tviholder enda litt på sommeren. Fjellet er høsten for meg.... fjellet, ja, da må jeg gå langt. Skauen må det bli i så fall. Nyter bildene dine ;:OD)

Donald sa...

Ja, det er et kjempefint tiltak! UT at gå eller sykle. :)

ArneA sa...

Derfot drar vi ut og kutter årets bringebær skudd i dag
Sola stråler

Line sa...

NYDELIGE bilder!!

anne - moseplassen sa...

aaaah! se all den skjegglaven!
Jeg hadde gladelig ofra jakka og hamstra i, den så ut som genialt dekorasjonsmateriale.

Finfin helg til deg, takk for turen :D

Petunia sa...

Anne!!
Hadde jeg bare da visst at den var ettårig;)

Gudveig HN sa...

Her var det utrolig mange fantastiske naturbilder! Du er dyktig til å fotografere, og til å finne flotte motiver. Jeg er imponert!

Christine sa...

Oi oi oi seie eg bara.
Du verden for noen flotte bilder.

Høsten e mi favoritt tid når ein tenke på kor flotte fargar der e i naturen då.

Her komme eg igjen flere gonger og ser.

Gunsside sa...

Helt enig, Ut på tUr
- så mange bra bilder Petunia
Ha en fin uke ;)

Melusine sa...

Ja, hvorfor vente! Spesielt når en kan gå ut i slik flott natur som du så glimrende har fotografert :)

Sandoren og Blåsten sa...

Ut på tur, aldri sur! Fantastske bilder du har tatt! Liker detaljene og fargene og lyset. Fint å komme seg ut i skog og mark uansett årstid, stadig nye motiver.

Hilsen Gry K

Kristin sa...

Kjempefine bilder!