torsdag 16. september 2010

ABC i ord og bilder runde 3 # W

 4523786846_4250cdfd2c_m[1]Vi nærmer oss slutten på ABC i ord og bilder runde 3. Denne runden har gått veldig fort, men vi har noen litt vanskelige bokstaver igjen. I dag er det bokstav nummer 23 sin turW

Min W står for

WWW.

Blogging[1][6][1]

Jeg begynte å blogge i april 2007. Før det hadde jeg knapt tatt i en datamaskin. Jeg hadde lest litt nyheter, meldt meg inn på et hobbyforum jeg fant på nett og hadde lært meg å lese mail… Min største frykt da vi fikk internett, var redselen for å starte 3. verdenskrig om jeg skulle trykke på feil tast… Men det gikk fort over… bloggingen tok meg!!

Jeg ble bitt av bloggbasillen! Det er vel sjelden en dag uten. Jeg slår til og med på PCen før jeg setter på kaffe om morgenen. Blogging er blitt min nye hobby… Og jeg har en del ting på samvittigheten etterhvert:

 Fotosafari Norske BloggdamerSitatstafett

After_ski_1[7][1] ABC i ord og bilderMitt lille land 

Mandagstema

FOTOSAFARI var noe jeg startet for at folk kunne legge ut bilder på bloggene sine som de ellers ikke kunne rettferdiggjøre i forhold til bloggens innhold. Som for eksempel en som har en håndarbeidsblogg, men som på en ferietur kommer over et morsomt motiv å ta bilder av. Publiser det under etiketten "Fotosafari" og man trenger ikke unnskylde seg for å ha noe slikt inne mellom alt håndarbeidet;)

NORSKE BLOGGDAMER er en facebook siden for akkurat; norske bloggdamer. Her man kan melde seg inn og være så aktiv som man bare selv vil. Noen bruker siden til å be om data/blogghjelp og andre for å fortelle at de har oppdatert eller for å kunngjøre fotokonkurranser eller annet som skjer på bloggene.

SITATSTAFETT var en bilde/sitat lek jeg startet og hvor det til slutt ble nesten 100 bidrag. Man skulle finne et sitat man likte og så ta et/finne et  bilde som illustrerte dette. Man kan enda henge seg på der om man har en god idé!

AFTER SKI gikk på bloggen min her i påsken. Nytt tema hver dag fra Skjærtorsdag til og med 1. Påskedag hvor man kunne være med og ha kreative løsninger på dagens oppgave på sine egne blogger.

ABC I ORD OG BILDER trenger jeg nok ikke å skrive noe særlig om, men for deg som er innom her på bloggen min for første gang, kan jeg kort fortelle at det er et bloggmeme, som hver uke tar for seg en av bokstavene i alfabetet (alfabetisk) og hvor man skal lage et innlegg på den aktuelle bokstaven. Dette er runde 3, så jeg føler absolutt at dette har blitt godt mottatt!

MITT LILLE LAND var en fotokonkurranse som jeg arrangerte og hvor oppgaven var at man skulle delta med bilder fra dette flotte landet vårt og det ble hele 84 fantastiske bidrag!!

MANDAGSTEMA er en foto/temalek hvor man hver mandag får ett nytt ord å bryne seg på… Det var Koselige Mette som startet det hele, men hun viste meg den tiltro å få overta da hun ikke ønsket å gjøre det selv mer.

4987378325_b77095bd20_b[1] HIMMELSK er det siste jeg har startet. Første runde var faktisk i går, så det er bare til å henge seg på om det frister. Det er en norsk (eller nordisk får jeg kanskje si) utgave av Sky Watch Friday. Det er ikke alle som liker å skrive og kommentere på engelsk og da er dette en fin mulighet til å vise himmelbildene sine. Vi har da flott himmel her opp i nord også!!! Trykk på logoen, så kommer du til første innlegg og kan lese mer om hva det går ut på.

Well, well, well!! Dette var litt av det jeg har bedrevet de siste årene og kjenner jeg meg selv rett, kommer det mer… Men det er en ting jeg vil si før jeg runder av her og det er det at jeg er veldig lei meg for at tiden ikke strekker til alltid. Det er så mange av dere jeg ville ha lagt igjen kommentar hos, men døgnet har ikke nok timer. Jeg er innom alle som deltar på det jeg starter og skriver noen ord så sant jeg har mulighet. Skulle du likevel savne en kommentar eller tilbakemelding fra meg på noe av det jeg har satt i gang, så er jeg oppriktig lei meg for det. Noen ganger er tiden for knapp og andre ganger får jeg rett og slett ikke il å kommentere på grunn av  feil på blogg/data osv. Men alle innlegg er besøkt! That’s all folks!

For mer ABC i ord og bilder, kan du trykke på ABC logoen over her:)

37 kommentarer:

Charlotta sa...

Alla är olika aktiva med bloggandet och vi har olika syften. Jag är mer "periodare" och väldigt ojämn i mitt bloggande. Jätteintressant att läsa om din tid i bloggvärlden.

Inge sa...

Flot W-valg, det er jo præcis det der binder os sammen allesammen, og danner grundlag for at vi er lige her.. :-))
Jeg er dybt imponeret over din energi her i bloglandia, og har stor respekt for alle de tiltag du har gjort og fortsat har gang i herinde.
Tusinde tak for din store indsats for at skabe fællesskab og samle os bloggere.
Ha' en skøn weekend
Kh Inge

bestemors hage sa...

Bare en ting. Jeg er imponert.

Ida sa...

Gjennom bloggingen ble jeg kjent med deg, og det er jeg veldig, veldig glad for! :) Har sagt det før, og sier det igjen. Du engasjerer!
Setter stor pris på deg!

Maria G sa...

Du har och har haft många järn i elden ute i bloggvärlden.
Kul med en nytt tema och utmaning, kommer med all säkerhet att vara med där :)
Trevlig helg!

Lillis verden sa...

Du er så flink å starte nye gøye ting :) takk for at du valgte å bruke "verdensveven" på dagens innlegg, så jeg fikk sett alt det andre du har (og har hatt) gang i :)

Lilli

Maria G sa...

Du har och har haft många järn i elden ute i bloggvärlden.
Kul med en nytt tema och utmaning, kommer med all säkerhet att vara med där :)
Trevlig helg!

naturglede/Randi Lind sa...

Du er bare super her inne. Dronning! Flott at sånne som deg finnes, og får oss andre i gang med nye artige blogginnlegg. Tusen takk. Jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til å blogge, men jeg får være med når jeg kan. Ha en herlig helg:)

linsky sa...

Flinke flinke dama!!! :-D

Rimkogeren sa...

Godt du blev smittet, og forhåbentlig er din "sygdom" uheldbredelig :-)

9na sa...

Du wwwerden dette var stilig wwwariant... Jammen er du kreatiwww, og det nyter wwwi andre godt av! Takk for enda en morsom og utfordrende greie Petunia!!!

Melusine sa...

Synes det er flott at du har startet disse blogg-memene!
Og jeg ser at din siste ble startet uten meg...kommer den til å gå hver onsdag?

TorAa sa...

Hurra,
nå ser kommentarapplikasjonen til å virke igjen (3 andre med samme problem oppdaget).

Jo, hva var det jeg skulle skrive.
Jeg er dypt imponert av ditt engasjement og drivkraft bak alle disse initiativene du står bak.

Ikke bare det, men også kvaliteten på dine innlegg på din blog.

Hurra for Petunia.

Malys krok sa...

Veldig flott alt det du setter i gang med! Skjønner godt at du ikke klarer å følge opp alle, men det er jo helt i orden at du ikke skriver kommentar på hvert innlegg. Ikke skjønner jeg hvordan du klarer det! Men koselig er det jo å se at du har vært innom!
-Margit-

Living next to me sa...

Ingen vil vel glemme dette. flott W , vansklig bosktav dette .
Og nå er vi snart i slutten igjen..
Ha en fin ukeslutt

Lotta sa...

Vilken härlig bild till W....
Det är sanslöst så duktig du är med alla dina teman
Jag har kollat på "mitt lilla land" Massor av otroligt vackra bilder.Det är klart att det måste bli bra bilder på ett sånt vackert land.
Kramizzz och mysig Helg//Lotta

Irene sa...

Flott W-innlegg. Jeg har blogget i ca i ett år. Dumpet ganske tidlig inn i ABC-en som ble en døråpner til bloggverden. Har hatt ett kjemephyggelig år, med to blogger ..... og dilla som jeg også har fått, så har jeg ingen planer om å sette på bremsene!

Ha en fin helg ... Irene

Mona sa...

Så otroligt produktiv du är! Tack för att du har sån energi. Jag tycker det är mycket trevligt med dessa bloggar där vi möts över landsgränserna. Jag har lärt mig otroligt mycket om Norge under den tid jag varit med. Vad kul att höra att startat "Himmelsk". Jag har i stort sett slutat vara med i Skywatch. Där är det numera över 300 deltagare och det är inte så kul.

Anne sa...

Du er jo dronninga du Petunia :-)

ArneA sa...

www er livet for meg
læring, kontakt, uttrykk, fortellerglede, distribusjon etc
good choice

Gamleheksa sa...

www er uunværlig! Mange gode bekjentskaper og masse inspirasjon. Ikke minst fra deg.

God helg.

Linda sa...

Liker veldig godt den tegningen din, Petunia! Kjenner meg veldig igjen!

Kjempegøy å følge med på bloggen din! Mange fine bilder!

Petrine sa...

Hei, dette var eit flott innlegg på bokstaven w!

Stilig teikning med så søte hybelkaniner. Mine er ikkje så søte men i dag skal dei ut å reise. Her sitter jenta og blogger så det fyker rundt henne, det er så seint at til og med månen har lagt seg. Artig! Og svært betegnande når du blir smitta av denne gleda det er å blogge.

Eg har lest alle kommentarane før meg og eg seier meg einig i kvar og ein av dei !

3 x 3 HURRA for PETUNIA !!

Tusen takk for hyggelig hilsen. Kjekt at forma er stigande! Himmelen er litt open her også, men støvlane mine er tette og Frikken har fått seg hundedekken. Så etter at eg har gått tur med hybelkaninene mine, skal eg ta meg ein ÅRNTLIG tur.

Mia Folkmann sa...

Hvad skulle vi gøre uden www? Det giver mange glæder og fornøjelser (og også frygtelig mange irritationer, men vi tilgiver nok...) - og blogning er også blevet en god hobby for mig.

Rigtig god weekend, Petunia!

Kamelryttersken sa...

Ble Wikipedia og nytte av et nettbasert oppslagsverk denne uka

Donald sa...

Et førsteklasses indlæg om WWW.

Det var heldigt at du ikke startede den tredie verdenskrig!

Jeg kan godt forstå at du somme tider må overveje at bruge lidt mindre tid på at komme rundt på alle weblogs.

GAWO sa...

Du er så driftig at du tar pusten fra meg. Jeg er virkelig imponert over iveren, kreativiteten og pågangsmotet ditt.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Genialt w-innlegg! Og du har værs skikkelig aktiv og satt i gang så mye moro som fører til at alle mulige typer blogger møtes. Foreløpig har jeg bare turt å kaste meg på ABC'n. Ha en riktig god helg!

Vilt og vakkert sa...

Heisann Petunia!

Takk for at du er en igangsetter, og enda mer: du følger opp!
Vi har stor glede av det du har starta, og ikke ante jeg at du har fått til noe så himmelsk som en nordisk Sky Watch. Der har jeg deltatt når jeg har hatt noe å bidra med. Du er nok ikke alene om å synes himmelen er noe av det vakreste som finnes!
Ha go' hælj!

Bare Mio sa...

Skal si du har satt igang mye spennende.
Flott w-valg.
Legger meg til som følger og gleder meg til å følge deg videre.
Ønsker deg en fortsatt fin helg.
Klem fra Mio

Veronika sa...

Takk for at du er så kreativ på bloggfronten!!! Jeg synes det er supert med slike fotoutfordringer:) Ønsker deg en riktig flott helg!!

Maria Berg sa...

Oj oj det var många tema - duktigt v dig att hinna med! Nu fram över skall jag nog hoppa på det Himmelska temat. Tack för alla fina bilder och jobb du gör! MB

HildeS sa...

Ja, og jeg har bidratt på ihvertfall fire av disse tingene du har på samvittigheten. Du er en stor ressurs i blogglandia, og jeg synes det er supermorsomt med denne type ting.

oldiesskriftrulle sa...

Jeg har haft stor glæde af ABC-bloggen. Den er både sjov og nyttig og holder mig til ilden med at vedligeholde min blog.
Kh

RuneE sa...

Med alt det du har på gang er det et under at du klarer å få tatt alle de bra bildene du selv bruker.

Jeg ser du har fått "Himmelfarten" av gårde i fint driv. Dersom jeg skulle vekke min norske blogg til live igjen, så dukker jeg kanskje opp en dag. Litt vanskelig å kombinere et norsk meme med en ren engelskspråklig blogg.

Lykke til videre!

Halina sa...

Fantastiskt och imponerande!!! :))
Mvh Halina

lisa sa...

Hva du får tid til!!!