lørdag 11. september 2010

FriskisPus

Alle syke skulle hatt sin egen FriskisPus!!!

Knuds og Rudi Kattene jeg har hatt opp gjennom årene, har hatt en stor forkjærlighet for syke barn…

Bulle og Rudi

Rudipusen (de to første bildene) var helt fenomenal! Hun passet godt på ungene da de var syke og vek ikke fra dem en tomme. Hun hadde ikke tid til verken spise eller gå ut, men lå tett inntil eller aller helst oppå pasienten.

Knuds, Bulle og RudiOgså når pasientene var på bedringens vei, holdt hun seg i nærheten.

Bulle og Todd

Så fikk vi kattene Todd og Silver og også disse har vært flinke til å passe på syke barn..

ulle og SilverJeg vet ikke hvorfor kattene er slik … Kanskje barn fulle av feber avgir god varme eller syke barn ligger mer stille.. Eller at katter rett og slett liker å passe på syke personer..

Petunia og ToddJeg skal ikke hevde at en katt å kose med gjør en fortere frisk… Men jeg vil påstå at en FriskisPus i alle fall gjør det litt mer hyggelig å være syk…

15 kommentarer:

Sommertid sa...

ja, det er rare greier det her med friskispusene...du/dere er ikke alene om å ha slike katter. Men det er jo mye kos/trøst også da for den syke.
Ønsker deg god bedring, nå er du vel over det verste får en håpe.
*godbedringsklem*

lise sa...

Så fine bilder av omtenksomme puser og rødmussete barn.. Tror ikke kattene her i huset blir mer kosete når de er syke - eller så husker jeg det bare ikke - vi er sjeldent febersyke her hjemme.. *bank i bordet*

9na sa...

Ikke noe er så hyggelig som når det kommer en åus og legger seg inntil og maler og maler og maler og maler...

Synnøve. sa...

Slike puser hadde eg og.
Men dem passet på alle som blev syke hjemme. Veit ikke hvorfor om det er instinkt kanske.
Så herlige bilder på barnen og friskispusene.
Klems Synnöve.

Berit's fotoblogg. sa...

For noen skjønne bilder. Kanskje dyr forstår mer enn vi tror ?

Ha en fin dag.

Berit.

TurboLotte sa...

Det har visst med flokkinstinkt å gjøre. De passer på den sm er syk i flokken. Varmer dem osv.
Hjemme hos oss nyttet det ikke å skulke skolen og late som man var syk. For hvis ikke pus la seg i senga, så var det bare opp og hopp!
Vittig, ikke sant?

ArneA sa...

Speedy recovery

Annette's space sa...

Jeg tror på at katte netop har det instinkt der fortæller dem at noget er galt med os!!
Jeg læste om et kat på et plejehjem for gamle, som flyttede ind hos de døende og blev der til det var overstået. Meget rørende og meget smukt, syns jeg.
(Åhhh jeg VIL ha kat igen, snøft)

Ha en fortsat god bedring Petunia

Koselig koselig sa...

Så koselig! PUsekatter er herlige og jeg tror nok de skjønner mer enn vi vil gi de kredit for.
Så herlig innlegg :)

Lisa B sa...

Det er mye koseligere å være syk når man har selskap. Jeg lå syk for to uker siden og hadde besøk av nabokatten faktisk et par av dagene. Naboene var ikke hjemme og selv om det ikke var meg som passet dem, kom den ene katten deres diltende over til oss for kos. Hun er drektig og trengte vel noe trøst og stell. Må være dagsventende nå. Hun er kjempestor.
Hm!! Kanskje jeg skulle spurt om de har nye eiere til kattungene. Savner pus i huset. Regner med at vi ikke går gjennom vinteren uten at noe av oss her blir syke og en pus i sengen eller på sofaen, kunne ha vært noe da.
Naboen sin drektige pus er veldig lik din Todd, men kanskje ikke så lang i pelsen. Men er utrolig kjærlig.

Turid sa...

Hei, har du blitt syk. Håper du er snart på bedringen igjen. Katter har et utrolig innstinkt. Husker som barn at katten min kom og trøstet da jeg gråt, men det gikk ikke ann å lure den med å late som.

Håper uka de blir god. Masse hilsen Turid

Anne-Berit sa...

Sånn var vår Curre også.Var noen syke så lå han klin inntil,hele tiden.Malte gjorde han også,og så var han helt vill etter å smatte på halsen til barna,noe de syntes var så kos.

Donald sa...

Jeg havde ikke forstået at du har haft så mange katte samtidigt med de store hunde! Det er søde billeder og jeg er sikker på at katte gør børn raske :-) Hvis ikke jeg gerne ville ud og rejse lidt mere, så havde jeg fået en kat for længe siden.

Skautrollet sa...

Kjempeflott innlegg :))
Alle burde ha en friskispus, det er helt sikkert. Bildene er så gode, med febermatte øyne sammen med en pus som er glad for en litt ekstra varm seng.

Frk.Badegakk sa...

For noen fantastiske bilder, og nydelige katter! Takk for at du deler sånne skjønne historier!!!!