mandag 27. september 2010

Lys

Mandagstema Når det er som mørkest, er det viktig å ta vare på de lyse stundene. Jeg snakker da både om det at vi nå går mørketiden i møte, men også at når ting er vanskelig, så er det fint om man klarer å se noe positivt i hverdagen. Det er ikke lett, men mitt motto gjennom  mange år har vært; Det er i motbakke det går oppover!!

Ordet på Mandagstema denne gangen er LYS.Lys 2 a Det vakreste som finnes, er å være midt inne i skogen og oppleve lyset som trenger ned gjennom trekronene. I slike stunder blir jeg nesten andektig. Jeg elsker høsten, men hater tiden som følger etter. Mørket og kulden er ikke noe for en sart frysepinne som meg.

Lys 1 aDa er det godt å kunne tenne levende lys om kveldene. De gir både varme og lyser opp mørke vinterkvelder.

Vær ikke redd for mørket, for lyset hviler der. Erik Blomberg

Trenger du mer LYS, ta en titt innom Mandagstema bloggen!

35 kommentarer:

Annelie sa...

Stämningsfulla och vackra bilder Petunia!

Gunsside sa...

Her var det stemning ;)
- og vakkert bilde fra en høstlig skog ;)

organic-lizzi sa...

Nyyydelig:-)
Temaet kunne ikke passet meg bedre etter denne sommeren,så kanskje jeg "slenger"meg på...
Høsten er fantastisk...& vinteren må vi vel tåle da...om vi vil eller ikke... Da er det hvertfall på vei mot vår:-)
Fiiin dag & Klemmm Randi

kullefotoblogg sa...

Du har så rätt i det du skriver. Och dina bilder är så fina. Önskar dej en bra start på veckan.
/Helena

Monica sa...

Härligt ljus i skogen;-)
Ha en bra vecka;-)

REJEN sa...

Smuk skov med smukt lys....det lyser helt op ....god mandag til dig...

Rantamor sa...

Ja solens strålar i skogen är helt underbara. Jag gillar ju skogen, bara så underbart att ströva i.

Ha en go måndag.

Rimkogeren sa...

WOW - To flotte bidrag - Det første er drømmen og forårsskoven en gang for længe siden.

Småbyliv sa...

Vakkert - og nesten litt trolsk der i skogen :o)

Ha en fin uke!!

Sommertid sa...

Ja, det er noe spesiellt det der når man kommer til en lysning i skogen..
og visst er levende lys og fyr på peisen skikkelig kosefaktor også i dette hjemmet.
Ha ei fin uke :)

Malys krok sa...

Virkelig stemning i bildene dine! To forskjellige, ja, men begge viser stemning og LYS! Vakkert! -Margit-

Rune sa...

Nikker til både ord og bilder. Kjenner igjen stemning fra skogen, tanker går til det vakreste lys jeg vet om i slik sammenheng, i bøkeskog om våren.
Fint at du tok med bilde nr. to, for å minne om hygge innendørs :-)

AnneKa sa...

Nydelige bilder og et godt ordtak for meg som ikke er noe spesielt glad i mørke.

Birgitta "foto CHIP" sa...

Så vackert fångat detta ljuset som tar sig ner genom skogens grönska.

http://foto.rudenius.se/post/2010/09/27/Mandagstema-Ljus.aspx

Donald sa...

En poetisk text, som dog ikke kan trøste mig om natten i December. Det kan derimod en fuldmåne mod hvid sne i Januar, eller en stue med lys og varme, mad og drikke og gode bøger :-)

Pialotta sa...

Hösten är här med sina något mörkare dagar och det är så viktigt att vi får ljus i vart hus.. riktigt fina ljusbilder:)

naturglede/Randi Lind sa...

Nydelige bilder! Jeg likte dem alle. Godt å bli minnet om at Lyset sover litt i den mørke tiden. Gleder meg til Sollyset igjen strekker armene mot himlen og stråler i vårsolens glans:)

Petrine sa...

Hei igjen!

Stemningsfullt og vakkert, Petunia. Tusen takk for varme ord og bilder.

Ønske om en fin dag !

Siw Aina sa...

Så stemningsfulle bilder du deler Petunia :)
Lenge siden jeg har deltatt nå, men det føles utrolig godt å henge med igjen.

Klem

Marie sa...

Naturen kan verkligen bjuda oss på vackert ljus. Härliga bilder som ger värme.

Martes atelie` sa...

Så flotte bilder. Lys er ubeskrivlig deilig!!

Linda sa...

Nydelige bilder, likte skog-bilde veldig godt!!=)

Hønehuset sa...

Sannelig et fint sitat. Det vil jeg bruke til ungene neste gang vi er på kveldstur.

Pysselfarmor sa...

Så skickligt du har fångat ljuset i skogen och det är en sådan härlig grönska i den bilden....

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Så flott med lys som tema når mørketida nærmer seg. Vidunderlig bilde av tjukke skauen!
Skal se om jeg får hengt meg med på mandagstema igjen ... etterhvert.
Akkurat nå strekker tida ikke til ;:OD)
Ha ei flott uke!

Gunn sa...

Så flott du har fanget lyset i skogen! Kjempebra.

Irene sa...

Flott tema denne uka ... jeg kunne lagt ut en drøss med bilder! Dine valg kan jeg bare nikke samtykkende til!

Ha en flott dag i morgen ... det er meldt sol!

linsky sa...

Ja det finnes ikke bedre enn lyset i skogen om høsten! Det er så vakkert!! :-D

Mona sa...

Tur det finns stearinljus som både värmer och lyser upp. När det gäller första bilden så har vi tänkt likdant. Fina bilder!

Kerstin sa...

Skogsbilden är fantastisk. Vilket vackert ljus! Det är så skönt att ta en skogspromenad när solens strålar silar in mellan träden.
Ha en fin vecka.

Turid sa...

Nyyyydelig

Melusine sa...

Veldig godt motto, Petunia!
Å vandre i skogen slik du beskriver er vidunderlig, og når jeg ser på bildet kan jeg levende forestille meg stemningen.
Kveldslys i form av stearinlys er så koselig, vi pleier alltid å tenne en god del :)

Takk for kommentar hos meg, og du har jo forsåvidt rett i det med skjermene. De blanke er slett ikke alltid like enkle, i alle fall om en skal se på noe litt fra siden. Vise noe til andre for eksemplel, men å jobbe med synes jeg det går greit. Sikkert vanen :)

Wickans värld sa...

Visst är hösten fin!! Om det är fint väder o vi får se solen! Inget regn o rusk, inte.
Din skogsbild inger lite mystik o spännande saker som kanske händer....

Maria Berg sa...

Att ljusen strålar så, hur fotade du det (inställningar på kameran) eller har du lagt till det efteråt?
Vill så gärna lära mig blev väldigt effektfullt , stämmningfullt.
MB

munamaj Sweden sa...

Tack för kommentaren. Vilka fina bilder, den första har ett helt trolskt ljus över sig. Snyggt! :-)