torsdag 14. oktober 2010

ABC i ord og bilder runde 3 # Æ

4523786846_4250cdfd2c_m[1] Det nærmer seg slutten av denne runder og i dag skal vi se hva vi kan gjøre med bokstaven:

Æ Min Æ står for ÆRLIGHET

Bulle

Ærlighet varer lengst heter det og det er en noe vi kanskje alle burde leve etter. Det er i alle fall en god egenskap som jeg setter pris på hos mennesker. Jeg må ærlig innrømme at jeg løpet tilbake til butikken om jeg oppdager at jeg har en vare jeg ikke har betalt for eller som jeg ikke har betalt rett pris for. Dere lurer kanskje på hvorfor jeg har bilde av minstemann på dette innlegget om ærlighet. For det første så er det jo ofte slik at små barn blir sett på som uskyldige og vi har jo hørt den om at fra små barn (og av fulle menn), får man alltid høre sannheten. Dessuten syns jeg at dette bildet av Bulle er så herlig og viser en fin , snill og grei gutt. Og sist, men ikke minst, så kan ikke denne gutten lyve!! Man ser det lang vei… ja, nesten som med Pinocchio..

For flere innlegg på Æ, kan du titte innom ABC bloggen.

21 kommentarer:

Maboe/Mor og Datter sa...

En nydelig gutt!

Inge sa...

Ærlighed varer længst, godt valg for Æ.. og god weekend.

Malys krok sa...

Han ser virkelig ut til å være en kjekk og Ærlig gutt! Ærlighet skal lønne seg - og det gjør det!
-Margit-

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Gott tänkt.


"Fulle men"?

Ljuger de andre t.ex damer?

Ha de bra.

Hasse A

Anne sa...

Så sant så sant det du skriver her, ærlighet er et must det i alle mine realsjoner :-)

Å Bulle, ja han er så søt fen sjarmøren da :-)

God helg til deg snuppa

TorAa sa...

Så nydelig og betimelig.

Av en eller annen grunn er jeg inne på samme tema hva gjelder gode egenskaper denne (vanskelige uken).

Jobber med en jubileumskavalkade, og dermed fallt Æ på plass

Maria G sa...

Så sant, ärlighet varar alltid längst. Men ibland undrar man...
Mycket fint inlägg och fin pojk du har :)
Trevlig helg!

Lotta sa...

Det är så sant som det är sagt....
Söt kille.
Bra inlägg
Kramizzzzzzz

bestemors hage sa...

Startet "bakfra" i kveld med kommentater og endte hos deg. Dette er fortsatt gøy og jeg har lært så mye om mange temaer og om språk.
Æresprisen er vel fortjent.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Både herlig og ærlig.
Han ser absolutt ut som uskyldheten skjøl!

Kamelryttersken sa...

Søtnos :)

Monica o Jacob sa...

Ärlighet liksom vänskap är tyvärr en bristvara nu för tiden;-(
Fin kille.
Ha en skön helg;-)

Anna Marie sa...

Bulle ser rigtig sød og ærlig ud. Fantastisk at finde en navnefælle. Herhjemme bliver jeg nemlig også kaldt Bulle, og det er der vist ikke så mange, der hedder. God weekend til dig deroppe nordpå!

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar :-)
"Ærlighed varer længst!" sagde røveren og fortalte det hele, og det var meget mere end politiet vidste.
Han fik fem år i stedet for et!!!

Anette sa...

Sikke en flot løsning på et halv-svært bogstav. Det er altid godt at være ærlig - det oplever jeg ofte på mit job :) God weekend :)

Halina sa...

Mycket vackert inlägg, härliga ord och fin bild på en mycket fin pojke :))
Mvh Halina
PS
Tack för ditt trevliga besöket och fin kommentar :)
Det var verkligen väldigt roligt att delta i alfabetleken med ord och bilder. Tusen tack för en härligt utmaning.

Lillis verden sa...

deilig innlegg :)

Mona sa...

Så sant som det är sagt. Härlig bild på en rar liten gutt.

Annette's space sa...

Hvor er han sød din dreng. Han bliver vist en rigtig hjerteknuser en dag :-))

Irene sa...

Ærlighet var et godt valg .... og flott gutt!

Ha en fin helg Petunia!

Irene

Melusine sa...

Et flott bilde av minstegutten din, han ser veldig ærlig ut :)

Æresprisen er vel fortjent, Petunia!
Jeg hadde vanskeligheter med å finne passende ord og award til deg, for jeg synes du gjør så mye for oss andre bloggere her og jeg er glad du likte oppmerksomheten :)