torsdag 21. oktober 2010

ABC i ord og bilder runde 3 # Ø

4523786846_4250cdfd2c_m[1] Nest siste bokstav i alfabetet og også i ABC leken for denne gang. Tiden går jammen fort når man har det kjekt sammen med gode bloggvenner! I dag er det ø vi skal øve oss på:

Ø

Min Ø står for ØKONOMI

For i disse dager er skattelistene lagt ut til allmenn forlystelse. Høsten er virkelig blitt sesong for slektsgranskning og de fleste av oss snoker rundt i hva familie, venner, naboer og kjendiser har tjent i 2009. Det hele har tatt litt av spør du meg. En ting er at dette med å legge ut skattelistene var ment som en samfunnskontroll, men da dette begynte på 60- tallet, måtte man ta seg bryet og dra til nærmeste likningskontor og bla seg gjennom lange lister, noe som var tidkrevende og nok bare ble utført av de aller mest nysgjerrige. I dag er det bare et tastetrykk som skal til og så kan du fråtse i inntekt og gjeld hos alle du kjenner. I tillegg har vi media sin dekning av dette, som er ganske så håpløs.

Men om du ikke er fornøyd med din økonomiske situasjon, så skal du få et godt tips helt gratis av meg:

HVORDAN DOBLE SPAREPENGENE DINE PÅ KORT TID:

Økonomi

For flere innlegg på Ø, besøk ABC bloggen

27 kommentarer:

Kamelryttersken sa...

Ja, ikke dum den idèen :)

TorAa sa...

Sparegrisen ja, den hadde vi alle dengang jeg var liten; og til og med inspirert av en viss Scroogie (onkel Skrue på norsk), samlet jeg småpenger i en stor skoeske. Det var min pengebinge;-)

Enig i at den snoking det blir ut av skattelistene på nett har gått over streken. Er blitt til god butikk for media og for innbruddstyver.

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Fin och "morsam" id´e, snyggt med
"2" färger.

Ha de bra.

Hasse A


Mitt bidrag är uppe på webben nu.

GAWO sa...

ha ha ha
Kjempetips.
Jeg gir blaffen i skattelistene. Det er ikke bryet verdt å glo der. Sjekker ingen. Da er det mye mer spennende å sjekke innom her på bloggen din. Stadig noe nytt og spennende på gang her.

HildeS sa...

Ja, jeg skal innrømme at jeg har vært inne og kikket på skattelister ved enkelte anledninger, men jeg har ikke gjort det til noen hobby nei. Det har bare hendt at nysgjerrigheten har blitt for stor.
Forøvrig likte jeg særs godt den måten man kan doble sparepengene på. Haha!!!

bea's blog sa...

Hei igjen....
sa da har jeg slettet flrste bidrag min. Tenker ogsa at andre bildet er beddre.
Altid fölge den herlige bloggen din...sa jeg ikke savner Norge sa veldig. Bildet av katten Silver i solnedgang er nydelig.
Klem fra Tyskland •●⊱╮•
Beatrice

Livsnjutaren sa...

Härlig bild, passar ju som reflektion också;)

Snuppesnella sa...

Hahahaha. Den var god ! ;)

Rimkogeren sa...

Ha, Ha, men jeg er mere smart. Jeg folder altid mine pengesedler på midten, så har jeg dobbelt så mange :-)

Bea sa...

Tusen takk for tipset!! :D *finner fram spegl*

Ha ei riktig fin helg!

Annette's space sa...

Hahaha, godt tips....Mon de accepterer det med spejlet i forretningen når jeg skal omsætte de opsparede kroner en dag ??

Malys krok sa...

Nå fikk jeg en god latter! Virkelig lurt det der! Og det beste av alt er at det virker jo... iallefall på bildet ditt!
Ellers så må jeg si at jeg ikke liker denne offentliggjørelsen så godt!
-Margit-

Inge sa...

Hahaha.. super ide.. altså at fordoble sine penge på den måde, hørte for første gang i radioen i morges, at alle nordmænd kan se hvad alle andre tjener, med nogle få tatetryk.. jeg er glad for at vi ikke har den mulighed her i landet.. Vi har dog mulighed for at tjekke den offfentlige vurdering på ens hus..

Anne sa...

Du er nå arti du :-)

Maria G sa...

Vilken underbar bild du gjort, och så söt din spargris är. Jag har sju stycken spargrisar här hemma hos mig, fyra grisar, en ko, en elefant och en sparbössa i trä som min morfar har gjort. Idessa sparar jag mynt, och det blir ganska mycket pengar på ett år :)

Du undrade igår om jag tittar mer på himlen nu sen jag började vara med på Himmelskutmaningen. Jag har nog alltid tittat på himlen sen jag började fotografera. Älskar soluppgångar och solnedgångar, fluffiga moln mm. Men nu kikar jag kanske lite extra sen du började med denna utmaning.
Önskar Dig en riktigt trevlig helg!
Kram Maria

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Ingen mangel på fantasi der i gården, nei.
Regner med at tap også dobles på samme korte tid.... Det er en strek i regninga!
Huff, nå skapte jeg skår i gleden!

Ha ei flott uke, Petunia og lev godt med livsløgnene.
Håper noen andre tar opp tråden etter deg mtp ABC-i ord og bilder!
Føler noen kallet?

Lui sa...

They post tax statements in public?!! Indeed a convenient list for robbers and the snoopies! Ha! ;-0

I save coins too but at the end of the year I throw them for good luck when we have holiday parties!

Mona sa...

Haha, det var kreativt! Kanske skulle prova och se om det fungerar? Bilden är jättefin.
Dom där listorna du skriver om fick mig att fundera. Vi har något som heter "Taxeringskalendern" i Sverige. Jag trodde att det bara var dom som tjänade mycket pengar som var med i den, men det visar sig vara helt fel. Så här står det: "Inkomstgränsen för kvinnor är från 120.000 kr utom i storstadsregionerna där gränsen är från 190.000 kr. För män är inkomstgränsen från 170.000 kr ute i landet och från 215.000 kr i storstadsregionerna." Det här hade jag ingen aning om. Jag förstår inte varför jag skall kunna se vad mina grannar och vänner har för inkomst.

Marianne på Apenes sa...

Det var en genial måte å fordoble pengene på "med speil".

Ville bare takke for at jeg fikk linke til din strikkeoppskrift på raggsokker.

Ha en flott dag.
Marianne

Helle K. sa...

Jeg havde en sparegris, da jeg var barn - jeg var rigtig god til at få pengene ud af den v.hj.a. en kniv ;)

Petrine sa...

Hei igjen !

Det er det beste økonomiske rådet eg har fått ! Ha ha !

Ønsker deg ei riktig rik helg:)

Lotta sa...

Äntligen en liten stund över för att kolla på allas underbara bilder.
Din går verkligen inte av för hackor
Den är störtskön
Härligt inlägg som vanligt.Du är så påhittig.
Mysig helg Kramizzzz

Prinsesse Rose sa...

Litt sånn gnier-skotsk bilde av sparegrisen og speil! Awesome! Digger bildet ditt! Farger og sort-hvitt resten er kult, det vil jeg lære meg!

Donald sa...

Jeg er så skeptisk overfor gode råd om penge - og jeg er glad for at du bruger et spejl/spegel! Det ved man da hvad er :-)

Irene sa...

Haha ... artig løsning!

Håper du får en fin helg! Irene

Halina sa...

Ekonomi är inte min starka sida hahaha, pengar gillar inte mig och jag har ambivalenta känslor till dem... så ofta lämnar jag de här och där och är lyckligast när jag inte behöver bryr mig om dem...

Din bild är förtjusande! Mycket snygg komposition.

Mvh Halina

Anette sa...

Ha ha - hvor opfindsomt :P God weekend.