mandag 18. oktober 2010

Ødelagt

Mandagstema Bare det å slå opp øynene og innse at det er mandag, er nok til å ødelegge dagen for meg! Ikke det at jeg hater ukedagene, men det er noe med den for%&#$ mandagen… Men det hjelper jo litt på at det er Mandagstema da!

ØDELAGTSnømannDen er ikke helt ødelagt denne snømannen her. Han har fortsatt et tappert smil om munnen og tror nok det at bare det kommer en kuldeperiode til, så er han reddet… Og jammen fikk han rett. Vi hadde den lengste vinteren i manns minne i starten av 2010 og denne snømannen holdt ut ganske lenge..  For meg ødelegger gleden over høsten , min favoritt årstid, det å vite at vinteren er rett rundt hjørnet… Brrrr… Og på tampen kan jeg jo meddele at det er store muligheter for snø på Vestlandet denne uken. Se der! Da har jeg nok ødelagt denne dagen for flere!!

29 kommentarer:

Milla sa...

Jaa, snart är vi där med snö och riktig kyla. Huu, ingenting som jag vill. Men snögubbar är roliga. Får väl se fram emot det då. Stackars lilla snögubbe... Han ser inte ut att ha det lätt han på fotot inte... ;0).

Själv tog jag ett foto från Juli. Varmt skönt och grönt överallt ;0)

Mona sa...

I Göteborg är det ännu inte risk för snö, men vi har haft ett par frostnätter. Vilken härlig snögubbe. Det ser ut som om han bara böjt sig lite för att se livet från ett annat perspektiv.

Pysselfarmor sa...

Hmm...kan snögubbar gå på fest och bli litet på sned ?? ;-)

Det leendet behövde jag på måndagmorgon när ny arbetsvecka med mycket att göra ska påbörjas!

Ha en skön måndag och bra vecka.

Anne sa...

Kan man si seg mer enig, og jeg som er så puslete til å kjøre bil vinterstid..., som å gå i fengsel for meg vinteren desverre :-(

Malys krok sa...

Ja høsten er vakker, men hva som kommer etterpå er ingen hemmelighet!
Temaet var flott tolket med dette bildet og dine ord!

Jeg har et forslag til mandagstema,Skriver mail senere!
-Margit-

Småbyliv sa...

Hehe, så ut som en skøyerfantsnømann denne karen :o))

Ønsker lykke til med snøfallet denne uka.... heldigvis er det utrykkelig sagt at Østlandet skal gå fri...

Rimkogeren sa...

Jeg ved, at man kan blive skæv af at ryge hash. Mon snemanden har røget??

Irene sa...

Utholdende snømann i Bergen, ganske uvanlig ja! Får håpe at vi ikke får en like hard og lang vinter som sist. Det orker jeg ikke tanken på en gang!
Og snøen må ikke komme enda, for jeg har ikke fått kjøpt nye vinterdekk! Det skal mannen min ordne med på torsdag .... Måtte det bli leeeenge til snø og vinter!

Håper du får en fin og snøfri uke Petunia!

Pialotta sa...

Härlig bild på snögubben.. hoppas verkligen inte vi här nere i södra Sverige får snö på mycket länge än.
Ödelagt gick jag igång på.. härligt ämne:) Ha de..

Rune K sa...

Stilig! Det vanskelige er en bagatell, det umulige en utfordring ... :-)

Mokomoko sa...

HA, ikke for meg, måtte snøen komme tidlig og ligge lenge

Line sa...

Herlig originalt bilde :D

Maboe/Mor og Datter sa...

Flott bilde, selv om jeg heller ikke liker snø og vinter...

REJEN sa...

Hvor trist for snemanden, men dejligt for os når han smelter....;-D

Anne-Berit sa...

Ja,det er pyton å tenke på at snøen snart kommer.Høsten kunne godt vart lenge og gått direkte over til vår uti februar en gang syns jeg.
Stakkars snømannen din,måtte jo få kink både her og der av å stå sånn så lenge.
Må se om jeg finner et bilde så jeg kan være med på mandagstema jeg også.Ha en fin dag videre:))

Sommertid sa...

Usj ja, mandager er heller ikke noe jeg liker å "beskjeftige" meg med...men nå når mandagstema er på banen så henger jeg med med.
Snø og kulde, vinter som ifjor...næsj...det vil jeg aller helst ikke vite av om jeg kan få velge. Snømannen har sett sine bedre dager på bildet ditt.

Takk for koselig kommentar, og jeg tror også det må være noe i fòret. Men jeg merker også andre lukter intenst, sånn er det å være hypersensibel mot div lukter :(

Ha en fin uke videre :)

Wickans värld sa...

Den snögubben verkar inte ge upp i första taget!
Hos mig snöade det förra veckan o först idag har det försvunnit från min gräsmatta... vill inte ha vinter än!!

Visst är det trevligare när det bor folk i husen!!

AnneKa sa...

Ser de melder snø her også i morgen og jeg kan ikke helt bestemme meg for hva jeg liker og ikke. Akkurat nå sliter dette mørke regnværet på, så det frister med lyset søm snøen fører med seg, men vi får se.......
Men snømannen din minner om at ingenting varer evig, heller ikke vinteren :))

Anette sa...

Fantastisk billede. Her er det også blevet rigtig koldt og såvidt jeg lige hørte har de måske varslet slud og regn sidst på ugen... Godt den varme vinterjakke er fundet frem :P

LissenTo sa...

På något vis blev det fel, det var inte meningen.
Jag lade ut bild, vid 10.02 på en ödelagd mur.

http://lissento.blogg.se/2010/october/en-spricka-i-fasaden.html#comment

Livsnjutaren sa...

Härligt glad snögubbe trots sina onda rygg;)

Birgitta "foto CHIP" sa...

Vilken beundransvärd snögubbe! Tänk att vara så glad i denna ödeläggelse :D

http://foto.rudenius.se/post/2010/10/18/Mandagstema-Odelagt.aspx

Gunsside sa...

Hehe, morsom tekst i dag Petunia, lykke til med snøen ;(
- veldig kul snømann som det må bli leeeeenge til vi ser igjen ;))

Annelie sa...

Du har helt rätt Petunia, jag skulle nog kunna sälja den dyrt, men den är inte min, tyvärr!
Snögubben som höll ut så länge kommer nog tillbaks i vinter igen ska du se!
Han trivdes nog speciellt bra hos er tror jag!

ArneA sa...

Hilsen Jo Næsbø

Nattsyrran sa...

Ojojoj, han har fått slagsida..... Men snart kan vi bygga nya gubbar i våra trädgårdar=)

Rimkogeren sa...

Jeg ved, at man kan blive skæv af hash. Mon det er forklaringen på snemandens situation?

Rimkogeren sa...

Hovsa, jeg glemte at sige: Tak for din kommentar :-)

RuneE sa...

Ikke si det!!!
I morgen skal nye vinterdekk op den ene bilen...