søndag 17. oktober 2010

Det er ikke størrelsen det kommer an på…

Jeg har hatt mange kjæledyr opp gjennom årene og alle har fått en spesiell plass i hjertet mitt. Hunder katter, fugler… - Alle har gitt meg mye glede og gode minner. Men akkurat nå bor den største sjarmøren av dem alle hos oss..

Lille Luke!

Liten

Jeg hadde aldri trodd at et lite marsvin kunne være så sjarmerende og gi så mye glede. Han ”synger” av glede og forventning når vi står opp om morgenen og hilser oss velkommen opp i stuen med høye grynt der han står som en Grizzlybjørn i buret sitt for å fange vår oppmerksomhet. Og jeg blir helt varm om hjerte når jeg tar han med meg opp i sofaen etter middag og han kryper godt inntil meg, under pleddet, og lager koselige pludrelyder mens vi begge tar oss en liten blund. En liten kar med stor personlighet! Marsvin er et sosialt intelligent dyr og et kjæledyr jeg varmt kan anbefale til dere som ikke kan ha hund eller katt. Denne marsvingutten er har i alle fall fått en stor plass i hjertet mitt:)

16 kommentarer:

Bare Mio sa...

Så skjønn han er, for en hjerteknuser.
Ønsker deg en nydelig søndag :O)

9na sa...

Søt! Og flott bilde da, du er så god til å fotografere. Hvordan går det med den karrieren? Du sier vel i fra når du kommer på trykk???

Anne sa...

Faktisk synes jeg den er ganske så lik denne huldra..., veldig bustete og litt sånn små skremt i blikket .-)

Synnøve. sa...

Han er en flott liten kar må eg si.
Har aldrig hatt så mye med marsvin å gjöre da, men koslige er de nok.
Klems Synnöve.

Malys krok sa...

Ser og høres veldig koselig med marsvin, har aldri tenkt på at det var slik kos og slikt liv i slike dyr! -Margit-

Bente bm-foto sa...

Kjempe fint bilde- er litt usikker på om jeg liker modellen jeg da.. har aldri hatt noe forhold (ehh du skjønner..) til et marsvin- men skal aldri si aldri, og trodde heller aldri jeg skulle ende opp med små bikkjer, og nå har vi to:). Så kanskje om noen år så har jeg et marsvin modell jeg og. Ha en fortsatt fin dag.

sigrid sa...

Å så søt!!

God søndag :-)

Laila -Karin sa...

Han var helt herlig.
Det ble noen marsvin når ungene var små og koselig det er de.

Havfruen sa...

Oi...han var helskjønn....tror vi er gangske like hva dyreglede angår:)
Har veldig lyst på en katt....vet bare at det blir en hektisk periode i starten med Major`n.
Kos dæ:)

Lisa sa...

Søte nurket!!

Lisa sa...

Søte nurket!!

lisa sa...

Beklager! Jeg aner ikke hva som skjedde her. Blogger er helt ute i dag. Klarer ikke å logge meg på en gang:(

REJEN sa...

Hej Petunia, de er bare så søde sådanne marsvin, min datter har haft nogle stykker og de er meget hyggelige og netop sociale....og han ser rigtig fin ud....;-D

Anne-Berit sa...

Liten gosnusk det der ja.Ikke rart du er sjarmert,og lydene de lager er jo så kos å høre på:)

Lotta sa...

Ohhh vi hade ett sånt här virvelmarsvin som hette Vipp.
Han pep så fort jag öppnad kylskåpet En underbar liten kille.
Tyvärr fick vi ta bort honom för vår mellantjej fick barnastma av honom
Hon blev bomtät så vi fick åka till lasarettet med henne för hon fick inte luft.
Fy vad jag grät den dagen både för Jessica och Vipp.
Nu har vi ju hundar och det funkar.
Härlig bild på dih going.
Kramizzzzzzzzz

Prinsesse Rose sa...

Så utrolig søt han er! Har to marsvin selv, bare å ta en titt innom bloggen min så får du se de! :D
Hvordan rase er Lille Luke? :)

Fine bilder du tar forresten! :)