onsdag 27. oktober 2010

HIMMELSK # 7

4987378325_b77095bd20_b[1] Ukene ruller av sted! På tv går det en serie som heter “Seven Heaven” og det passer jo bra i dag med den syvende gangen med “Himmelsk”!! Dessuten er jeg litt i den syvende himmel selv også og det skal jeg forklare med mitt bidrag denne uken. Navnelogo Ole Bull og folkrmusikken

Bildet mitt er av statuen “Ole Bull” laget av kunstneren Stephan Sinding. Den står på nedre Ole Bulls plass her i Bergen. Bildet tok jeg i forbindelse med første runde av ABC i ord og bilder (O for Ole Bull) der alle mine innlegg handlet om noe fra Bergen. Men grunnen til at jeg er litt glad og stolt i dag, er at dette bildet faktisk har kommet på trykk i en bok om Ole Bull som blir lansert på fredag!!

Ole Bull og folkemusikken Forlaget har lovet å sende meg boken, men jeg kunne ikke dy meg og måtte “tyvtitte” litt i nærmeste bokhandel. Bildet her er smugtatt i bokhandelen med mobilen, og er ikke av det beste. Bokens tittel er “Ole Bull og folkemusikken” av Håkon Asheim og Gunnar Stubseid.

Deltakere på HIMMELSK # 7



Litt problemer med INLINKZ tjenesten her i morgentimene. Den er faktisk borte fra alle innleggene. Om du ikke finner knappen du skal trykke på for å henge deg på Himmelsk # 7, så legg igjen en kommentar med link til innlegget. Jeg ordner liste senere i dag.


n Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver onsdag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER.

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.

53 kommentarer:

Petunia sa...

Beklager rot med linktjenesten. Det er dessverre slike ting jeg ikke kan styre. Jeg håper den dukker opp igjen i løpet av dagen. Hvis ikke legger jeg inn en annen linktjeneste.
VÆR SÅ SNILL OG SKRIV NED DEN DIREKTE LINKEN TIL UKENS HIMMELSKE INNLEGG!
Det gjør det lettere for meg å lage ny liste.
Ha en fin dag:)

Bare Mio sa...

Fantastisk bilde du har tatt og gratulerer så mye.
Ønsker deg en fin onsdag.
Her er linken til mitt bidrag:
http://baremio.blogspot.com/2010/10/mitt-bidrag-til-himmelsk-7-hos-petunia.html

Anne sa...

Ikke tart det bilde kom på trykk, det var jo bra flott da Petunia, den himmelen i bakgrunn av en slik silluett, ikke rart du er stolt.
Så NÅ! har du virkelig grunn til å heve hode litt ekstra ja :-)

Her regner vivel snart bort, som en eneste stor dusj den himmelen, men en våkner til superglatteveier du for det har det rukket å bli i løpet av natta.

Snart jobb her og jeg er drita luta lei, rømer snart jeg faktisk, vekk fra det meste.

Anneklem

GAWO sa...

Fantastisk flott bilde. Og så med mobilen da. Hvem trenger speilreflekskamera? Du beviser at det er nok å ha øye med seg og være på rett sted til rett tid. Gratulerer med bokslipp. Dette er jo litt "din" bok. Du har god grunn til å være stolt. Julegaven til familie og venner er vel i boks :-)

Rimkogeren sa...

Ja, sikke da noget rod, her er adressen:

http://rimkogeren.blogspot.com/search/label/Himmelsk

Woow, hvor er dit billede super pragtfuldt :-)

Sommertid sa...

Så moro at bildet ditt havnet i en bok om Ole Bull.
Syns bildet er veldig fint jeg også.

Idag våknet jeg opp til regn og blåst, nesten Bergensk vær det her..hehe he

Her er mitt bidrag:

http://sommertid1.blogspot.com/2010/10/himmelsk-7.html

Malys krok sa...

Det bildet husker jeg , husker og at jeg syns det var veldig fint! Nå som da - kjempefint! Passet godt på himmelsk også! Så flott at du fikk det inn i boken! Ja sannelig fortjente det en så sentral plass!Ikke rart du er i "den syvende himmel!" GRATULERER!!

Her er linken til mitt Himmelske innlegg:http://malyskrok.blogspot.com/2010/10/himmelsk-7.html

-Margit-

Helle K. sa...

Tillykke - det er også et meget flot billede :)

REJEN sa...

Mange gange tillykke med billedet i bogen, det er da stort og kan godt forstå at du er himmelsk glad...;-0 God onsdag til dig...
Mit link:

http://rejens.blogspot.com/2010/10/himmelsk-7.html

Malys krok sa...

Linken ble tilgjengelig så jeg har satt meg på! -Margit-

Anette sa...

Så fantastisk, gratulerer så mye med bilde i boken, det var utrolig fint :) Hilsen Anette :)

Randi's Tanker sa...

Gratulerer Petunia! Dette vakre bilde fortjener å komme i bokform. Husker jeg så leeeenge på bilde første gang du presenterte det på bloggen din.

Regn i bøttevis her også og til kvelden er det meldt storm. Liker ikke!

Hagemor sa...

Gratulerer med bokbildet!! For en ære. Men så har du jo vært en utmerket Bergensreklame og da, og burde egentlig bli godt lønnet av både næringsliv og turistbransje. Ha en fin dag..her REGNER det...

Mandy Lou sa...

Det bildet er jo så vakkert. Supert at de ville bruke det i boken. Gratulerer!
Ser ut som linktjenesten fungerer igjen nå. Men her er min link likevel.
http://mandeleine.blogspot.com/2010/10/himmel-og-hav.html
God onsdag!

regnbuesting.net sa...

GRATULERER! Du fortjener å sveve i skyene for mange flotte bilder.

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Jøss, sånn stas - gratulerer! Bildet er jo bare flott, ikke så rart at de gjerne ville ha med det i boken, da!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Næhhh, så morsomt med bilde på trykk. Gratulerer. Du er en dyktig fotograf, finner så flotte vinklinger. der strever jeg, men man skal vel lære så lenge en lever.
Ha en fortsatt fin dag.

Laila -Karin sa...

Supert bilde .
Gratulerer med å ha fått det på trykk.

Bekka sa...

Bildet ditt var kjempefint og så utrolig moro at det kommer på trykk i boka da!
Klem fra Bekka

Maria G sa...

GRATTIS!!! Bilden är helt underbar!
Ha en riktigt bra dag!

Inge sa...

Det er et super flot billede, som har fortjent at blive trykt i en bog.. Godt gået.. :-)

Maria Berg sa...

Ååååå vad glad jag är för dig!!! Och du skall verkligen var stolt är en underbart härlig bild!!!!!
Tycket jag redan när jag först såg den innan jag hunnit se att den kommit ut i en bok. Grattis!!!
/MB

hobbyvimsa sa...

Nydelig bilde du har tatt,ja nå kan du være stolt!!Klem linda:)

Line sa...

Først og fremst: Gratulerer Petunia:o))
Eg huskar godt bildet frå ABCèn. Synst det var knallbra den gangen, og det synst eg enno!!
Kjempegøy å kome på trykk, da...
Og som Gawo seier i ein kommentar lenger oppe...det er ikkje alltidt utstyret det kjem an på..meir det er å vere på ret plass til rett tid, som du viser her!!
Ha ein himmelsk fin onsdag, min venn.
STOR klem

Annette's space sa...

Hvor er det flot at du sådan får et billede med i en bog :-))

Misham ツ sa...

Så herlig da! Må være gøy å se sine egne bilder på trykk. Flott bilde!

Ha en fortsatt fin uke :)

Vilt og vakkert sa...

Heisann Petunia!

Gratulerer, så moro. Artig å ha med et bilde i en så flott bok ;:OD).
Jeg nevner også en type overaskelse på innlegget mitt denne gangen...
Ha ei flott uke . Det regner ikke bare i Bergen i dag . Må nok ta fram denne... ☂

Tofo sa...

Gratulerer med å få det flotte bildet ditt på trykk!
Kjempeartig:)

Klem Turid:)

Randi sa...

Gratulerer! Et fantastisk bilde som absolutt fortjener å komme på trykk! Så gøy:)
Ha en fin dag i høststormen:)
Klem, Randi

anne - moseplassen sa...

så lekkert et bilde!
Gratulerer med publiseringen :D

Petrine sa...

Gratulerer, gratulerer ! Bildet var da utrolig herlig, ikkje rart det skulle vere med :)

Stor klem frå Petrine

9na sa...

Gratulerer! Kjempeflott bilde! Morsomt!!!

Hulda sa...

Nydelig bilde av Ole Bull-statuen, og himmelen får jo statuen til å se ut som en silhuett. Spennende med den boka, og så artig at bildet ditt kom med der. (Har alltid vært begeistret for Ole Bull, så måtte bare kommentere innlegget ditt.) :)

anjoe playhouse sa...

Tillykke, Petunia; dit superflotte foto må afgjort passe til bogen :)

Bestemor Drillo sa...

Et flott bilde som forteller mye når man vet hvem det er !
Ha en fin og himmelsk dag!

Irene sa...

Gratulerer! Flott bilde som fortjener å komme på trykk!

Fruen sa...

Fantastiske bilder :)
Gave på vandring,er du med der :):)
Ellers sender jeg pass it on videre på kommentar feltet,pakken ligger klar :)
Klems

Anne-Berit sa...

Det var et flott bilde,og interresant lesing.Og gratulerer med å ha fått bildet ditt i den boka,kjempearti og vel fortjent.
Ha en fin dag:)

sigrid sa...

Gratulere! Så flott eit bilete :-)

TorAa sa...

Bøyer meg i støvet og forstår godt du er i den syvende himmel. Husker bildet og det er rett og slett et blinkskudd.

Mona sa...

Bilden är fantastiskt vacker! Gratulerar till att din bild kommit i tryck. Du har all anledning att vara stolt.
Det är ett tak du ser på min bild.

Lotta sa...

Så fort jag fick se bilden kom jag ihåg den för jag tyckte att den var så himla vacker och så snyggt fotad.
JÄTTEGRATTIS!!!!! Så himla kul att din bild fick pryda en sida i denna fantastiska bok...
Ha det super Kramizzzzz på dig.

Anonym sa...

Billedet er så flot!! Tillykke - hvor er det flot at det er med i bogen om Ole Bull :)

Anette sa...

Kom til at trykke enter inden jeg fik skrevet navn ...

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Tanken på manipulering slo meg også... det er jo en enkel sak i dette tilfelle!
Morsomt er det i alle fall ;:OD)

bea's blog sa...

Hei Petunia!
Ja, Elbe er den stor elv som ga gjennom Hamburg og Dresden og.....:)
Fint at du liker bildet min!!!
Klem fra Tyskland
Beatrice

Melusine sa...

Wow - det er jo kjempespennende, Petunia! Du tok et praktfullt bilde som jeg godt kan forstå at forlaget/forfatterne ville ha med i boken :)

Pysselfarmor sa...

Nu ger jag upp!
Pysselfarmor
http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com/2010/10/himmelsk-7-petunia.html

RuneE sa...

Gratulerer! Det var det vel verd - smil fra øre til øre :-)

Pysselfarmor sa...

Jo jag känner till detta med F5 och uppdatera och gå från sidan och in igen....jag jobbar med IT så det där är väldigt grundläggande kunskaper. Jag gjorde det och fanns fortfarande inte där med bild!

hobbyvimsa sa...

Mange fine innslag her ja..Klem Linda!!God helg:)

AnneKa sa...

Gratulerer!!! Skjønner godt du er stolt av det, det hadde jeg også vært. Lurer jo også på hva slags mobil du har som har så godt kamera??

Ha en fin søndag!!!

Petunia sa...

Må bare oppklare en liten misforståelse. Bildet i boken er ikke tatt med mobilen, men med mitt lille kompaktkamera Panazonic TZ5.Anbefales!!!
Bildet av boken, det er tatt med mobilen min, en Nokia N95. Men ikke kjøp den telefonen... bare hatt tull med den:)