mandag 25. oktober 2010

“litt” CRAZY!!

Mandagstema Ord på Mandagstema denne uken er CRAZY eller gal, sprø, forrykt om du foretrekker norsk… Og litt sprø må man være for å holde ut i denne fortballgale familien her;) I en periode var det bare jeg som ikke spilte aktiv fotball, men jeg har vært en skikkelig flink fotballmamma/fotballfrue og har fått med meg nesten alle kampene. I tillegg så blir en del kamper sett på Tv’n også, enten det er norsk eliteserie (heia Brann, heia Brann!! Blod er tykkere enn vann, heia Brann…) eller engelsk Premier League… Og det er det siste der som skaper trøbbel..

Crazy 4

For når man er gift med en Stoke City fan og selv har holdt med Liverpool siden man var omtrent 10 år, så er det rom for diskusjoner… Og det blir ikke bedre av at gubben hater alt det Liverpool står for …

Crazy 5

Stoke rykker opp fra “tegneserieligaen” i 2008 og etter dette har de klamret seg fast i PL og brutt håndbak mot de store..

Crazy 3 Og jammen har ikke Stoke bitt fra seg også. I skrivende stund ligger Stoke City godt plassert på 13.plass og Liverpool under streken på 18. plass. Og gjett om jeg får høre det… Det er til å bli gal av!

Crazy 6 Men vi (Liverpool) kommer feigt igjen!! Trøsten er jo at vi er 3 mot en her i huset! Mine to sønner holder med Liverpool også, noe som driver gubben til vannvidd!!!

Crazy 8 Når det gjelder Brann, så må man vel være ganske så gal for å holde ut den lidelsen der… Vi har ikke akkurat hatt noen sesong som vil bli husket med glede og rykker vi ikke ned i år, så sover vi kanskje litt bedre frem mot våren… Dere forstår galskapen i det???

24 kommentarer:

Rimkogeren sa...

Uha - godt jeg ikke er i din familie.
Fodbold interesserer mig ikke og her er grunden:
Barndommens fodbolderindringer var ret så fatale,
at være ham, der blev valgt til sidst, var desværre det normale.
Men nu er mit traume væk, takket være pressen den geniale;
thi de har om en videnskabelig teori bragt en omtale:
"Fodboldspillere har slet ingen hjerne!"
Nu forstår jeg , hvorfor jeg aldrig blev fodboldstjerne!

Pysselfarmor sa...

Men roligt verkar det vara ju ;-)

sigrid sa...

;-)
Ha ein ein flott og litt crazy mandag..

REJEN sa...

jeg er heller ikke vild med fodbold, men I har det da ganske sjovt med det, og det er jo fint....god mandag til dig....

Helle K. sa...

Jeg troede lige, at du holdt med Danmark ;)
Jeg er også vild med fodbold, men ikke sådan på "jeg-klæder-mig-ud-måden" og heller ikke "jeg-går-til-kamp-måden", men bare sådan på "jeg-ser-det-på-tv-måden" ;)

Lissen sa...

Hihi, kan tänka mej att det blir diskusssioner. Fotboll är ett HETT ämne.

Härliga bilder på er.

Ha en skön måndag.//Lissen

Randi's Tanker sa...

Fotball er jeg ikke interessert i, men dette innlegget var jo simpelthen herlig! Og jeg forstår jo lidenskapen...

Malys krok sa...

Ingen spesielle fotballinteresser i vår fam. Men hos deg er det tydeligvis et hett tema, som du har fått et flott innlegg av til ukens tema! -Margit-

Annette's space sa...

Hahaha, nogle forrygende og forrykte diskussioner i kan have i jeres lille familie.
Herlige billeder :-))

Pialotta sa...

Ja du/ni är ju hur Crazy som helst .. speciellt du.. kalasfestliga foton.. men nu är det så igen.. ser inte min bild här? Det har ju gått hur bra som helst hela tiden nu här tills just i stunden:(

ArneA sa...

Ned rykker Brann nok ikke (desverre), men de taper mot Ålesund neste uke
:)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Det viktigste av det uviktige her i verden: fotball. Vær glad dere er tre Liverpool-fan i huset, jeg er omgitt av en hel horde ufordragelige Man U-fans. Iallefall føles det sånn nå. Heldigvis har jeg noen svært vettuge nevøer også, så vi er den harde LFC-kjærne. You'll never walk alone....

Jeg har faktisk heia litt på Stoke også, de har jo klådd ManU ved noen anledninger;)
Men det med Brann-galskapen, der melder jeg pass. Den er vanskelig å forstå og man må antagelig være oppvokst på vestsida av fjellene for å skjønne den;) Din far har vel fortalt deg at Kapp var knallgode på -50-tallet håper jeg?

Så altså: Pondus, Petunia og Gamleheksa gir seg ikke og skriker: Heia Liverpool. Det går nok bra-tilslutt!

Anette sa...

Ha ha - jeg er ikke den store fodboldfan men min ene kollega er kæmpe fan af Arsenal og en anden kollega af Stoke så det er ret underholdende at høre på indimellem :P God uge :)

Anette sa...

Herlig at flere er fotballgale! Jeg er det egentlig ikke, men er blitt "miljøskadet" av min kjære mann, he he ;) Og må derfor si at bildet av guttene dine varmer mitt hjerte, YNWA <3 Klem fra Anette :)

Sommertid sa...

Hørtes festilg ut det !. Her i dette huset er det ingen fotballintresserte, så slike dilemmaer oppleves ikke her. Men vi har andre intresser som kan være like givende og fasinerende...

Takk for koselig kommentar, er enig med deg, liker heller ikke A4 varianter av hus, biler og mennesker..liker forkjellen for forskjellen om man kan si det så...
Ha ei fin mandagskveld og ei go uke :)

Wickans värld sa...

Fotboll... hm... där en massa folk springer o jagar en boll? Visst är det så? =)

Erik "Semlan" sa...

Crazy. Härliga foton. Ni kan ha egna interna fighter. :-) Kul för dig att sönerna är på din sida.
Jag och min son håller på samma lag och damerna i familjen bryr sig inte. Betydligt lugnare så.

Birgitta "foto CHIP" sa...

Fotbollsgalna är ni ser jag :) Härliga bilder!
I min ungdom spelade jag fotboll som enda tjej bland killarna :)
Jag fick riktiga fotbollsskor med dubbar av pappa :)

Irene sa...

Hei, heia ... ikke at jeg er en stor fotballfan, men av engelske lag har det alltid vært Liverpool for meg også! Forøvrig så heies det på Arsenal her i heimen, og selvsagt Strømsgodset!!!

Crazy innlegg, helt klart!

Kerstin sa...

Härlig tolkning och roligt verkar ni ha det. :)

Annelie sa...

Ni ser ut vara lite crazy i er familj, vad härligt!

Golf Enthusiast sa...

I don't understand a word of text but I like the photos. I also am a big fan of football, having played it for 10 years.

Mona sa...

Vilka härliga foton. Tänk så upphetsade folk kan bli av att se några män springa efter en boll! Hur lyckades du få sönerna på din sida?

AnneKa sa...

Knallgodt innlegg :))
Finnes ikke intressert i fotball men var lagleder for min sønns lag i barneskolen. Og forstår at man kan bli revet med.
Hatt en travel uke men skal nå kose meg med alle carzy innslag:))