fredag 22. oktober 2010

På an igjen…

Torsdag morgen våknet vi til det totale snøkaos her i Bergen og for en som syntes at snøen nettopp hadde forsvunnet, så var dette veldig tungt å fordøye. Det var jo ikke det at vi slettes ikke var blitt advart. Allerede før forrige helg, begynte Yr og Storm og true med snø over Vestlandet og likevel endte det som det alltid gjør her i byen; Totalt trafikk kollaps. Nesten ingen hadde lagt om til vinterdekk og biler, busser og syklister, lå strødd rundt omkring der de måtte ha funnet det for godt å skli av veien. Vi hadde lagt om dekk, men jeg er en pyse på glatten og overlot bilen til min mann som var så heldig å slippe og sykle til jobb den dagen!! Jeg selv tok bena fatt og trasket av gårde til over anklene i høstlapskaus… Men det blir jo bilder av det…snø 2 Hele dagen pumpet kjølige vinder snøbyger inn over Bergen.Snø 4Jeg vet ikke om trærne rett og slett bøyde seg i respekt for kong Vinter eller for å skjerme seg siden snøen kom i tidligste laget. Snø 11 Kun lerkeskogen klarte å riste av seg vinterdrakten og holde på høstfrakken litt til…

Snø 3 Jeg må jo innrømme at blikkstille vann og snøtunge trær er en vakker kombinasjon.

Snø 6Høstlapskaus

Snø 9

Mot kvelden frøs det på og dere kan jo tenke dere hvor godt jeg sov i natt liggende å grue meg for glatte veier i morges… Blir nok tidlig natt her i dag! God natt!!!

20 kommentarer:

Inge sa...

Wauuu Petunia.. selv om I havde kaos, så er det fantastisk flotte billeder. Det hvide sne og efterårsfarverne.. Jeg er virkelig imponeret. Flotte flotte skud du har fået i kassen der, og rigtig god weekend. Håber du klarer dig på vejene.. i weekenden.

Bare bilder - Pictures only sa...

Flotte vinterbilder:)
Her holder snøen på å regne bort i kveld, og det er i grunn helt greit.
Ha ei fin helg:)

Berit.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Du klarer jo å få flotte bilder av denne elendigheta også du. Så at Bybanen i Bergen heller ikke var klar for sånt vær:)
Bare litt snø i lufta i ettermiddag her, ingenting på bakken. Enn så lenge....

God helg og sov godt!

Petrine sa...

Hei ! Flotte bilder ! Klarer ikkje vere sur på dette været etter at eg har sett desse flotte bilda. Du er så flink til å få fram det vakre i det som vi som oftast ser på som grått og trist.

Ønsker deg en fin helg med gode kjøreforhold :))

Anne-Berit sa...

Du har ihvertfall fått fram nydelige bilder av snøværet.Men at det er altfor tidlig med snø nå,det er jeg helt enig i.Håper den regner bort og blir borte leeenge.God helg:))

Havfruen sa...

Takk og pris for at det er flere som gruer seg til glatte veier!! Jeg har brukt Tankens Makt hele uka for å overvinne sommerførerkortet mitt!!
Alt for tidlig med vinter MEN vi får gjøre det beste ut av det, nemlig og forevige det som er vakkert med vinter. Nydelig bilder!!

Jeg tror også det vil gå bra med Zenta og Major, håper bare Damen ser det:)
Nyt helga, klem fra meg i høst og vinter om hverandre....

Anki sa...

Det är fin natur på dina bilder, med och utan snö.

linsky sa...

Nydelige bilder Petunia!

Hasigamas mamma sa...

W O W!!!!!! Det var sinnsykt vakre bilder!!!! Bilde nummer en traff meg rett i magen... :)
Ha ei strålende helg, håper slapset ikke blir liggende (dog blir det vakre bilder ut av det)!
Klem
Lise

sigrid sa...

godt du fekk noko positivt ut av kaoset..
god helg :-)

Sifka sa...

Åh, hvor flot. Jeg elsker sne, altså rigtig sne, ikke sådan noget koksgråt snasket by-sne. Fine billeder:) Og god lørdag.

Tofo sa...

Huff, ja det har jammen vært litt av et kaos:) Men nå er det helg, solen skinner...
Men OBS, klink is ute!

Nydelige bilder Petunia!
Riktig god helg til deg og dine!

Klem fra Turid:)

Fruen sa...

Så nydelige vinter bilder :O)
Vil du være med på gave vandringen :)
Min mail er renatenat@gmail.com
Send din adr der om du ønsker pakke i posten :)
Ha en super helg :)
Klems

AnneKa sa...

Ble vist vinter langs hele kysten vår. Har tom fått snømeldinger fra Jæren:) Her kom det masse snø og på torsdag hadde vi perfekt fotovintervær, men så kom regnet og igår var det slaps og idag er alt vekke. Så nå er det tilbake til regn og vind:/ Nydelige vinterbilder du har tatt!!!

anne - moseplassen sa...

ååå, småsnø er utrolig vakkert!
Det er noe eget med denne første snøen, som kommer når det er grønne blader og legger seg som et tynt dryss.

Men joda, jeg håper egentig at det blir snøfritt frem til litt inn i desember...

God helg da Petunia! :)

ArneA sa...

Men vakkert er det jo
God lørdan

Tove sa...

Snø ja, men flotte bilder du har tatt!
Her i Larvik kom det også snø om torsdag, jeg var på kurs i nabobyen Sandefjord og kjørte hjem i 50 km/t med sommerdekk! Nå har jeg fått vinterdekk på bilen heldigvis!
Fortsatt god helg!

RuneE sa...

Aldri så galt at det ikke er godt for noe - motivene florerer som du selv viser her!

PS Bare spør din navnesøster - vi var på ekskursjon i går.

Ulla-Bella sa...

Dette var utrolig fine vinterbilder:)

Misham ツ sa...

Nydelige bilder!