søndag 7. november 2010

Bloggingens opp – og nedturer

2889800661_20b387b32d_b[1] Jeg er helt tom… Tom for blogglyst, bloggideer og ingen inspirasjon til å ta bilder. Luften har bokstavelig talt gått litt ut av meg. Det beste er nok å ikke tenke på at man burde blogge noe. Ja, rett og slett ta seg en liten pause, men det ligger liksom i blodet nå og man er på en måte hele tiden på jakt etter fotomotiv og ting å blogge om. Det surrer og går oppe i hodet på en og det er ikke så lett å finne avknappen alltid. Jeg fikk ingen abstinenser på torsdag etter å ha tatt en pause fra ABC i ord og bilder. Faktisk var det litt godt å slippe å tenke på bokstaver etter 87 ukers sammenhengende ABC lek. Og ABC’n vil jeg nok ta en pause fra til over jul – i alle fall. Men den kommer nok tilbake… Akkurat nå er det travle dager og liten tid til å ta med kamera ut på tur.

Så sitter jeg her og lurer på da hva dere gjør når blogglysten mangler? Hva inspirerer dere til å blogge? Hvordan får dere ideer til nye blogginnlegg? Tar dere bilder som så inspirerer til ting å blogge om eller går dere ut for å ta bilder til innlegg dere allerede har planlagt??

Joda, jeg har vært her før og vet at det er forbigående og dere trenger ikke å frykte. Mandagstema og Himmelsk vil gå som planlagt. Temaet er allerede klart  for i morgen;)

27 kommentarer:

REJEN sa...

Det er vel op og ned at blogge, nogle dage har man masser at fortælle andre dage ikke, så må man jo bare tage et hvil....håber din bloglyst vender tilbage...klem herfra

Havfruen sa...

Kjenner meg veldig igjen:) Men jeg får denne tørka på sommers tid som regel. Jeg må ha nye bilder eller et bestemt tema for å blogge.
Du er nok i siget igjen snart:) Tøfft bilde:)
Ha en fin søndag, klemmings:)

Husfruen of Hilltop House sa...

For min del er bloggelysten stadig der, tiden til å blogge er det verre med.
Har man bloggesperre vil jeg tro at en liten pause er det beste. Bloggingen skal jo være en glede og ikke et ork.
Men om du vil ha et lite bloggetips, så skriv gjerne litt mer om kattepusene dine. Det har jeg lyst til å lese om. :-)
Ha en fortsatt fin søndag! Ta gjerne en tur innom bloggen min, og bli med på mini give away, om du har lyst. :-)

Inge sa...

Skønt billede du har valgt.. Jeg er ikke løbet i blogtørken endnu, jeg tager mange billeder og bliver ofte inspireret til at blogge når jeg kigger dem igennem.
Håber du tager dig et velfortjent hvil og vender tilbage i stor stil..
Klem til dig

Turid sa...

Vi venter gjerne-plutselig er du i slaget igjen!

hobbyvimsa sa...

Heisann!!Har opp og ned turer jeg også,kan gå noen dg mellom blogg innleggene mine.Noen ganger tar jeg bilder først og blogger om dette,andre ganger er det planlagt,og av og til har jeg rett og slett ingenting å blogge om.Lysten din kmommer nok snart igjen,god bedring:)Stå på!!Ha en fin søndag.Klem Linda:)

SoF@Blindstyre.se sa...

Känner igen mig. Blogglusten den går upp och ner.
Tycker det är svårt med fotoinspirationen denna tid på året, när naturen har tappat alla sina färger och inte bjuder på några växtmotiv.

Jag brukar ta en veckas helt ledigt från bloggen o datorn ibland - då brukar lusten komma tillbaka igen.

Vill inte att bloggandet ska kännas som ett måste, utan mest bara kul/morsomt. När jag börjar känna negativa känslor, då är det dags för paus.

Önskar dig allt gott och förnyad inspiration!

Bare Mio sa...

Kjenner meg også veldig igjen.
Mange ganger tenker jeg at nå må jeg ha en pause, men så får jeg plutselig en ide til nytt innlegg
(og disse kommer mange ganger nattestid).
Av og til "bobler jeg over" og da skriver jeg innlegg jeg kan bruke senere.
Blogging skal jo være gøy.
Stilig bilde du viser.
Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld.
Klem Mio

TurboLotte sa...

Ja sånn har jeg også det!! Blogginnleggene mine mangler liksom noe. Jeg blogger ikke hver dag lengre. Det er liksom et ork!
Besøkstallene daler også. Himmel og hav.
Men det er nok bare en periode, så er vi oppe og bobler igjen.

Halina sa...

Hej Petunia!
Det är inget fel på inspiration hos Dig, om man titta på bilden! Den är alldeles alldeles underbar!!!
Fantastiskt uttryck och utstrålning :)) En bild som gjorde mig på gott humör :)))
Ja... det är så ibland att man känner sig tom... Jag brukar sådana dagar ta bara kameran och går... utan att tänka så mycket om att fota... Naturen bjuder alltid på något... särskilt i ditt underbara land :))
Ha det gott
Måste skriva igen UNDERBAR BILD som jag gillar massor!
Halina

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Blogglysten kommer og går. Godt med litt pause innimellom.

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Kjenner meg godt igjen jeg, også. Tror vi alle har det sånn innimellom. Tror det lureste er å la blogg være blogg (så sant du kan med alle dine herlige prosjekter her inne) - for lysten/inspirasjonen kommer tilbake. Husk, alle kunstnere har inpirasjonstørke! Ta den tiden du trenger! Klem**

Petrine sa...

Hei på deg ! Du store mi tid kor skjønn du er på det bildet. Der har du det. Slik som du ser ut der, kjenner eg meg ganske ofte !! Herlig likevel :)

Den beste medisin for mi bloggtørke eller laber bloggelyst er å ikkje slå på pcn eller gå inn på bloggen på nokre dager. Og ein treng vel ikkje bidra med noke heile tida:))

Ta deg ein velfortjent kvil, om du føler for det, men for all del KOM TILBAKE !!!:):):)

ha en fin søndagskveld vidare :)

Bea sa...

Det går over, veit du.. :) Her går det opp og ned, nokre veker er det kvar dag, andre gonger går det over ei veke.. Det viktigaste er å kose seg!! :D

Snør det i Bergen? Her har det snødd i dag. No ligg det eit tynt fint kvitt lag med snø på plenen.. Oh, lykke!! :D

Petunia sa...

Liten blogglyst og store dataproblemer er heller ingen god kombinasjon:(

Hagemor sa...

ja, jeg kjenner meg igjen..kanskje vi maser litt for mye på deg: "håper Petunia fortsetter med sin...-utfordring..." osv..
håper du finner lysten igjen...tenker at når du bare får deg en skikkelig blåsbortdag med masse regn, så kommer gløden din tilbake.
Lykke til, og takk for at du orker...du gir iallefall masse inspirasjon til oss andre!!

Hagemor sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
qehenne sa...

Blogglysten kommer fortere enn du aner. Men skjønner veldig godt at du trenger en liten pause. Ikke jakt på inspirasjon... den kommer!
Slapp av og nyt det :-)

Ellen sa...

Det må aldrig blive en pligt... hvis ikke blogindlæggene kan komme af sig selv, må de helst også blive væk :-)

Du kunne skrive om alt og ingenting - jeg tror, at alt fra din hånd vil blive godt :-)

Quiltefia sa...

Hei!! Det er jo lov til å ta en pause!! Jeg synes det er vanskelig å få tatt fine bilder nå som det er kort tid med lys hver dag..... Ta deg en velfortjent pause du, leserne dine kommer tilbake...... Hilsen Annekari:-

Pysselfarmor sa...

Det ska vara skojigt att blogga. Blogga ska du göra på ditt eget val dvs blogga hur mycket/litet du vill - ta en paus när du känner så. Det är du som känner och bestämmer det. Det ska inte vara ett tvång! Ingen annan vet...bara du.

Ha det jätteskönt i din paus.

Erik "Semlan" sa...

Smått magiskt. Vilket underbart foto du skapat. Går det att komma närmare en gammal trött "skurtrasa"? Perfekt illustration till din text och jag kan känna igen mig i texten. Visst når man en "mättnad" och bloggtrötthet ibland. Bloggandet tycker jag ska vara något roligt och glatt. Skönt att pyssla med. Men jag är glad att du fortsätter med måndagstema, som jag själv brukar delta i. :-)
Din humor i bilden gav mig ett stort "smil".
Rock on!

Ellen sa...

Jeg er innom bloggen din hver dag og koser meg alltid med bilder og tekst. Du er så flink til å ta bilder og jeg synes også du har spennende variasjon i tema. Det blir et savn om du tar bloggpause, men jeg venter trofast på nye innlegg. :-)

Hobbygåsa sa...

Skjønner godt at du går tom Petunia, det er jo en kjempejobb med det du holder på med for oss andre. Jeg pleier å legge vekk både kamera og min egen blogg når jeg er lei, og så sitter jeg å surfer og oppdager nye blogger og annen inspirasjon - vips så må jeg bare ut med kamera igjen, og poste i bloggen :-) Men av og til er jeg så grundig lei at ingenting hjelper, og da må jeg gjøre andre ting en lang stund før lysten kommer tilbake. Pass på at du ikke drar det for langt Petunia, dette skal være gøy for deg også. Det gjør ingenting om du pauser både Himmelsk og Mandagstema, vi er her når du kommer tilbake - garantert! Ha en fin uke!

Melusine sa...

Jeg har hatt noen slike opp og ned perioder, så jeg skjønner hva du mener. Men kanskje dette kom over deg nå siden du bestemte deg for å ta pause fra abc-en og kunne senke skuldrene litt? Innimellom er det godt med en pause uansett.

Så du har firet på kravene i Himmelsk generelt? Oki, men i morges tok jeg noen himmelbilder som jeg skal ta med på onsdag :) Greit å få variasjon da, det er så mye en kan blogge om som er himmelsk! Takker for det :)

TorAa sa...

Hvorfor i ¤#"%& har jeg ikke sett denne posten før da?
Ligget godt under 2 dyner for å bli kvitt forkjølelsen. Tok en uke. Hva skjer, tenkte jeg, etter ikke vært på nettet i to døgn?
Men vi vet jo godt: Du får ikke svar uten å si noe. Du er flink der på fjesboka.
Blogging er så mangt. Jeg begynte som erstatning for å skrive brev til barn og familie og venner langt herifra. Så en digital dagbok kunne gjøre nytten. Men, plutselig kom det ukjente lesere derinn og kommenterte.
Duverden så spennende tenkte jeg, men det kunne jeg jo ikke si. Leste deres blogger og kommenterte det jeg synes var bra. Og så har det balet seg på.Ikke minst siden jeg fant den norske ABC.
Da ble det litt tørke på min originale engelske (har du sett der noen gang?)
Men, tørke, jo det kjenenr jeg til.
Da er det noe så enkelt som "Hva vi hadde til middag", Et bilde av hund eller katt med kort tekst, til egen minnebok. En gammel duk eller sølvskje. Dagens utsikt fra samme sted morgen og kveld.
Behøver slett ikke være pretensiøst.
Hadde det ikke vært for at jeg nå har nylige poster både på engelsk og norsk blog, ville jeg fortalt om Felicia...
pga av den flotte katt sitter jeg sent oppe for annen natt på rad.
Men, det er kanskje sært å skrive om en katt som strever med graviditet på overtid?

mreteveian sa...

Å, jeg kjenner meg så godt igjen!
Jeg er veldig glad for blogginnleggene dine. Du har bra ting på hjertet og du tar bilder jeg liker å få opp på skjermen.
Bloggerverden ville nok bli veldig mye fattigere om du la inn årene, - dog dette er intet press!

Jeg har i hvert all gitt opp å la "bloggpresset" ta meg. Men så har jeg ikke akkurat så mange blogg-forpliktelser, bloggaktiviteter å følge opp. Sånn som du har hatt nå :-)

Jeg vet at det er positivt og gjør meg godt å blogge. Det er godt for å kaste et tilbakeblikk og kikke på minner. Det er vel derfor jeg blir mest lei meg når jeg merker at bloggerlysten og gleden forsvinner, - hvordan skal jeg samle gode minner da?

Jeg samler bloggideer på flere måter, - tar bilder (sånn som deg), noterer kjapt om jeg lar meg inspirere på nettet, via aviser og blader, når jeg opplever noe ute og ikke det festet til "filmen" i kameraet fordi det kanskje er noe som blir sagt eller opplevd mer via tanker.
Jeg har prøvd å samle ideer i en liten notatbok og ha i "reserve" når jeg har lyst til å blogge, men kjenner meg litt "blæh". Det er fint.
Jeg har også prøvd å feste bloggtemaer til dager i uken. Det har gått bra til tider, - bla at en eller to dager er festet til mobilkamera og direktesendt til bloggen. Hvorfor skal vi ikke få bruke de tekniske finesser som finnes? Og så er det mer et slikt bilde som kalles "rett fra kameraet" og krever at jeg gjør "redigeringen" uten hjelp fra fotoprogrammene på pc eller på nett.

Sist, - siden jeg ikke lever av å blogge (og er avhengi av et visst besøkstall for at reklameinntektene skal komme inn) kjenner jeg at besøkstallet får bare være. Når det er skikkelig bloggstopp, så er det bare sånn. Helt til superlysten er der igjen, - heldigvis :-)