søndag 21. november 2010

Gavedryss; Nisser søker nye hjem

1 Som sikkert mange av dere husker, så har jeg forstrikket meg på flaksenisser. For noen år siden strikket jeg så mange slike vinnisser, at jeg rett og slett blir dårlig bare jeg tar i strikkepinnene. Min mor tok opp strikkepinnestafetten etter meg og på min grunnoppskrift, er hun still going strong!! Ja, hun har sågar videreutviklet oppskriften og gitt nissene både armer og ben og litt mer klær på. Jeg er en stor beundrer av nissene hennes og synes de er kjempefine. Ja, mye finere enn de jeg klarte å tråkle sammen. Nå har jeg fått to nisser av min mor som jeg har lyst til å lodde ut blant dere bloggvenner.  Jeg er ingen tilhenger av å starte julemaset for tidlig, men jeg tenke at om de heldige vinnerne skal få noen glede av disse nissene denne julen, så er det jo greit om jeg har trekning i god til før julehelgen.

Her er nissene du kan vinne:

Gavedryss 1

Jeg lodder ut en nissemann og en nissekone. Begge nissene er vinflaskeskjulere og passer til vinflasker som rommer 0.75 liter. Nissene er håndstrikket og tovet. Klærere er også håndstrikket og med heklede detaljer. Skjegg og hår er av saueull. Det ligger mye arbeid og mye kjærlighet bak hver eneste nisse!!

Nissemann

Gavedryss 4

NissekoneGavedryss 2

Hvordan vinne en nisse:

Ved å legge igjen en kommentar her hos meg, gir jeg deg ett lodd i dette gavedrysset. Hvis du besøker min mor sin blogg, og legger igjen en hilsen der også, får du enda et lodd. For alle som på sin egen blogg, forteller om dette gavedrysset, gir jeg to lodd (husk å gi meg beskjed om du gjør det.) Du kan altså få tilsammen fire lodd og øke dine vinnersjanser betraktelig. Jeg trekker ut to vinnere onsdag 1. desember!!

Lykke til!!

Min mor sin blogg kan dere besøke HER.Gavedryss 3

84 kommentarer:

Marit sa...

Så flotte nisser.
Tar gjerne 2 lodd.
(har besøkt din mor)
Ha en fin kveld.

STRIKKEMOR(O) sa...

Eit kjempeflott nissepar! Tar gjerne to lodd hos deg, og kryssar fingrane!

GAWO sa...

Nå er jo jeg så heldig at jeg har en sånn nisse som bor hos meg. Men jeg er sikker på at han vil ha selskap så dermed tar jeg to lodd hos deg. (Har beundret alle nissene hos din mor. Hun er virkelig flink og kreativ)

Thorunn sa...

For noen flotte nisser - her er det lagt mye kjærliget og omtanke i arbeidet, helt ned til den minste detalj. En slik flott nisse hadde det vært hyggelig å ha boende hos seg...;-) og jeg sier tusen takk til to lodd.
Ha en fortsatt fin søndagskveld!

Bjørg 47 sa...

Kjempeflotte nisser, så kreative dere er. Så heldig din mor er som kan bo i et nissehus !!! Jeg vil gjerne være med på trekningen. Men er fremdeles ikke sikker på hvordan jeg linker til deg. Publiserte deg på min profil på FB, da iallefall !!! Ha en fin novemberuke.

Malys krok sa...

Så flotte nisser! Ja SÅ flott at jeg velger fire lodd jeg, og er ganske stolt over at jeg klarte å få til bilde,link og det hele inn på min blogg helt alene for meg selv! He he... Jeg la også inn en kommentar hos produsenten så jeg tror alt skulle være i den skjønneste orden!
Ønsker deg en fin kveld! -Margit-

Tove sa...

Så spennende!
Nissene til moren din var utrolig fine! Har lagt igjen kommentar hos moren din, hos deg nå og vil gjerne linke til innlegget! 4 lodd på meg og håper at nissenes nye hjem blir hos meg!

Eva sa...

Neeeej, hvor vil jeg gerne vinde! De er så fine, så fine. Jeg har besøgt din mor, og jeg lagde en kommentar. Sikke fine nisser hun også har.
Og jeg laver også et link på min egen blog.

Så jeg må vist have 4 lodder:)

Havfruen sa...

Jeg besøker din mor, så da blir det vel 2 lodd. Dette må da være den fineste giveaway i hele blogglandia...uten å fornærme noen! De var råfine og veldig forseggjort!!
Ha en fin kveld, klem fra meg;)

Wenche/chawo sa...

Herlig nisser.Har tatt meg en tur og sett alle de flotte nissene i din mors blogg også og lagt igjen en liten hilsen.Tar gjerne to lodd,jeg.

Turid sa...

Å de var bare så fine disse to:)
Din mor er kjempeflink!

2 lodd på meg!

Klem turid/tofo;)

Elins Strikkeri sa...

Nydelig nissepar, det hadde vore kjekt med ein slik!!Legger igjen ein kommentar hos din mor så da blir det vel 2 lodd!!

bestemors hage sa...

Flotte.

Jeg setter alltid fram noen flasker på benken i jula derfor hadde disse nissene passet perfekt hos meg. Jeg lager lenke og kommenterer på din mors blogg. Det blir fire sjanser.

Åshild

Torilh sa...

Så kjempekoselig. Jeg vil veldig gjerne ha nissebesøk i jula. Tar gjerne to lodd, og ønsker deg og moren din en fin førjulstid.

Inger sa...

Fantastisk flotte nissar! Seier gjerne ja takk til 2 lodd. Har beundra alle dei flotte nissane hos din mor. For ein produksjon!

Solveig sa...

Guri malla så flotte nisser :-D og disse vil du at skal flytte... to lodd på meg :-) Nå må jeg skynte meg videre til mora de... ha en fin søndagskveld

Synnøve sa...

Disse var kjempefine!! 2 lodd til meg, besøker moren din også, jeg :)

Baddie sa...

Nå har jeg vårt hos din mor og kikket på de fantastisk fine nissene hun lager. Hun har jammen tatt vinflaskenissene til nye høyder. Satser på hell og vinnerlykke med 2 lodd. Ønsker deg en fin førjulstid!

billedmager sa...

Kære Petunia!
Det er nogle søde fine nisser du har strikket og jeg synes at det er en sjov ide. Jeg har en forfærdelig larm i to af mine skuffer. Der sover min nisser og de vil gerne snart op i lyset og luften! Det får de lov til den 1. december. Jeg har både nisser der er købt og nogle jeg selv har strikket. Nisse hilsner fra mig!

Hagemor sa...

jeg er så klart med, og har gjort alt du har sagt ;))

Ha ei flott uke :)

karna sa...

Så kjempefine nisser, vil gjerne ha et lodd her og stikker så innom din mor.

ninabakke sa...

Så skjønne :)

Jeg vil gjerne være med på konkurransen. 2 lodd til meg :D

HildeS sa...

Guri malla så flotte nisser da:-))) Jeg skal helt klart karre til meg fire lodd, men melder fra når jeg har blogget om dette i min blogg. Så foreløpig nøyer jeg meg med to lodd for nå skal jeg besøke mora di

HildeS sa...

Og av redsel for å glemme det så blogget jeg dette med en gang jeg. Så nå har jeg jammen gjort meg fortjent til fire lodd gitt.

God bedring til mannen og fortsatt lykke til til sykepleieren:-))

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Her MÅ jeg være med. Disse var skjønne. Men så har jo den dama giftet seg med en totning, så hun har jo definitivt god smak;)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jeg glemte selvsagt å si at jeg går for 4 lodd :)

♥ mys ♥ sa...

Helledussen så herlige nissene var:)) Vil gjerne være med å prøve lykken:)
Besøker din mor så fort jeg har lagt igjen kommentar her og linker til gavedrysset i bloggen min.
Blir 4 lodd på meg det!:D
Klem fra Inger

Tina - omme i London sa...

Nej, hvor er de bare hyggelige, de nisser. :) Jeg ville elske at have dem siddende paa mit julebord.

determittliv sa...

Himmel og hav gir du vekk to nisser?
Ja da vil jeg være med. Linker villig vekk til deg og besøker din morsblogg for disse nissene var jo bare herlige.

medina sa...

Så superspennende dette er:) jeg tar to lodd, har vært på besøk hos din mor. Jeg er imponert over dere. Ha en fin førjulstid.

Mandy Lou sa...

Dette var skikkelig flotte nisser både disse to og alle de andre hos din mor. Tenk at du ønsker å gi dem bort. De skulle helt klart fått et godt hjem her hos meg. ;)

Elin sa...

Så kjempefine flaskesjulere !
Heldige de som vinner disse . Har besøkt din mor også , så da får jeg vel 2 lodd.

Pupziz sa...

Da har jeg kommentert både litt her og der;)
Også har jeg linke til deg på bloggen min=)
FLOTTE NISSER!

Gunsside sa...

Hei Petunia
Stilige nisser du frister med ;)
- så jeg tar gjerne 4................link fins hos meg ;)
Ha en fin uke før "julekalendere" setter i gang igjen ?

LaDolceVita sa...

Gud så söta tomtar! Självklart vill jag ha såna!!!! Så nu ska jag surfa vidare till din mamma! Ha en underbar vecka! Kram!

Birgitta - foto CHIP sa...

Nu är det jul igen .... snart iaf :)
Så himla söta tomtar är det nog många som vill vara med och ha chans att vinna :D

Jag har nu uppfyllt alla kriterier för 4 lotter ;)

Mitt inlägg hittar du här:
http://fotochip.blogspot.com/2010/11/petunias-gavedryss.html

Där berättar jag också om vår familjetradition med julgubbar.

LaDolceVita sa...

Får nog tillägga.. Att jag vill ha 4 lotter! ;O) Kramar i massor!

Mona sa...

Naturligtvis vill jag vara med i utlottningen av "nissene". Dom är otroligt fina!
Jag har kvalificerat mig för fyra lotter. Har besökt din mors blogg och berättat om utlottningen på min egen blogg.

Sommertid sa...

Hellendussen så fine nisser da..
Seff skal jeg værra me..
3 lodder blir det te mæ da..
Har lagt link og bilde øvst i bloggrollen min...
Dere er virkelig kreative og morosamme både du og mor di ,du får helse...
Go dag !

Brit. (lille meg) sa...

Så flotte nisser! Din mor er kjempeflink!
Det er nok mange som har lyst til å bli eiere av disse, etter responsen å dømme.
Jeg besøker bloggen til moren din etter jeg har vært her......

mreteveian sa...

Disse nissene kunne godt få plass på julebordet mitt... Je ghar besøkt din mor og legger inn en link på bloggen min ;-)

Laila L S sa...

Så flotte nisser. Jeg vil gjerne vinne en av dem. (må vel ønske meg en nissemann jeg da som er singel, hihi). Har besøkt din mor og laget en "knapp" på bloggen min, så det må vel bli 4 lodd.

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Disse nissene var jo bare hærlige.Blir bare 1 lodd til meg da.

Trillemor sa...

Hvor vil jeg da gerne deltage i din give away. Med 4 lodder. Det er kjempeflotte nisser:)

Venlig hilsen

Trillemor

Marianne (Sakkalo) sa...

For noen herlige nisser - jeg blir gjerne med på trekningen! :)
Jeg har besøkt bloggen til moren din og kost meg med å se på alle de herlige nissene. Har lagt meg til som følger, og har lagt link og bilde i 'candybaren' på bloggen min (sakkalo.blogspot.com). Det blir vel fire lodd, det.
Ha en fin dag!
♥ Marianne
PS: kom innom meg da vel - så kan du bli med på candyen min også.

2ne sa...

En kjempe give away. Utrolig lekre nisser og for en jobb :-) Krysser fingrene og venter i spenning. 4 lodder på meg, har linket m bilde. Ønsker deg en fin og kreativ førjulstid :-)

Fama sa...

Herlige nisser! Din mor lager fantastiske nisser.

2 lodd.

Hilsen Fama

mail: anihaarb@online.no

Torunn sa...

Så flotte!! 4 lodd til meg. ;)

Inge sa...

Hvor er det flotte nisser, er straks på vej over på din mors blog.. såhhh 2 lodder til mig..
Hav en rigtig dejlig aften

Petrine sa...

Hei, desse nissane kunne eg virkelig tenke meg å vere med å vinne !

No har eg nett besøkt Nelly og linka til deg på bloggen min !

Helle K. sa...

Hvor er det nogle fine nisser - jeg deltager med to lodder og hvis jeg er heldig, så skal de to nisser få lov til at opleve dansk snaps på nærmeste hold ;)

9na sa...

Klart jeg vil være med på dette! De ser kjempefine ut!!!

ArneA sa...

Det er merkelig hvor flink du er til å engasjere folk. Din mors blogg er vel egentlig litt ensformig, men hva gjør man ikke for å bli med på en konkurranse hos deg.
Lodd meg opp. Dybden varierer med sesongen og i advents tiden er det kort vei fre flaskehalsen til bunnen.

Koselig koselig sa...

Jeg vil være med på trekninga di jeg Petunia, og jeg har laga blogginnlegg også med link til deg.

klem fra mette

Eivor sa...

Klart jeg gjerne vil delta i lotteriet - for disse nissen var jo kjempesøte.
Tar gjerne to lodd og forteller om gavedrysset på min blogg også

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Så flotte nisser.
Har sett på alle de
fine nissene ho har laget.
Jeg blir med på feiringa.
Og liinker og publiserer bildet
på min blogg.
Da blir det vel 4 lodd på meg :)
Ha en fin onsdag.

Hilde sa...

Jeg prøver lykken med 1 lodd! Kjempefine nisser! :-)

TorAa sa...

Å, disse nissene er da yndige da;)

Anette sa...

4 lodder til mig. Jeg har været forbi din mors fine blog - og har også selv lave et indlæg :) Fantastiske nisser som gerne må komme på en lang ferie hos mig i Danmark :)

Anonym sa...

Jeg er helt sikker paa, at de nisser gerne vil bo i Canada!
Hvor er de dejlige!
Ann i Vancouver, Canada

Anonym sa...

For noen flotte nisser....Vil gjerne ha1lodd hos deg, blir bare med det ene da jeg ikke selv har egen blogg. Har vært også tittet på din mors blogg . Kjempeflott !Hilsen ingharald@hotmail.com

Irene sa...

Utrolig morsomme nisser ... og jeg vil ha! Derfor har jeg besøkt din mors blogg, og jeg har skrevet om loddtrekningen på begge bloggene mine!

Ha en fortsatt fin uke! Og stell pent med nissene i mens!

Anonym sa...

Så utrolig flott :-) 1 lodd til meg. Mvh Thora.Walle@gmail.com

Randi sa...

Så herlige! Jeg åpner døren og ønsker disse to hjertelig velkommen hit til oss:) Jeg vil gjerne være med og trekker 3 lodd.
Klem, Randi

Parkvegens Hageglede sa...

Håper jeg er så heldig at disse nissene kan få dele hjem med meg! 2 lodd på meg.

Solfrid sa...

Så fine nisser. Jeg samler på nisser så denne konkurransen vil jeg gjerne være med på. Jeg besøker din mor også og linker til deg i bloggen min. Så da blir det 4 lodd på meg.

Kjerstis løse tråder sa...

Fantastiske nisser, har også vært på din mammas side. Antar jeg da får to lodd.)

Mariannes Kort og Stempling sa...

Nydelige nisser ;_) Jeg er med og iler inn i bloggen til din mor!!!

naturglede/Randi Lind sa...

Jeg må jo prøve å bli eier av en av dem i hvertfall! Så morsomt at moren din blogger også. Jeg må skynde meg inn og se. Ha en fin dag mot første desember.

Bestemor Drillo sa...

Klart jeg vil være med på dette!!
Besøker din mor også!
Ha en fin kveld og klem fra meg!sm

Anonym sa...

Kjempefine nisser dere lager!! Håper jeg blir en heldig vinner :)
Jeg har besøkt din mor, og linker på bloggen min, som bare er for familie og venner.. 4 lodd.
Hilsen "mormor"
nurgis@loqal.no

Olav sa...

Fine nisser. Hilsen Olav.

olavsolem@hotmail.com

Miriam ツ sa...

Næmmen, SÅ herlige. Klart jeg vil ha sjansen til å vinne en av disse :) Blir 4 lodd på frøkna, for nå kommenterer jeg hos deg og din mor og jeg har skrevet et innlegg om dette :) http://nordlandspia.blogspot.com/2010/11/petunias-gavedryss.html

Ha en SUPER helg du kreative dame :)

RoseSommer sa...

Så koselige nisser. Jeg tar ett lodd her, og MÅ jo sjekke bloggen til moren din også!
Vinner jeg ikke så får jeg si det nå: GOD JUL!!!

KariL sa...

Klart jeg vil være med. Og blir jeg den heldige vinner, skal du vite at jeg tar hjertelig imot og skal ta vel vare på de. Her er det også godt om nisseselskap. 2 lodd på meg.
Ønsker deg en riktig god adventstid.

rule sa...

Sååå utrolig flotte nisser!!! Skal si du er gavmild før jul!!! Deltar gjerne i trekningen med 2 lodd:-) Og ønsker deg ei riktig fin adventstid!!! ( Gleder meg til å besøke din mor også...) Klem Ruth

Millemilla sa...

Tar 1 lodd jeg!

Anonym sa...

Nydelige nisser.Takk for den fine sokkeoppskriften,den mest fårståelige jeg noen gang har sett,strikket en sokk ferdig idag.Mvh Åslaug

Camilla (Rantis) sa...

har nyss varit inne hos mor din och fixat en lott...
hoppas verkligen att jag har turen på min sida då jag har en mamma (Rantamor) som samlar på nissar/tomtar och dess vore så söta i hennes samling....
Kul med utlottningar!!

Anonym sa...

Så flotte hjemmelagete nisser! Jeg vil gjerne være med i konkurransen. God bedring til mannen! Med hilsen Toril A . (magnar@aspaker.no)

Livsnjutaren sa...

själklart vill jag vara med och ha 4 lotter, Har länkat hit och även hälsat på din mor. Hoppas mannen kryar på sig. Kram från Sverige.
Min mail: fia_eng@hotmail.com

Elisabeth sa...

Du må tro att jag vill vara med på utlottningen av tomtenissarna. De är väldigt charmiga och kommer definitivt att göra sig hemma hos mig. Jag har varit inne på din mors sida.

Lillis verden sa...

utrolig søte nisser!!
De hadde passet såå fint hos meg at det må bli 4 lodd på meg :)

annehant sa...

Flotte nisser. De vil få det godt hos meg