mandag 1. november 2010

HALLOWEEN

Mandagstema ny logo Ny mandag, ny uke, ny måned og nytt mandagstema! Om dere lurer på hvorfor Mandagstema er flyttet til meg, kan dere lese innlegget under her med tittel Mandagstema fremover. Tema denne uken er:

5129462364_094d8c10e3_b[1]Halloween 4 Er dette noe dere synes vi skal “adoptere” fra Amerika? Feirer dere Halloween? Hva forbinder du med Halloween og hva er egentlig dette fenomenet?? Og er Hallween bare enda en ting handelsstanden prøver å dytte på oss?? Er halloween bare for å skremme vannet av små unger?? Hva skremmer deg?? Mange lager seg flott kostymer.. Når kledde du deg ut sist? Kan kanskje virke som et vanskelig tema dette, men tenkt stort, vær kreative og husk; her er ingen fasit!!!

Halloween 1 Siden jeg ikke pynter til Halloween her, så måtte jeg leke med litt med et bilde i Flickr/Picnik.. Der er det mange effekter til bruk for å få den rette skumle stemningen…

Halloween 2.bmp

Sett ferdig postet innlegg om HALLOWEEN på listen under her. Trykk på “Add your link”, fyll inn nicknavn, link og epost-adresse (vises ikke). Velg så ønsket bilde som vises som knapp på denne liknlisten. Vær så snill og legg inn direkte link til dagens ord.




For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker direkte til et bestemt innlegg, kan du lære HER.

20 kommentarer:

REJEN sa...

Fint billede lavet om til en smule uhyggeligt....Godt at man kan bruge lidt effekter...god mandag til dig...

Rimkogeren sa...

Godmorgen - Ja, det er sjovt at lege, og mulighederne er store.
Min gamle mor sagde altid: "Du skal ikke stole på alt, hvad du hører, men derimod hvad du kan se med dine egne øjne!"
I dag kan man heller ikke sltid stole på sine øjne.

Helle K. sa...

Sikke et fint og uhyggeligt billede du viser :)

Anette sa...

For et herlig bilde! Skikkelig grøss og gru! Jeg er kjempeglad for at du fortsetter med mandagstema, det er et av ukens høydepunkter :) Stor klem fra Anette :)

Irene sa...

Veldig kreativt Petunia ... ikke noe lett tema for meg heller, siden jeg ikke har deltatt på noe arrangement eller har pyntet med Halloweeneffekter. Artig å se de ulike løsningene som kommer .... ha en fin dag!

Anette sa...

Flot uhyggeligt billede :)

Malys krok sa...

Du har fått til et stilig bilde til dette!
Ser jo spøkelset...
ved høylys dag!

Helt greit er det jo at Mandagstema er på din blogg! Er jo uansett innom deg i samme farta! Ha det godt!
-Margit-

agnetha sa...

Snygg bild du gjort iordning. Jag kommer i sista minuten med mitt inlägg. Ha en fortsatt bra vecka.

Pialotta sa...

Härligt läskig, kuslig bild du visar:) Jag missförstod din norska helt ju.. nu har jag lagt in vad jag har i "halloweenfoton" och länkar till denna adressen:) Ha de..

Catta sa...

Ille bra! Say no more!

Annelie sa...

Tack för kommentaren Petunia! Din egen bild är så härligt spöööööökig!

9na sa...

Hei hei så flott dette er!!! Jeg velger (som vanlig) å stå litt på sidelinjen men dette er skikkelig bra, PetuniA!!!

Mona sa...

Jag firar inte heller Halloween, så jag tänkte först hoppa över det här temat. Men så såg jag att du fixat till en bild och så tänkte jag att då får jag väl också kolla om jag har någon bild jag kan leka lite med.

Donald sa...

Jeg synes du har ydet en stor indsats. Jeg tror at vi efterhånden er en flok Bloggister, som kender hinandens stil og det er sjovt at fortsætte med Mandagstema. Hvis du ikke orker at besøge hele raden, kan man jo sige at det heller ikke er så nødvendigt mere, nu kender du de fleste.

Hvis du mangler ideer til ord, kan vi jo byde ind med forslag igen. Det vil snart være relevant med stjerneklar nat (men det er svært at fotografere!) eller efterårs-storm, regn, rusk, jul, nytår, sne osv. så der er jo nok at tage fat på :-)

Bella sa...

syns det er litt morro med Haloween, spesielt for barna :)

Melusine sa...

Veldig bra redigering av bildet, Petunia, du har virkelig fått frem den skumle stemningen som gjenkjenner Halloween!

Synes det er smart av deg å samle utfordringene på en blogg :)

Bente sa...

Hei!
Tusen takk for hilsen fra deg på min blogg!

Utrolig kult bilde du har her!

Vi kunne nok kjøre rundt på øya, Ylvingen, ja. Den er ikke så liten. Kanskje jeg skal skrive et innlegg til, om Ylvingen (som av de som bor her oppe, uttales Ølvingen, med "tykk" L), samt poste noen flere bilder, så du (og kanskje flere med deg), kan få et bedre inntrykk av øya.

Klem fra Bente

Ida sa...

Kreativ du.
Stilig! :)

Jentene her var med på Halloweeenfeiring noen ganger. Organisert og tilrettelagt av engasjerte foreldre.
Den ene gangen måtte jeg snu med den eldste i døra. Hun ble så fryktelig redd en av de voksne (som hadde kledd seg ut altså).
Nå er de så store at de ikke bryr seg om Halloween lenger (heldigvis).
Hadde ikke "tiggere" på døra heller i år. Har det hele dabbet av, kanskje?

Personlig er jeg veldig redd for masker! Har aldri likt det...
Kanskje fordi jeg ikke vet hvem som skjuler seg bak...
Jeg må vite hvem jeg forholder meg til...

Pysselfarmor sa...

Läcker bild du skapat och tack för tipset på det programmet - ska testa!

Melusine sa...

Takk for kommentar på innlegget mitt om Halloween.

Det har vært lite Halloween feiringer hos oss også, men jeg lager til bittelitt for ungene som sagt.

Skjønner godt du gledet deg til å ha bena på bordet på fredag, når du har hatt så mange uker med abc og det er vel fortjent med en pause. Kanskje en pause betyr at du kommer tilbake med denne leken..?

Ble det film sammen med familien på fredagen da?