onsdag 17. november 2010

HIMMELSK # 10

Himmelsk 10 “Himmelske” uker!!! Det er så kjekt at så mange vil være med på denne fotoutfordringen! Forrige uke var vi over 60 stykker! I utgangspunktet er det jo meningen at bildene skal ha noe med himmelen å gjøre, men jeg har lempet bittelitt på kravene der… Det er jo ganske mye annet som er himmelsk også da… og jeg aksepterer bilder av andre vidunderlige ting innimellom om man ikke har et himmelbilde for hånden… men i hovedsak altså; Bildene skal inneholde himmelen – om så bare en liten flik oppe i det ene hjørnet;Navnelogo

Himmelsk 10

Bildet mitt i dag er tatt rett ved siden av Holdhus skole i Fusa kommune. Her kan man stå og se innover mot Hålandsdalen og nyte synet av blant annet Tveitakvittingen (1299 moh) og Vesoldo (1046 moh). Dette stedet kjører vi forbi når vi skal til og fra hytten og hver gang kaster jeg lengselsfulle blikk opp mot toppen her. Jeg har enda ikke vært der oppe, men en dag kanskje… Det ville vært himmelsk!!!

Deltakere på HIMMELSK # 10
Sett ditt bidrag på listen her.: Trykk på "Add your link" Fyll inn blogg/nicknavn og bruk direkte link til ukens innlegg. Fyll også inn epost adresse (vises ikke).



n Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver onsdag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER.

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.

43 kommentarer:

TorAa sa...

Du verden, her er det verd å ta en liten pause å nyde den himmelske utsikten. Med tåkeskyene nede i dalen er det virkelig stemningsfullt.

sigrid sa...

Så flott eit bidrag frå deg no igjen.
Takk at du samlar oss..
No er mitt bidrag publisert :-)
Ha flott dag!

Mandy Lou sa...

Dette var vakker natur! Skikkelig fint med snø på fjellet og tåka som ligger nederst.

Inge sa...

Dejligt billede, med mange detaljer og flot vinkling.. :-)

REJEN sa...

Et meget smukt billede, elsker disen/tågen der ligger lige i midten..En god dag til dig..

Ida sa...

En vakker himmelsk smakebit.
Norge på sitt beste,
og med en fremragende fotograf
som foreviger stemningen og øyeblikket på en unik måte.
Jeg nyter synet.
Også håper jeg at du kommer deg til toppen der en vakker dag... :)

Jeg er med denne uken.
Det er bra at jeg har deg,
slik at jeg "må" blogge innimellom.
Takk for "dytten." ;-)

Ha en FIN-FIN dag!

bea's blog sa...

Hei Petunia!
Veldig fint og berörende bild er det i dag...
ha en bra dag,
klemza fra Tyskland
Beatrice ~❀~

Malys krok sa...

Utrolig vakkert på bildet ditt!" Til fjells over bygden står min hu"...
Det er jo det beste! Håper du kommer deg dit opp en gang! -Margit-

HildeS sa...

Et vidunderlig bilde fra din kant som vanlig. Det var herlig.

Litt fraværende i bloggverden for tiden, da jeg har hatt det litt travelt med en drøss Trondheimsturer. Hvorfor kan du forøvrig lese om i min blgg for der har jeg skrevet noe om det.

Monica o Jacob sa...

Vilken otroligt vacker bild, snyggt med dimman som ligger i mitten;-)ser riktigt trollskt ut.

Leonora sa...

Så nydelig plass! Det er godt å ha noe å glede seg til - en dag står du nok der oppe!

Bare Mio sa...

For et vakkert og stemningsfullt bilde.
Så nydelig med tåken som ligger der.
Ønsker deg en fin onsdag.
Klem Mio

Bestemor Drillo sa...

Så rent og klart som bare en god fotograf kan prestere!
Ha en himmelsk dag! Klem!

Kvasthilda sa...

Så fantastiskt vackert. Känner att mer behöver inte sägas. Underbart!

Laila -Karin sa...

For et flott bilde og nydelig natur.
Lett å drømme seg vekk når en ser på det.
Ha en fortsatt fin dag

Petrine sa...

Hei Petunia ! For eit nydelig foto og så stemningfullt !

Sikker på at det vil vere en opplevelse for deg å sitte på toppen der og sjå utover !

Ønsker deg ein fin dag vidar :)

Bekka sa...

Vakkert bilde - nydelig med tåken som ligger der og gjør det hele litt mystisk!
Ha en fin dag :)
Klem fra Bekka

Siv sa...

Så utrulig nydelig.
Fikk sannelig lyst til å bestige den toppen jeg og :)
Men kanskje prøve å bestige de som bruker å vises på mine egne bidrag før. Står på skal gjøre listen i allefall :)
Ha en hærlig onsdag
Klem fra Siv

naturglede/Randi Lind sa...

Bare vent du, en dag står du nok på toppen om du vil. Herlig bilde:) Ha en fin dag videre!

Anki sa...

Vart det fel igen. Skrev om din himmelskt vackra bild och de mycket vackra vyer man kan se i Norge.

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Som vanlig et vakkert bilde fra deg - nydelig natur,den toppen hadde jeg også gjerne villet vært på! Fin onsdagskveld til deg!

Anette sa...

sikke et flot billede - sikke en udsigt :)

GAWO sa...

Og når du bestemmer deg for å dra til Vesoldo må jeg få bli med. Eller du blir med når jeg drar :-) For Vesoldo har stått på ønskelisten i mange år. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke har gått dit enda... hum.. Jeg tok Skrott i høst og det var i hvertfall en himmels tur.

Bilde ditt er aldeles nydelig. Naturbilder er bare helt knall for meg. Slår aldri feil. Og du er så god med kamera at det blir super dupert bra.

Et nydelig bidrag til himmelsk rett og slett. Kanskje jeg skal rote fram et bilde fra Skrott?

Misham ツ sa...

Flott bilde Petunia!

Qehenne sa...

Jøss, så flott bilde :-)

munamaj Sweden sa...

Tack för de orden. Ja de har varit mellan 11-13 grader kallt på dagen. Nu är de lite mildare

bestemors hage sa...

Ser at mange av dem som deltok i ABC runden også er med i himmelsk. Nå tenker jeg bare jul.

Takk for kommentar på Å. Jeg var uten internett en hel uke, fikk ikke kommentert noen.

God førjulstid

Randi sa...

Et nyyydelig stykke Norge:) Vakkert og litt trolsk på samme tid.
Ha en fin kveld♥
Klem, Randi

Rimkogeren sa...

Tak for din dejlige kommentar, og jo historien har absolut en lykkelig slutning... og de levede lykkeligt til deres dages ende.
Om dit billede: Det ligner et sted, hvor man kan fordybe sig i sig selv.
Dog med fyldt fyrser og køleskab.

Gunsside sa...

Veldig vakkert, tenk så spennende det ville vært der oppe ;)
Ha en fortsatt fin uke !

Pysselfarmor sa...

Där vill jag bo! Så hilma vackert!

Mona sa...

Fantastiskt vackert och väldigt snyggt med dimman nere i dalen.

Malys krok sa...

Takk for hilsen! Joda det er pipa på hytta! Den er, som resten av hytta, murt av naturstein. En gang vi kom opp var det noen som hadde revet ned deler av den, er jo noen som elsker å ødelegge det andre bryr seg om, vet du! -Margit-

Irene sa...

Vakkert, vakkert, vakkert .... trenger jeg å si noe mer? For jeg blir nærmest stum av beundring av både naturen og bildet.

munamaj Sweden sa...

Tack för de fina orden, 5:an är fönstret så jag antar att du menar det. Siffrorna ville inte stanna på de platser som jag skrev
Om de är den t.v. med galler-försedd glugg, så är det 4:an.
Kram Ulla

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Er sikker på at du en gang vil nå toppen, og ta et bilde og dele gleden og den gode opplevelsen med oss ;:OD)

Siljes Hobbyrom sa...

Du tar utrolig flotte bilder!

Min mor tar også mye bilder, og hun kommer til å like denne bloggen!
Og den finner hun fort siden jeg har linket til deg idag ;)
(hehe, min mest hekta leser).

La meg til som følger!
Klem Silje

Saga sa...

Hei!
Nå har jeg også blitt med, og lagt meg til som følger hos deg. Dette er gøy:-)
Hilsen Saga.

LissenTo sa...

Så vackert dimman ligger över landskapet.

Trevlig helg, önskar jag dej.//Lissen

Lene sa...

Hei, Petunia!

Himmelsk bildet ditt i dag er virkelig helt fantastisk himmelsk!! Helt herlige farger og drømmestemning! Eia var man der med kameraet sitt :)

Og i dag debuterer også jeg med et himmelsk bilde :) Jeg er vel bortimot den minst trofaste bloggeren du kjenner, men det har liksom blitt min form for blogging etterhvert - on and off :)

Ha en strålende helg, Petunia :) Klem fra sør.

Thelma Louise sa...

Hei..Og himmelsk..var dette virkelig.:-) mange flotte bilder...

Fikk lyst til å lete gjennom mine mapper på jakt etter et bilde :-)

Lei blogspot om dagen, bloggen min har sluttet å oppdatere seg når jeg publiserer et nytt innlegg. Tror den oppdateres et døgn etter at jeg har publisert..Har hørt med NIB som foreslo feedburner...forsøkt det, men vet ikke helt om jeg gjorde det riktig.
Havfruen Guri tipset meg om deg, at du viste råd ???

Takknemmelig for svar...

Gry

BTW sa...

Utrolig nydelig bilde du hadde med, og et spennende "konsept":)

Btw, takk for hyggelig kommentar:)

manuela sa...

så mange fine bilder!
hvis man vil være med, må man sende inn bildet samme dag?
er tema himmel med hver gang?
manuela