onsdag 24. november 2010

HIMMELSK # 11

Himmelsk God onsdag morgen!! Her er en ny runde med “Himmelsk”! Er det like lett å ta himmelbilder nå på denne årstiden som om sommeren? Eller er det varme fine sommerkvelder med vakre solnedgang som gir de beste bildene? Kanskje “Himmelsk” kan være en oppfordring til å komme seg opp av sofaen, ta på seg varme og gode klær og komme seg ut og ta bilder selv om gradestokken er på den gale siden av null… NavnelogoHimmelsk 11Mitt bidrag i dag kan nok mest sees på som snikreklame.. To nisser sittende på altanen min og nyter en november-solnedgang mens de venter på å reise avsted til de heldige vinnerne … Om du lurer på hvorfor, kan du sjekke HER

Deltakere Himmelsk #  11

n Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver onsdag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER.

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.

23 kommentarer:

sigrid sa...

He-he!
Trudde eg skulle bli fyrst..

No må eg inn i kvardagen, få opp borna, sende dei på skule og så er det jobb..

Ha ein vakker onsdag Petunia :-)

Inge sa...

Ahhh så fine nisser der sidder der og nyder solnedgangen.. Er det din mors smukke flaskenisser..??
Hav en dejlig dag :-)

Monica o Jacob sa...

Vilka sötnosar i solnedgång;-)
Ha en bra onsdag;-)

Petrine sa...

Så koselig bilde. Og nydelig bakgrunn !
Får sterke dragninger mot Aukrust og våre herlige venner.

Ønsker deg en fin onsdag :)

Rimkogeren sa...

Godmorgen og hvor er de fine dine to nisser!

Bare Mio sa...

Nydelige nisser i solnedgang.
Ønsker deg en fin onsdag.
Klem Mio

Mandy Lou sa...

Artig bilde! Skal tro hvilken utsikt det blir på disse to i deres neste hjem. ;)

REJEN sa...

De venter nok spændt på at komme afsted...Sødt billede...;-D

Malys krok sa...

Så flott og koselig bilde! Og du: Den, av de to, som kommer til meg skal ikke mangle utsikt, selv om den de har her var aldeles vakker!
-Margit-

9na sa...

Fint bilde!! Nydelig utsikt du har altså.

Gunsside sa...

Herlig der de sitter i solnedgagen - kult bilde Petunia
Ha en fortsatt fin uke ;)

lifecruiser sa...

Hej, jag hoppar in i "leken" på uppmuntran från den gode TorAa :-)

Man har ju lite svårt att urskilja någon himmel ibland nu på vintern, det gråa ser man ju inte riktigt lika bra på fotot...

Vi nordbor ser nog gärna helst en fin sommar solnedgång medans dom som är födda i varmare länder är lika fascinerade av våra kalla vintrar.

Båda kan fångas underbart vackert på bild, men visst är det lättare att få en bra bild av en sommar solnedgång?

Har tittat på flera av dina foton,både i denna post och andra - väldigt fina!

Anette sa...

Skønt billede af dine nisser der sidder og nyder solnedgangen.

TorAa sa...

Disse nissene er virkelig hyggelige og nydelige.Rett og slett til å bli glad i. Så deilig å se de to nyder den himmelske utsikten.

BTW. Jeg vil gjerne kjøpe en nissekone og -mann og ta med som gaver til våre venner vi skal besøke i Texas om 1 1/2 uke. Noe slikt har de aldri sett der, dessuten er disse genuint norske, og ikke laget i Kina.
Lar det seg gjøre så send en e-post.

Laila -Karin sa...

Festlig bilde
Nissene ser ut til å trives der de sitter.

Irene sa...

Herlig innlegg ... spørs om nissene har lyst til å flytte! De har jo en himmelsk utsikt der de sitter!

Pysselfarmor sa...

Ja ni små tomtenissar där kan ni sitta och fundera hur ni ska hinna ut med alla klapparna på julafton....det är många hus!!!
ha en skön kväll

Randi sa...

For et utrolig koselig bilde!! Skjønner godt at nissene trives med den flotte utsikten:)
Ha en fin onsdagskveld!
Randi:)

Anette sa...

For et koselig himmelsk bilde! Og tusen takk for den fine kommentaren på bloggen min, det setter jeg veldig pris på! Du er selvfølgelig hjertelig velkommen til vakre Sør-Helgeland ;) Klem fra Anette :)

Berit sa...

Skikkelig koselig bilde- fjøsnisser på bytur, er tanken som slår meg!

Emerald Raptor sa...

Da slenger jeg meg på himmelsk jeg også! Koselig bilde av nissene som nyter utsikten. :)

naturglede/Randi Lind sa...

Så koselig, nå ble jeg i julemodus her altså. Nyt dagen, jeg skal på julegateåpning:)

Melusine sa...

Fantastisk utsikt de to nissene nyter! Jeg er jo aldeles opphengt i solopp- og nedganger som du vet...hehe, men fint at du likte bildene jeg hadde med fra kjente trakter :)
Takk for kommentar hos meg - ja, det er veldig fint å ha jobben såpass nær at en slipper de kjedelige bilkøene!