onsdag 3. november 2010

HIMMELSK # 8

Himmelsk logo, himmel Oktober himmelen har skiftet til november himmel, men jeg vil nå tro at dere klarer å fange “himmelske” bilder denne uken også. Vi er snart på den mørkeste tiden på året, så det gjelder kanskje å få brukt de lyse timene på dagtid.

Navnelogo

Himmelks 8 Mitt bidrag denne uken er et bilde jeg tok for et par uker siden da vi fikk smake litt på vinteren her i Bergen. Jeg har lekt meg litt på Flickr/Picnik i helgen i forbindelse med Mandagstema og dette bildet fikk også en liten finish med en effekt som kalles “Orton-ish”.

Deltakere på HIMMELSK # 8



n Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver onsdag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER.

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.

35 kommentarer:

REJEN sa...

Hvor er det bare smukt, selvom det ser koldt ud...hav en himmelsk onsdag....

Bente sa...

For et vakkert bilde!

Takk for ny kommentar på bloggen min.
Nå har jeg laget et nytt innlegg med masse bilder fra Himmelblå-øya Ylvingen.

Klem fra Bente

Maria G sa...

WOW!!! Vilken himmelskt vacker bild!
Ha en riktigt bra dag!
Kramisar Maria

Bare Mio sa...

Utrolig flott bilde!
Ønsker deg en fin onsdag.
Klem Mio

Malys krok sa...

Bildet du deltar med er nydelig! Men huttetu så kaldt det ser ut! Fryser bare ved å se på det, men så er nu jeg en frossenpinn! :)
-Margit-

LaDolceVita sa...

Gud vilken läcker bild! Ha en underbar dag!!!! Kram!

Laila -Karin sa...

For et vakkert bilde.
Klem

Inge sa...

Flot billede, man kan "se" kulden.. :-)

Mandy Lou sa...

Nydelig bilde, Petunia! Tusen takk for at du holder i gang Himmelsk Onsdag for alle oss fotoglade.

Rimkogeren sa...

Smukt, men med en uhyggelig/overnaturlig stemning som fra et af barndommens eventyr :-)

Randi's Tanker sa...

Flott bilde! Jeg synes egentlig at vinter er best på bilder eller TV.

Ha en himmelsk onsdag!

anjoe playhouse sa...

Det er mægtig flot, men der er altså en stemning ala dit halloweenbillede i mandags :)

Bekka sa...

Så nydelig bilde! Det er så moro med Himmelsk, og jeg deltar selvfølgelig denne gangen også :)
Klem fra Bekka

Petrine sa...

Supert bilde ! Godt snøen drog avsted. Var ikkje heilt klar for den enda.

Ønsker deg riktig god onsdag :)

9na sa...

For et nyydelig bilde!!! Lekkert! Når skal du ha fotoutstilling ;)

Anne-Berit sa...

Dette var himmelsk vakkert Petunia.Den effekten var flott.Ha en fin dag:)

Hobbygåsa sa...

Så nydelig bilde! Ja her hiver jeg meg med også - og Mandagstema blir vel det neste :-)

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Tror jeg må sjekke ut Flickr/Picnik, for dette er virkelig lekkert. Trollsk stemning og vakre fargetoner!

Anette sa...

Hvor er det flot :) Fantastisk hvad man kan lave af redigering i billedbehandlingsprogrammer :)

Line sa...

Nydelig bilde, Petunia:o)
Gøy å leike seg litt med effektar innimellom...utruleg kor mykje ein kan endre bildet i forhold til utgangspunktet!!

Bestemor Drillo sa...

Så vakkert rent og kaldt!
Himmelsk på en annen måte, men helt utrolig fint!!
Klem!

Livsnjutaren sa...

Åhhh vilken underbar bild,jag flyttar till Norge imorn;) Om jag ändå fick följa mina drömmar och flytta dit.

Ida sa...

Nydelige kontraster her, Petunia.
Som et vakkert maleri...

Jeg la akkurat inn et innlegg under temaet her,
og er med denne uken.
Takk for "dytten." ;))

God klem til deg,
med ønsker om en fortsatt fin-fin kveld.

Mokomoko sa...

Eg e med! Flott bilde og stemning, Myrdalsvannet?

Pysselfarmor sa...

Vilken läcker bild! Färg,,,men ändå inte....

Helga Sofie sa...

Fabelaktig bilde :-)
Og for et morsomt tiltak, Petunia. Skal legge meg det på minnet og se om jeg har noe å bidra med. Du sier hver onsdag? Hvor lenge?
For øvrig en sann nytelse kun å huske å droppe innom deg.
Ha en fin kveld! Klem

TorAa sa...

Meget spennende resultat.

Håper jeg snart får tid til å "leke" litt mer med de bilder jeg allerede har og de jeg kommer til å ta.

btw. Har vært fullstendig utslått av kraftig forkjøelse, derfor intet bidrag til mandagstema, ei eller på andre blogs eller social medias...

Melusine sa...

Din lek i Flickr/Picnik gir flotte bilder, Petunia - dette er aldeles nydelig!

Takk for kommentar hos meg,
jeg hadde fått for meg at man på Himmelsk kunne poste diverse som kunne forbindes med ordet. Nå er jo dette en norsk utgave av SkyWatch, så jeg tar den og finner noe himmelbilder neste onsdag :)

Lotta sa...

Woooowwwww vilken vacker bild.
Jag njuter i stora drag. Kramizzzzzzz

Irene sa...

Nydelig bilde. Flott redigering ... Får ikke hjelpe at det er snø i oktober :o)

Irene

sigrid sa...

Virkeleg flott bilde.
No er eg også med..

Gunsside sa...

Skikkelig kult bilde - selv om det ser ut som vinteren er kommet
Ha en fortsatt fin uke ;))

Tonje sa...

Vakkert bilde og gøyal konkurranse hos deg :)
Klem Tonje

Mona sa...

Vackert och magiskt! Kul att leka lite.

naturglede/Randi Lind sa...

Wow for et vakkert bilde! Ble helt satt ut her jeg. Fikk lyst til å spasere inn i det og gå en lang tur! God helg!