onsdag 10. november 2010

HIMMELSK # 9

Himmelsk God morgen! Håper dere er klare med et bidrag til den 9. runden med Himmelsk! Her er i alle fall mine bilder denne uken:NavnelogoHimmelsk 9a Fantoft Stavkirke Jeg er så heldig å bo i nærheten av Fantoft Stavkirke og jeg har flere ganger vært der nede og tatt bilder av kirken. Jeg har også skrevet om denne kirken her på bloggen. Bortsett fra at det er et meget vakkert bygg så er jeg så fascinert av bøkeskogen som ligger rundt. Det nydelige grønne til disse mørke treveggene.Himmelsk 9b Fantoft Stavkirke

Deltakere på HIMMELSK # 9

n Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver onsdag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER.

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.

38 kommentarer:

REJEN sa...

Det er en smuk kirke, men dem er der jo mange af i Norge, vi kørte forbi en på rute 40 mod Drammen der ligner den...Men flot med alt det grønne rundt om kirken....Smukt....;-D

Sommertid sa...

En annerledes vinkel å se den her kirken fra ja og morsomt med speilbilde i solbrillene..
Ha en fin onsdag :)

Petrine sa...

Flott foto av stavkirka, vakkert med trea som omkranser.

Har aldri sett stavkirker i solbriller før ! Stilig !

Ønsker deg en fin dag !

Helle K. sa...

Stavkirken og bøgetræerne passer sammen som fod i handske - ikke mindst når de bliver spejlet i et par solbriller :)

Lotta sa...

Vilken häftig spegling i solbrillorna.
Vi var i Norges största eller var det äldsta stavkyrka i sommar.
Den ligger i Lom.
Vi har en jättevacker ute i Hälleviksstrand Orust.
Härliga bilder Petunia.
Jag gör reklam för ert land idag också som vanligt...
Kramizzzzzzzzz

Mandy Lou sa...

Et veldig vakkert bilde av en veldig vakker kirke. Og å se bladene på trærne gir jo rene sommerfølelsen. Det andre bildet var skikkelig kult.
En riktig fin onsdag til deg!

Rimkogeren sa...

Flot, flot og sjovt billede det sidste :-)

Monica o Jacob sa...

Himmelskt läckert med
solglasögonen;-)
Ha en skön onsdag;-)

Inge sa...

Super billede af kirken i brilleglasset.. Godt set og fanget og god dag.. :-)

gyldenkron sa...

For noen flotte bilder. Stilig det med kirken i solbrillene. En fantastisk flott kirke

Randi's Tanker sa...

Himmelsk bra bilder! Det gjelder å være kreativ. Har ikke vært i Fana på mange, mange år. Husker godt det flotte innlegget du hadde om Fantoft Stavkirke.

Skrev mitt innlegg i dag tidlig, men tror du ikke at jeg glemte å publisere! B-mennesket lever videre... *Ler*

Ha en fin dag!

Bare Mio sa...

Nydelige bilder, det i solbrillene var kjempestilig.
Ønsker deg en fin onsdag.
Klem Mio

anjoe playhouse sa...

Ja du er heldig, Petunia, at bo i sådan et smørhul, der kan fryde sindet og fylde kameraet med flotte billeder ;-)

Annette's space sa...

Superskønt billede det med solbrillerne :-)

Hobbygåsa sa...

Himmelsk vakker kirke, og stilig bilde med solbrillene!

Malys krok sa...

En flott og annerledes måte å vise en vakker gammel kirke på! Originalt å ta speilbildet i brillene!
-Margit-

Irene sa...

Nydelig sted ... stavkirker er utrolig "fotogene". Liker bildet med solbrillene, for en herlig refleksjon!

Ha en fin onsdag!

Maria G sa...

Åhh vilka fina bilder!
Den med solglasögonen är såååå bra!
Ha en riktigt fin och bra dag!
/Maria

sigrid sa...

Du er dyktig!

Flott bidrag..
No er mitt bidrag også lagt inn :-)

fin dag til deg!

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Så flotte bilder - det nederste er jo en innertier! Nydelig kirke, også. Fin dag videre til deg!

Randi sa...

Fantastiske bilder! Det siste var jo helt utrolig kult!
Fortsatt fin onsdag:)
Klem, Randi

TorAa sa...

Suverene bilder og meget flott reflekterende i brillene.

Anette sa...

Fantastisk med spejlbilledet i brillerne :) God onsdag

Kvasthilda sa...

Spegelbilden är superb!! Jag älskar kyrkor o fotar dem ofta o gärna. Hoppas ta mig till Norge o fota stavkyrkor nån gång!

hobbyvimsa sa...

Hei petunia!!godt å høre at bildene våre kan inspirere deg,får du inspirerer jo oss:)Klem Linda:)

Britt Åse sa...

Solnedgang i 80 i dag :D

Britt Åse sa...

Ahem! og så er jeg så freidig og frekk at jeg like godt poster 2 himmelbilder når jeg først er i gang, siden jeg faktisk tok et bra bilde på mandag!
Beklager, det skal ikke gjenta seg.

Bekka sa...

Å, stavkirker er så utrolig vakre!! Flotte bilder og så morsomt det siste var når stavkirken speiler seg i solbrillene :)
Klem fra Bekka

qehenne sa...

Nydelig er stavkirken. Stilig fanget i brillene! Du tar noen vanvittige klare og fine bilder!
Ha en nydelig kveld

Anki sa...

En kyrkspira som pekar uppåt, mot himlen för tankarna till Gud och Bibeln. Det stämmer lite med mina tankar om nytt liv som var ett annat tema idag. En ny,morgon tänker Anki

Gunsside sa...

Kul effekt med speilingen i solbrillene !
- Ha en fortsatt fin uke ;)

Anette sa...

Heisann og tusen takk for den koselige kommentaren på bloggen min, alltid så fint å høre om andre som er i samme situasjon som en selv :) De himmelske bildene dine var helt fantastiske!!! Klem fra Anette :)

Melusine sa...

Da bor vi ikke så altfor langt fra hverandre! Ja, det er en fascinerende kirke og det er også skogen rundt - veldig bra bilder, Petunia, det siste er virkelig kreativt :)

Takk for fin kommentar hos meg, bildene er tatt med mitt nye vidunder, ja, og ikke verst for å være første gangen jeg brukte den til å ta bilder med.

Misham ツ sa...

Atter en gang flotte bilder her hos deg Petunia :) Er SÅ bra at du har satt i gang Himmelsk :) Og takk for hjelpen til å legge ut link :)

Har så dårlig samvittighet, har ikke fått vært innom så mange av de andre. Skal prøve nå og i alle fall titte innom og kommentere hos de som har vært innom meg.

Pluttselig ble livet mitt travelt, men storkoser meg i den nye jobben :D Det er kjekt! Følg meg gjerne på min vanlige blogg også =)

Pysselfarmor sa...

Alltså båda bilderna är fantastiska men nr 2 är bara woooow!
Fortsatt skön helg.

munamaj Sweden sa...

Hejsan, tack för de fina orden.
Du får trycka en gång till på bilden, ibland så blir de så där.

Mona sa...

Så vackert inbäddat i grönskan kyrkan ligger. Häftig spegling i solglasögonen. Där ser det mer ut som ett österländskt tempel.

1001natt sa...

Hei

og beklager misforståelsen! Jeg la uansett bare ut bildene mine for å dele med andre, så det kommer jeg til å fortsette med, konkurranse eller ikke;)
Ha en fin dag!

Klem stine