mandag 22. november 2010

Hjelp

5115036497_90a4c6d791_z[1] En av de mest trofaste Mandagstema bloggerne, Margit, kom med et forslag til et ord jeg har valgt å bruke denne mandagen: Ordet er HJELP..

Hva tenker du på med ordet HJELP?? Hva forbinder du med dette ordet? Hva kunne du tenke deg hjelp til og hva synes du det er greit å hjelpe andre med… Kanskje et vanskelig ord å tolke med bilder og slikt ved første øyekast, men bruk kreativiteten deres og snu og vend litt på ordet om dere ønsker. Assistanse, hjelpsomhet , hjelpemiddel osv…. Var dette til litt HJELP???

Jeg ha valgt å bruke ordet HJELPsom:

For det er en ting som har slått meg her i blogg-/facebookverden… Og det er hvor mange det finnes der ute som virkelig trår til og hjelper en om man har for eksempel et dataproblem eller det er noe man trenger eller en ting man etterlyser… Jeg skulle så gjerne ha hatt noen slike kunstige appelsiner… Ja, du vet slike av plast som nesten ser ut som ekte frukt og er beregnet for pynt… Jeg ante ikke hvor jeg kunne få tak i noe slikt og la ut en forespørsel på Facebook. Og vips! Noe minutter senere var jeg to appelsiner rikere takket være Magny’s lille krinkelkrok. Tusen takk for appelsinene og for den gode såpen du hadde puttet opp i posen!!!Hjelpsom

Nå lurer du kanskje på hva i all verden jeg skal med to slike appelsiner?? Jo, de skal bli til en herr Appeslin og en herr Appelsin stand in/reserve. På det nederste bildet ser du herr Appelsin sammen med Herr Kvikklunsj og Urban Løk. Her har jeg bruk en ordentlig appelsin, men det er ikke så mange bilder som skal taes før den ikke er like fresh!! Nå skal jeg snart i gang med å ta nye bilder av disse fjellvante karene og da blir det mye lettere med en appelsin som ikke er “levende”!!Ingen skam  %C3%A5 snu_thumb%5B2%5D[1] Så nå vil jeg sende en stor takk til både Margit og Magny for hjelp med ord og appelsiner!! Tusen takk!!

Sett din “HJELP” på listen under her ved å trykke på “Add your link”. Fyll inn bloggnavn/nicknavn og direkte link til ukens tema. Fyll også inn epost adresse (vises ikke).


1 Og sånn på tampen.. Skulle du trenge hjelp til julegavene… Så sjekk ut HER! Om du skulle være så heldig å vinne, så kan du jo gi den bort som julegave;)

18 kommentarer:

sigrid sa...

Så godt at folk stiller opp for kvarandre :-)

Ha vakker ny veke!

Leena sa...

Ett så bra ord, men ack så svårt att illustrera det! Så det fick bli en mer handgriplig hjälp för min del ...

Hagemor sa...

herlighet, så kreativ du er!!! alle herrene var kjempeflotte!!

Sommertid sa...

De her kjente jeg igjen ja, herlige karer !
Utrolig hva man kan få hjelp til bare man sier ifra. Gjør man ikke det så skjer ittno !

Ha ei fin mandag og ei go uke :)

LaDolceVita sa...

så söta dem är...:O))
ha en trevlig måndag!

REJEN sa...

Godt at du kunne få hjælp til "nisserne"...God uge til dig...

Mona sa...

Haha, vilka härliga figurer. Jag gillar han med solglasögon och hörlurar. Rock it babe!

Pialotta sa...

Riktigt Häftigt du och vännen fixat till.. jag blir så glad av dina figurer av rent naturligt material:)

Thelma Louise sa...

Jeg ropet jo på hjelp..og ble hørt.:-) takk for tips om charles.:-) fikk en link av han..og med den klarte jeg å løse mitt problem med bloggen min.) tusen takk.:-)

anjoe playhouse sa...

Du har helt ret i, at hjælpsomheden i bloggerverdenen er stor ;-)
Dine 3 venner er herlige!

nb. Du forstod måske ikke, at jeg meget gerne vil forære dig den lille blå ABC123-urtepotteskjuler, som jeg viste i Himmelsk. Er du interesseret, skriv dit navn og adresse og mail til Rimkogeren. Men har du "nips" nok i hjemmet, er det helt OK :)

Monica o Jacob sa...

Haha vilka söta små gubbar;-)
Ha en skön måndagkväll

Erik "Semlan" sa...

Det tog en stunds funderande innan jag kom på min tolkning. Men nu finns den uppe på bloggen. Det var roligt hur förvandlingen sker. Finurligt Petunia!

Rimkogeren sa...

Stort, stort grin. Hvor er de sjove.
Og tusind tak for din kommentar :-)

Malys krok sa...

Håper det ikke er noe alvorlig med mannen din! God bedring til han!

Selvfølgelig var det greit at du nevnte meg i forbindelse med dette hjelpeordet! Fint at du ville bruke mitt forslag!

De tre karene du har på innlegget ditt er så smarte altså! Og hun som står bak det hele er nok enda smartere! Fint at du fikk HJELP av Magni til de appelsinene!

Håper din sykepleierjobb snart er over, tar på når en må stå på på denne måten!

Tusen takk for hyggelig hilsen!
-Margit-

Pysselfarmor sa...

:-) de ser riktigt finurliga ut!

Irene sa...

For noen herlig figurer! Så flott at du fikk hjelp slik at ikke appelsinen skrumper inn noe mer :o)

Ha en fin dag! Klem fra Irene

TorAa sa...

Heisann,
dessverre har jeg ikke hatt mye tid til å delta her.
Men, du skal se, det kommer seg etterhvert.
Din løsning er i utgangspunktet veldig kreativ og når jeg ser bildene blir jeg mektig imponert.

Denne mandagstema "leken" minner meg om den amerikanske Photohunt, som har pågått hver lørdag siden 2006. Der får man på forhånd vite hvilke temaer som kommer opp de nærmeste uker. Og det er alltid temaer som kan tolkes meget forskjellig. Mange av deltagerne sender inn forslag.
Se selv:
http://tnchick.com/

mreteveian sa...

rakk det bare helt på tampen :-)