mandag 15. november 2010

Mønster

5115036497_90a4c6d791_z[1] God mandag morgen! Her er vi i gang med en ny uke og et nytt mandagstema! Jeg har fått noen ønsker om å ta reprise på ett av ordene vi har hatt tidligere på denne fotoutfordringen. Et par av dem som har spurt, er nye deltakere som likte ordet og blant dere som deltok forrige gang på dette temaet, er det også en som gjerne ville ha det om igjen! Så i dag er ordet:

MØNSTER

Ja, det er bare til å gå på jakt etter motiver… Enten i fotoarkivet eller med kameraet for å skyte noen fine bilder! 1 Mønsteret mitt fant jeg på en bilrute en av de kaldeste dagene i oktober. Det var faktisk ikke bare ruten som var dekorert slik som dette, men hele bilen. Utrolig stilig og et underfundig fenomen… Mon tro hva som gjør at det kan bli slike fine mønster av litt fuktig luft og noen kuldegrader???

Sett ditt “Mønsterbilde” på listen under her ved å trykke på “Add your link”. Fyll inn bloggnavn/nicknavn og direkte link til ukens tema. Fyll også inn epost adresse (vises ikke).


30 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Snyggt;-)
Ha en bra vecka;-)

9na sa...

Flotte iskrystaller! Det er virkelig et av naturens vidundere.

Christina sa...

Så fine iskrystaller. Mange slike småting i hverdagen vi ikke legger merke til.

Rimkogeren sa...

Du har ret. Det er intet mindre end et mirakel - Hver gang, og aldrig ens.

anjoe playhouse sa...

Det er vildt flot, Petunia, ligner et broderi!
Hav en dejlig uge!

REJEN sa...

meget flot, imponerende at frost kan lave noget så flot....

Pysselfarmor sa...

Iskristaller tröttnar man aldrig på att fotografera och så vet man ju att ingen är den andra lik!
Snygg!

Leena sa...

Så snyggt och samtidigt så regelbundet!

Härligt tema igen, först läste jag att det skulle vara monster ... kanske bra tema en annan gång ... :-)

Mona sa...

Fantastiskt mönster. Det ser ut som ett broderi. Naturen upphör aldrig att förvåna.

Irene sa...

Nydelig .... naturens mønster er de vakreste syns nå jeg :o)

Ha en ny og spennende uke!

Kerstin sa...

Fantastiskt mönster. Tänk vad naturen kan ge oss vackra konstverk. Alldeles gratis är dom också. :)

Maboe sa...

Jeg synes det likner på en tekstil, naturen er vakker!

Leonora sa...

Lekkert! Kulden er visst grei å ha allikevel :-)

Malys krok sa...

Utrolig at det kunne bli et slikt mønster! Jeg viste det til Kjersti og hun trodde det kunne være at det hadde vært vind som hadde sendt regnvann utover og så ble det frost.
Fint var det! -Margit-

Maria G sa...

Rimfrost är vackert!
Inget mänster är det andra lika, alla lika unika...
Ha en fin kväll!

Erik "Semlan" sa...

Så vackert det blev med rimfrosten! Som en fin Brysselspets. ;-)
Jag hade svårt välja...

Pockethexan sa...

Oh, gud så vackert, det ser nästan ut som ett broderat tyg...

Då passar min bild ganska bra för när jag skulle resa mig upp så råkade jag ta ett kort på min sons jeans-trasmatta o ja jag tycker att det blev ett fint mönste!

Kramis från Pockethexan själv som har en tävling/konkurranse hos mig där man kan vinna 300kr för en canvastavla av ditt fina foto tex.

Hoppas att vi ses hos mig!
<;D

bea's blog sa...

Hei Petunia!
Fin tema i dag!!!!
Bilen min hadde ogsa sa fine isblomster pa noen dager tilbake; nydelig var de....
Kveldsklem
Beatrice
******

Anette sa...

Flot mønster :)

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Jag har lagt upp mina mönster, (4 st).

Ha de bra.

Hasse A

Birgitta - foto CHIP sa...

Verkligen ett enastående verk av naturen detta mönster!
Vilken värdefull fångst :)

http://foto.rudenius.se/post/2010/11/15/Mandagstemae28093Monster.aspx

Anneli - A'la Foto sa...

Vilken fantastiskt vacker bild du bjuder på! Naturen har underbara mönster!


ha en fin kväll!

Anki sa...

Så fina mönster det finns här idag. Ditt frostmönster ser unik ut, har aldrig sett något liknande. Och alla de andra, vilka motiv. Fantastiskt.

Skautrollet sa...

Hei på deg.
Jeg blir stadig imponert over bildene og kreativiteten din. Koser meg med å se over de siste innleggene, siden det har vært litt tørke på bloggfronten hos meg. Har ikke tatt bilder en gang....
Apropos Muffinssjal, mest praktiske og lettvinte som fins. Bare å variere farger og tykkelser på garnet.
Fortsatt en fin uke til deg.

Kvasthilda sa...

Det är så läckert när det växer och mösnter förflyttar sig ut över glaset. Man blir förundrad över hur det kan bli så. Urläcker bild är det!

Donald sa...

Hvor er det smukt, er det iskrystaller? Hvis det var et stofmønster kunne jeg godt tænke mig at have på nogle behagelige sofa-møbler :-)

Melusine sa...

Forunderlig, men utrolig stilig! Naturen har ofte mye flott kunst å by på.

Takk for kommentar hos meg, hehe...aner ikke hva som gjorde at det bildet ble opp ned, men det var i alle fall i orden da jeg kikket på dem nå :)

Donald sa...

Takk for din svar-kommentar: ja, det er isroser det som er på bildet inne hos meg.

Jeg bliver stadig lidt forbavset, jo - jeg kan godt se, at det er iskrystaller, og jeg ved også at de kan danne spor der, hvor man har tørret ruderne af, men alligevel, det ligner lidt et stykke meget smukt, skinnende velour-stof.

Thelma Louise sa...

Hei igjen. Tusen takk for svar. da har jeg sendt han en mail så får vi se.:-) God helg til deg:-)

Gry

Maria Berg sa...

Vilken underbar bild - det är verkligen härligt att leta mönster lite över allt, MB