søndag 28. november 2010

Nei, sjå!!!!

I kveld kunne vi kjenne en kald trekk feie gjennom stuen. Den fikk adventlyset vi hadde tent på bordet til å blafre og det var ikke fritt for at vi kikket oss litt urolig rundt… Og hva så vi??? Det er vel neppe til å unngå denne julen heller…

1.advent 007 I loftsluken så vi en kjent skikkelse. Vi hørte svak kremting som for å fange vår oppmerksomhet og min første tanke var å dytte luken opp igjen og sette en skrue i, men da ville det bli vanskelig å få ned den andre julepynten senere…

1.advent 015 Det var bare til å gå bort og gi Kjøkkennissen en hjelpende hånd ned fra loftet der han har vært siden påske da han hadde gjesteopptreden i min “After ski”. Nå går vi en førjulstid full av nissespillopper i møte. Det er best å stålsette seg… Man er aldri trygg på hva denne nissemannen finner på…1.advent 019Akkurat nå sitter han og varmen seg foran 1. søndag i adventslyset og ser ganske så fornøyd ut… Vi får håpe det varer!! Og angående adventslyset vårt, fikk jeg en melding fra min yngste sønn på 12 om at jeg var ganske så utradisjonell.. Han er nok ikke så veldig fornøyd med fargevalget mitt. Men saken er den at jeg glemte å kjøpe adventslys og måtte ta til takke med de lysene vi hadde. Jul blir det vel likevel…

11 kommentarer:

9na sa...

Nei og nei er han i gang igjen... Syns jeg hørte noe i julepynt kassen da jeg var i boden og fant adventsstaken jeg også ja... Fettern fra Østlandet tar etter han fra Vestlandet ja...

Marit sa...

Han gjør herlige besøk i bloggen denne kjøkkennissen i hvertfall! Spennende å se hva for spillopper som kommer framover :o)

Ha ei fin adventsstid!

karna sa...

Er'n så tidlig ute på Vestlandet?? Her på det også sentrale Østlandet ankommer'n 1. desember, ingen uregelmessigheter her ,-) OG tar ikke etter.

Mathildes Eden sa...

Jammen tidlig ute nissen i år!
Hvis sønnen din var utilfreds med fargevalget på adventslyset- trøst han med at det er ikke alle som har funnet fram adventslys eller advents-stjerne ennå! God adventstid! ME

Sommertid sa...

At han vil ned nå alt er jo typisk han..eller ikke ??
Du skal vel snart igang med litt baking..eller annet knasende/knakende godt. Og vi husker alle hvem som forsynte seg godt av både vått og tørt..kremt!
Jaja..vi får følge med å se hva slags fanteri han finner på...skøy på sin måte har han da..he he he..
Og her var vi godt forberedt med lilla kubbelys for en gang skyld.
Ha ei fin kveld/natt.

Berit sa...

Pass godt på ham og alle andre av hans slag! Enkelte har mistet alle skrupler... (Sjekk bloggen min så ser du hva som kan skje- det er grusomt!) Igjen: PASS PÅ!!

hobbyvimsa sa...

heisann!!Så koslig nisse innlegg,jeg har samme nissen på hyllen her.Ha en fin 1 advent!Klem Linda;)

Eva sa...

Uh, han ser ud til at være klar til spilopper. Mon ikke I får en sjov julemåned, når han lige har fået varmen?

Stifinneren sa...

Hehe...Artig innlegg.

Ha en fin adventstid.

TorAa sa...

Har bestilt som presang til vårt vertskap i Texas.

De er bare helt herlige

Ida sa...

Du må nok forberede deg på noen sprell fremover nå, tenker jeg... ;)
Spennende! Gleder meg til å høre om nissens påfunn.

Og du,
jeg har hvite adventslys.
Liker det best.
Og ja, det blir jul lell... :)