mandag 27. desember 2010

2010 Mandagstema

5115036497_90a4c6d791_z[1] Jeg håper alle har hatt en fin julehelg og at dere har kost dere masse. Av hele julefeiringen, så synes jeg at romjulen, dagene mellom jul og nyttårsaften, er den beste. Da har litt av stresset & kavet fra før jul begynt å dabbe av og jeg har klart å finne hvilepulsen igjen … Kanskje man nettopp da får tid til å mimre litt fra året snart er over og det er muligens tiden for å legge planer for det nye året. Siden dette er siste Mandagstema i år, tenke jeg at et passende tema ville være: 2010.

Jeg vil at dere skal finne et bilde dere har tatt i 2010 som dere føler beskriver året som gikk. Kanskje det er fra ferien, en bursdag, en trist hendelse eller noe annet dere vil huske året 2010 for. Kanskje du vil dele med oss det beste bildet du tok i 2010, årets blinkskudd!! Og som vanlig er det opp til hver enkel å tolke temaet… Her er det ingen fasit!

P1040666

Jeg vil huske 2010 som en eneste lang vinter. Det begynte allerede rett for jul i 2009 da vi fikk snø og kaldt vær. Snøen lå faktisk til langt ut i mars og for min del kom ikke ullundertøyet av før i mai. Men jeg kunne godt ha beholdt det på om jeg hadde visst hvordan sommeren kom til å bli… Kald! Jeg tror jeg hadde shorts på meg en dag i løpet av hele sommeren. Og så denne høsten da… med det første snøfallet allerede i oktober. Etter det, har det vært mer eller mindre KALDT!

I dag er det 3. juledag og det er den store byttedagen der folk strømmer til butikkene for å bytte ting de fikk til jul… Jeg tror jeg vil bytte bort en vinterdag mot 3 regnværsdager. Er det noe som kan bytte???

Sett ditt 2010 bilde på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)


17 kommentarer:

Inge sa...

Flot billede af en lang vinter.. jeg har desværre ikke nogen regnvejrsdage at bytte med, her er det også vinter, koldt og sne..
Hav en rigtig god sidste 2010 uge.

REJEN sa...

Desværre ingen dage at bytte med...Ja der var meget sne i 2010, lad os håbe noget af det forsvinder hurtigt i det nye år...God uge til dig...

Mona sa...

Fantastisk bild med otroligt mycket snö! Här är också snö och kallt, men hade vi haft regnväder hade jag med glädje bytt. Hellre en vit och kall vinter än en en grå och råkall. Men jag förstår dig. Vintern har ju inte varit lika lång här nere. Jag badade faktiskt i havet 16 oktober. Det var visserligen bara 9 grader i vattnet med soligt och skönt på land.

Monica o Jacob sa...

Fin bild, ja du nu kan det få räcka med snö. Här går de snart inte att gå i skogen för all snö, man sjunker ner till skinkorna på vissa ställen;-(
Ha en skön måndag

Malys krok sa...

Nei, så mye regn har vi heldigvis ikke å bytte bort, men vi har ikke mye snø heller, bare akkurat passe, slik at vi ikke får det som sist vinter! Uansett kaldt og vinter, så er det et vakkert bilde du viser!
-Margit-

Margrethe sa...

Desværre Petunia - vi har så rigeligt med sne og ingen regn, måske på fredag? der har vejrfolket varslet lidt regn ;0)- men det er smukt snebillede du har sat i :)

Elise sa...

Sv: Jada, jeg har hatt lyst til å være med flere ganger nå, men så har det vært så travelt at jeg ikke har fått gjennomført det før nå :)

Canada var veldig vakkert. Deler av landet ligner nok veldig på Norge, men jeg har hørt at det er BC som likner mest, og jeg var i Alberta, hvor det er mye sletter, og da mer flatt enn vi er vant til. Men der dette bildet er fra var mer som Norge med fjell og daler, og som du sier granskog og elver. Pluss at jeg synes kanadiere er utrolig hyggelige mennesker, så jeg anbefaler virkelig å dra dit! :)

og jeg likte bildet ditt, det ser så idyllisk ut. I lokalavisa i Sarpsborg sa de at 110 dager i 2010 har hatt minusgrader! Det er utrolig mye til Sarpsborg å være, og jeg gjetter det må ha vært relativt likt over hele landet. Så det er nok mange som forbinder 2010 med kuldegrader! Men jeg liker snø, så jeg klager ikke :D

Erik "Semlan" sa...

Vilket häftigt snöfoto, som en tavla. Visst, vinter har vi ordentligt av nu andra året i följd. Men jag väljer annat att minnas 2010 för. ;-)

anjoe playhouse sa...

Kære Petunia. Mine ord var faktisk også bare med tanke på flere blogvenner, der i år mistede deres kære, og nogle andre - genkender du det - der følte sig berørt ;-)

Knus sendes du og dine nærmeste fra anjoe, Rimkogeren og Frederik

Helga Sofie sa...

Morsomt :-) Etter å ha grublet lenge å vel, kom jeg til at sylteprosjektene kanskje definerte året best. Men du, så mye annet jeg kunne valgt... Neste gang :-)

Fint vinterbilde hos deg som alltid!

Elisabeth sa...

Mycket snö och kallt men samtidigt känns bilden väldigt mjuk och ombonad.
Min bild blir från semester och sommar, men med både toppar och dalar.
Ha dé!

Melusine sa...

Passende tema, ja!
Og sannelig har det vært mye kulde, men når jeg ser på bildet ditt kan jeg ikke hjelpe for å tenke at vinteren er en vakker tid. Hadde det bare ikke vært så kaldt...

Anette sa...

Nej heller ingen bytteri her :P Her har det sneet i dag. Flot billede du har taget! Godt nytår til dig og din familie :)

Pysselfarmor sa...

Jag tror det är tomtens hustak vi ser....så himla vackert det glittrar i snön.

Jo liiiiiiiiiitet mallig är jag över att kunna ta MC-kortet...och så har jag kört i tre år nu - så kul så...

Maria sa...

Hei Petunia - å skrive om snø er det siste jeg velger, selv om virkelighet trenger seg på. Mine beste minner er alltid forbundet med varme og sol. La oss drømme....

TorAa sa...

Du får meg til å fryse langt under de nye ull-klærne. Bildet er flott.
Håper mitt vil varme for resten av året.

Irene sa...

Haha, ja tenk å få byttet til seg litt regn og varmegrader! Fy katta hvor kaldt det har vært i det siste. Jeg begynner å bli lei, og så har vinteren bare såvidt begynt! Brrrr. Men det er jo trøst i at sola har snudd og det går mot lysere (og varmere) tider!
Takk for det gamle året ... gleder meg til å se flere flotte bilder fra deg i året som kommer!

Nyttårsklem fra Irene