onsdag 8. desember 2010

HIMMELSK # 13

4987378325_b77095bd20_b[1] God desember morgen! I dag er det en liten gutt her i huset som nok gleder seg. I skrivende stund, er det bare minutter før jeg skal ned å vekke minstemann som har bursdag i dag! Gratulerer med 12 års dagen Bulle!! Men først altså, skal jeg poste HIMMELSK # 13!Logo himmelsk Jeg er gal etter fugler og dere får bare bære det over med meg siden jeg enda en gang har tenkt å vise dere et bilde fra foringsbrettet mitt rett utenfor stuevinduet;) Himmelsk 13 cDette er Hercules!!! Han er en liten velfødd kjøttmeis som kom glidende lavt inn mot fuglematen. Navnet på fuglen ga seg selv etter at Bulle og jeg et par dager tidligere så et Hercules fly komme i lav høyde over Bergen.

Sett ditt HIMMELSK # 13 på listen under her. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til nisseinnlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget.



n Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver onsdag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER.

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.

35 kommentarer:

sigrid sa...

Å, den var då kjempefin og såg ut som den hadde det bra!
Ha ein flott dag med bursdag i huset!

Vonar far i huset er på betringens veg!
klem

Liv sa...

Denne ser ut til å trives hos deg. Er det kongen på brettet?

Malys krok sa...

Kjøttmeis er så fine fugler! Denne ser ut til å ha gode dager på ditt foringsbrett!
Gratulerer med dagen til din Bulle!
Koselig med bursdag! Hils han og si at av bildene jeg har sett av han, så er han en veldig kjekk gutt!
-Margit-

Mandy Lou sa...

Så fin og god Herkules ser ut! Jeg har en del av slekta hans på besøk om dagene jeg også. ;)
Ha ein fin bursdagsfeiring!

REJEN sa...

Fin Hercules, herligt billede..;-D

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Grattis med 12årsdag i huset! Og Hercules er en ordentlig søtnos, ser ikke ut til at han lider noen nød, nei!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Gratulerer med dagen til STORE gutten. Mamma tar helt feil når hun skriver liten, altså ;)
Ha en fin bursdag alle sammen, mamma og pappa gratuleres også selsagt:)

Bare Mio sa...

Så skjønn han er og er enig med de andre at det ser ut som han har gode dager hos deg.
Har også en del av slekta hans på besøk her.
Er så glad i fugler og bilder av fugler så du må gjerne vise mange bilder av dem.
Gratulerer så mye med dagen til Bulle.
Ønsker deg en himmelsk fin onsdag.
Klem Mio

Petrine sa...

Gratulerer til 12 åringen, håper han får en fin dag !

Herlige kjøttmeis, riktig en liten sjarmerande tass der han sitter og poser opp varmen!

Eit riktig deilig og himmelsk bilde :)

bea's blog sa...

Hei Petunia!
Hercules er jo bare sa söt ☀
Nydelig bildet er det; jeg skal ha for ut til mine fugler na...den er med sikkerhet sulten!
Ha en fin dag,
Klem
Beatrice

Leonora sa...

Gratulerer med dagen Bulle!!
Så søt liten fugl da, jammen er de fine når de blåser seg opp til store fjærballer. Kos dere med bursdagen og spis masse kake :-)

Bestemor Drillo sa...

Noe så vakkert!!
Jeg elsker også fugler selv om de spiser meg ut av huset!!!!!
Ha en himmelsk dag!
Klem og gratulerer med bursdagsbarnet!!

Birgitta - foto CHIP sa...

Åh men stackars liten så frusen den ser ut där den burrar upp sig. Den kan behöva lite extra mat :)

http://fotochip.blogspot.com/2010/12/himmelsk.html

Inge sa...

Jeg har også en frygtelig masse fuglebilleder, kan slet ikke få nok.. skøn lille fugl du viser.. :-)

Lifecruiser Photo Playground sa...

Vilken söt bild! Kjøttmeis var ett namn jag inte hört, i Sverige heter det Talgoxe. Borde ha hetat Talgmes tycker jag, för nån oxe är dom ju inte... hi hi....

Dom är roliga fåglar, så anpassningsbara och nyfikna att pröva på det mesta. Mycket trevliga fåglar som går att få väldigt tama.

Jag hade ett helt gäng när jag hade trädgård förut och deras ungar blev t.o.m. handtama! Ibland tror jag att dom trodde att jag var deras mamma för dom ungarna flög runt huvudet på mig och skrek efter mat. Hur sött som helst!

Plus att dom ibland tog en tur in i hallen och besökte en skål med jordnötter, dom små rackarna :-)

Maria G sa...

Åhh så sööööt den lille talgoxen är!
Bilden är helt underbar!
Ha en fortsatt bra dag!

Bekka sa...

Vakre Herkules! Flott bilde :)
Klem fra Bekka

TorAa sa...

Herlig liten herkules.
Poserer så godt han kan i kulden.

Rimkogeren sa...

Skønt billede. Han puster virkelig op her i vinterkulden :-)

Monica o Jacob sa...

Härlig talgoxe, vi har en som är heltokig. Den strimlar tidningar,hackar i huset när maten är slut och sitter på fönserbläcket och glor in
på oss;-);-)

9na sa...

Grattis med minstemann og ha en fin dag! Blåmeisebildet er fantastisk.

Anette sa...

Sikke et godt billede af fuglen.

drengen sa...

Åh for en nydelig fugl! Den ser så rund og god ut!

Mokomoko sa...

Eg og! fugler er utrolig fasinerende. Stilig bilde du har fanget. Noen av mine beste fuglebilder er samlet her:
http://mokomoko.smugmug.com/gallery/6528702_sFyxr#415067108_hoCbx

Pysselfarmor sa...

Den Hercules är ju för söt!

Bente sa...

Gratulerer med 12-årsgutten! Kjøttmeisen ser ut til å ha det svært bra der han sitter :))

HildeS sa...

Han her trenger da ikke noe mer mat før jul...

Mona sa...

Så söt han är, Hercules! Han verkar titta dig intensivt i ögonen. Han vill nog ha mera mat. Grattis till Bulle!

Rantamor sa...

Bara alldeles för underbart söt.
Och vilket foto du har fått, du är bra duktig du...underbart där han sitter å burrar upp sig den lilla dunbollen.
Kjöttmeis...va kul det låter..är det som vår talgoxe eller blåmes????

Ha d.

Irene sa...

Gratulerer med minstemann! Er litt på etterskudd, men jeg har ikke hatt anledning til å besøke deg på bloggen før nå ..... "Hercules" er en koselig fyr å få besøk av! Her er det også kjøttmeiser på fuglebrettet, sammen med Hakke Hakespett som elsker meisebolle! Gjelder å stelle godt med de nå i denne sprengkulda vi har!

Ha en fin helg Petunia!

Malys krok sa...

Takk for din hilsen! Så synd at det ble slik for dere! Håper og ønsker at det må bli bedre snart! -Margit-

naturglede/Randi Lind sa...

Vakker fugle da! Blinkskudd!!! Ha en fin kveld:)

Elisabeth sa...

Trodde jag hade lagt länken till dig i onsdags, men glömskan slog väl till. Din talgoxe har burrat upp sig mot kylan. Fint.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Det er sikkert mange som deler fugleinteresen med deg. Jeg kan dessverre ikke navnet på alle jeg ønsker å kunne navnet på!
Du har noen fine eksemplarer her ;:OD)

Qehenne sa...

Ser på Hercules at de koser seg hos deg med hjemmelaget mat og masse snadder. Du er snill med dem du Petunia :-)