onsdag 22. desember 2010

HIMMELSK # 15

Himmelsk hos Petunia Hohoho! Bittelille julaften og jeg føler panikken ligger i bakgrunnen og ulme. Føjulstiden har ikke akkurat vært slik man kan ønske, men trøsten er at jul blir det uansett! Nå kan vi i alle fall kose oss litt med fine himmelbilder. Her er 15. runde med Logo himmelskMange vil påstå at nissen bor på Nordpolen, i Finland eller i Drøbak… Men dette er bare tull. Jeg vet nemlig hvor nissen bor. Han bor i Fana!! Jeg fikk et glimt av han en dag jeg var på tur. Ser du godt etter i bildet, får du nok et glimt av han du også…

Himmelsk 14 a-1a God jul!

Sett ditt himmelske innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)


38 kommentarer:

Inge sa...

En smukt jule og vinterbillede, og så fint at du fik nissen med.. :-)
Glædelig jul til dig og dine.

Mandy Lou sa...

God Jul til deg, Petunia! Det er så kjekt at du stiller opp med Himmelsk hver uke selv om det er mye annet å tenke på og gjøre.
Og jada, jeg ser nissen. He he! Artig og koselig bilde.

Maria G sa...

Visst ser jag att du fått med tomten på din bild. Men han får det inte lätt med all snö som vi har :)
Underbar och fin bild!
GOD JUL!

organic-lizzi sa...

Haaah...der var den ja:-)
Nydelig bilde...
Hverken førjul eller jul blir som den pleier her,men lite og gjøre med...
Deilig dag til deg & Stooor klem fra Randi

Anne sa...

Tusen millioner takk for vakkert julekort kjære venn. Det varmet langt inn i ryggmargen skal du vite. Vi henger jo litt sammen, sterkt sammen, vi to :-) og glad er jeg for det.

Det er nesten så en vurderer fjesboka bare for deg og Ida sin del jo, he he.
Småhektisk også her, og oppi dette kom jammen den gamle tanta mi på å dø, så i morgen blir det begavelse også, oppi julavasken, men må man så må man, og en kommer vel i mål i år også, MEN om en da ike gjør det overlever vi sikert alle under dette tak, jøsses å min.

Håper på en rolig jul jeg da, men mye sofakos, blogging og turer utendørs, det er nå litt mitt mål, men vi får se. Kalde dager her å sjø, -19 i skrivende stund faktisk.

Ha en kjekk innspurt og riktig god jul og vi ikke blogges før fredag. VIT!! at jeg er glad i deg vennen, og bare få tastetrykk unna for en god venn.

Anneklem

REJEN sa...

Hehe, så det er der nissen bor...Et fint vinterbillede og glædelig jul til dig og dine...Klem..

Helle K. sa...

Hvor er du heldig, sådan at få et glimt af en nisse :)
Glædelig Jul til dig og din familie :)

Tromsøjente på 39 sa...

Flott bilde Petunia. Ser nissen ja,, ser ut som han jobber med noe lureri :).

Ønsker deg og dine en riktig God jul, jul blir det uansett :).

Juleklem :)

Rimkogeren sa...

Man må sige, at det er idyllisk sted, den norske nisse har valgt.Men julemanden bor nu her på Lolland. (Bevis: Se mit indlæg nr. 1209 - 8/12-2010)
anjoe og jeg hilser dig og dine mange gange og ønsker glædelig jul og godt nytår:-)

Krokoline sa...

Jeg har nå sett meg litt rundt på bloggen din. Utrolig mange fine bilder du tar! Kjempekoselig blogg! Ble helt inspirert her inne :-)

Leonora sa...

Vakkert bilde Petunia!
Hehe, er det der han bor - jaja bare han tar en tur hit på julaften så :-) Her kom influensaen slengende innom før jul, ikke akkurat god timing :-) Jeg har problemer med linkbildet til mitt innlegg, kommer innom senere i dag og ser om jeg får det til da. God Jul til deg og dine Petunia!

Greyscale Territory sa...

A very beautiful scene! A cute little cabin peacefully resting in a winter wonderland! And love the glimpse of Santa!

A very Happy Christmas to you from Australia!

Bare Mio sa...

Nydelig bilde, så det er der nissen bor.
Ønsker deg og dine en riktig God Jul.
Juleklem fra Mio

marianne Sa sa...

En rigtig glædelig jul til dig og dine -
Tak for en herlig leg.

Berit sa...

Det gjelder tydeligvis å være på rett sted til rett tid! Og ikke minst: være klar med kamera hvis noe bemerkelsesverdig skulle dukke opp.. Alle gode ønsker for jula!

Laila -Karin sa...

Gret å vite at nissen bor så nært.
Ønsker deg og dine en riktig fin jul.
Klem

Monica o Jacob sa...

Hihi klart han bor där så fint som det var, ser i alla fall tomteluvan;-)
GOD JUL och KRAM från oss alla.

Malys krok sa...

Ser nesten ut til at nissen er på mange forskjellige steder på en gang! Uansett så var det et vakkert sted han har slått seg ned på dine kanter!
Ønsker god jul til deg og dine!
-Margit-

Anette sa...

Fantastisk vinterbillede - ja jeg kan også se nissen ;) Glædelig jul

Emerald Raptor sa...

Se der ja! Jeg så han! :) Ha en riktig god jul!

Petrine sa...

Hei, der er han jo !

Vakkert og stemningsfullt bilde :)

Ønsker deg og dine ei riktig GOD JUL !!!

Lifecruiser Photo Playground sa...

Den bilden är himla fin! Hi hi! Där ser man honom smyga omkring ja! Även han kanske tycker det blir för mycket ståhej kring julen och vill ha lugn och ro i skymundan ;-)

God Jul!

(Här har vi redan tjuvstartat med julfirande pga arbetstider för vissa)

Elisabeth sa...

Mycket stämningsfull bild. Kan tro att tomten finns bakom knuten. Jag önskar dig en riktigt God Jul.

Birgitta - foto CHIP sa...

Hoppas du får en fin julhelg Petunia!
God Jul och Gott Nytt År!

Mona sa...

Ja visst, ser jag honom! Då kanske han är på väg mot Sverige snart? Önskar dig en riktigt God Jul!

TorAa sa...

Hva jeg kaller et meget hyggelig og trivelig himmelsk julebilde.

Ha en flott julekveld.
Håper alle nå er friske til å nyde stunden.

Irene sa...

Koselig bilde med ordentlig julestemning ... og så heldig du var som traff nissen hjemme :o)

Nå trappes bloggaktiviteten gradvis ned. Så jeg benytter anledningen til å ønske deg en riktig God Jul ... Juleklem fra Irene

Mathildes Eden sa...

Ordentlig fint bilde! Skikkelig julestemning med den nesten usynlige nissen.
Riktig God Jul og tusen takk for veldig mange inspirerende innlegg!
Har kopiert fugletreet ditt:-))
Skal legge ut blide etter hvert.

Malys krok sa...

Hehe... julefreden er nok et steg unna her og.. men jula kommer og det går så bra alt sammen! Det er slik det alltid er! Skjønner det ikke!
-Margit-

Pysselfarmor sa...

Men ojdå är han där nu - han far då som en skottspole över hela världen.....nyss såg jag honom i Australien!

Flott bild som du säger ;-)

Ha en riktigt go och härlig jul!

Thusnelda sa...

Mange "himmelske" bilder her.

★ God Jul ★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
•。★ .. ★ 。* 。
° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚
...˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛
˚ ˛ •˛• | 田田|門| og alle gode ønsker for det nye året ♥
Helsing Tutta

Melusine sa...

Selvsagt bor nissen i Fana!
Veldig fint vinterbilde, Petunia, og jeg skimter den rødkledde mellom trærne der :)

God Jul til deg!

Vilt og vakkert sa...

Heisann, jul sann!


Ønsker deg en riktig god jul, Petunia!

Magical Mystical Teacher sa...

A MAN WHO LOOKED UP AT THE SKY

A man who looked up at the sky
Saw ravens and clouds flying by.
He had to look up,
The sky filled his cup—
He’s my kind of sky-watching guy!


© 2010 by Magical Mystical Teacher

Zapopan Sky

linsky sa...

Vil bare ønske deg og dine en rigtig GOD JUL og takk for i år! :-)

Klem fra meg

sigrid sa...

Ynskjer deg og dine ei Velsigna Julehøgtid!
Takk for at du brukar SÅ mykje tid på dine bloggvenner.

stor klem

Inger-M sa...

Et vidunderlig motiv, og bildet ble jo nydelig!
Jeg er så glad for at jeg fant bloggen din; har hatt så mye glede av Himmelsk. Det er er fantastisk jobb du gjør med å administrere alt sammen, takk skal du ha!
En riktig god jul til deg og dine! :-)

Maria sa...

Hei Petunia - nå på den fine dagen må jeg takke deg så mye for suverenn ide med et gren bundet til verandaens rekkverk. Vi har tjuret fast, vi har hengt opp mat (edt er stasjon nr 2 - den andre er i granene, noen meter unna - der spiser ekornene opp det meste)og vi har til og pyntet litt. Og de små nøstene kom! Og tusen takk for den fine kontakten med deg!