mandag 20. desember 2010

Julekortmotiv

5115036497_90a4c6d791_z[1] God mandag morgen! Siste innspurt før julehelgen, men jeg håper dere kan senke skuldrene en liten stund, hente dere en kopp kaffe eller te og være med på denne runden på mandagstema. Ordet i dag er:

JULEKORTMOTIV

Å sende julekort er en gammel og fin tradisjon. Dessverre er min erfaring at dette er en tradisjon som er på vei ut. Datateknologien har overtatt og julehilsener blir sendt via e-post eller facebook. Det er kjempekoselig det også, men mange savner litt dette med å henge mange julekort opp på veggen eller samle dem i en kurv og lese dem flere ganger i løpet av julen. Jeg ser likevel helt klart det at for å få kort, må man kanskje sende selv også og jeg har så absolutt ikke vært flink til å skrive julekort de siste årene… Det har blitt mye epost og hilsener på blogg og facebook her i huset også.

Dere har nok alle tatt bilder i året som har gått, som ville egnet seg utmerket som julekortmotiv, så se gjennom arkivet og del med oss andre ditt julekortmotiiv!

Julekort motiv 2010 Her er mitt julekort i år. Trykk på bildet så får du se det ferdige resultatet. Jeg speilvendte motivet fordi jeg syntes det ble finest med skriften på bildet da. Så beskar jeg bildet litt og la på tekst og ramme. All redigering er gjort i Picnik/Flickr. Dette var egentlg en bildeserie jeg nesten hadde glemt helt til NOAH tok kontakt med meg og ville låne et av bildene til en annonse for fugler om vinteren.

Sett ditt julekortmotiv på listen under her. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til nisseinnlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget.


29 kommentarer:

sigrid sa...

Så fint det vart!
Ha flott innspurt :-)

Monica o Jacob sa...

Vad fina dom är dom små rödhakarna;-)
Ett ljuvligt julkort;-)
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR.

Leena sa...

Fin liten rödhake! Jättehärlig bild, perfekt som julkort!
God Jul & Gott Nytt År!

Malys krok sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Malys krok sa...

Det ble kjempefint! Flink du er! Jeg hadde ikke tid til så mye i dag! -Ønsker deg og dine god jul!-
-Margit-

Rimkogeren sa...

Bravo - I sne står urt og busk i skjul. På foråret venter den lille fugl.

REJEN sa...

Meget smukt julekort med den lille fugl...en god og godt nytår til dig...Klem...;.D

Inge sa...

Dejligt billede af den lille rødkælk.. og en dejlig jul til dig og dine. :-)

Turid sa...

Nydelig julekort!

Jeg har holdt julkorttradisjonen ved like. Sender og mottar rundt 40 hver jul. Kjempekos!

Klem;)

Tromsøjente på 39 sa...

Kjempefint julekort :).
Synes du har ett rørende, flott forhold til disse skjønne småfuglene :).

Ha en fin dag :)

Gry sa...

Flott resultat, helprofft!

ormbunke sa...

En så söt och perfekt foto på din rödhake.
Ha en bra julvecka. Anita

Øyvind sa...

Nydelig bilde! Det er viktig å tenke på fuglene våre i julen. :)

Kerstin sa...

Så vackert och fint fångat. Fin känsla i bilden.
Ha en riktigt god jul! :)

Petrine sa...

Kjempefint julekort med den herligste fuglen, Petunia ! Hadde egentlig ikkje tenkt å vere med på Mandagstema denne gangen, men så blei eg så frista :))

Ønsker deg ein fin dag vidare !

Anneli - A'la Foto sa...

Vilken fantastiskt vacker bild på Rödhaken! Klockren!

Ha det gott!

Anette sa...

Det er et smukt julemotiv :) Rigtig glædelig jul og godt nytår til dig og dine :)

Artlover sa...

Väldigt fint med stämningsfulla färger och juligt blev det med granen. Det är första gången som jag är med måndagstema och bidrar med en bild som prov kan bli ett julkort.

Sommertid sa...

En fargerik og fin fugl du har fått med her. Skal ikke så mye til da for å lage et veldig fint julekort.
Julekort må sendes, dessverre er det ikke like mange som mottaes..men men..hilsener på sms og mail mottas også med glede.
Ha noen fine dager fremover nå, ikke stresse for mye og så får vi håpe alle er friske og raske, både de på 2 og 4 bein, så kan alle få feire julehøytiden slik den skal gjøres.
God jul !

Leonora sa...

Vakkert!
Ønsker deg og dine en riktig God Jul!

TurboLotte sa...

Elsker rødstruper!! Er så heldig å ha en her i hagen, tror det er den samme som har vært her en stund.
God juuul!!!

9na sa...

FOR NOEN BILDER DU TAR JENTE!!! Tusen takk for julekort, det henger på hedersplassen her på kjøkkenet :D

Pysselfarmor sa...

Rödhaken är så fin där den sitter, men man kan undra hur den hittar mat..den lever ju av insekter.

Ha en skön jul och ett Gott Nytt År.

Mona sa...

Så snyggt det blev! Smart att spegelvända bilden. Den är så söt den lilla rödhaken.

Maria sa...

Etter å ha sett alle de flotte bildene - og også ditt, må jeg bare si - Petunia, ingen over og ingen ved siden av! God jul til deg!

Gunsside sa...

Julekortet ditt ble kjempefint, tror jammen jeg tar det ut og henger det på kjøleskapet ;)
Kortet mitt er fra Tønsberg slik det (nesten )ser ut nå

- ønsker deg samtidig en flott jul og godt nytt år !

Gunhild

russiske damer sa...

Helt enig i det du skriver. Ønsker deg hell.
Riktig god jul!

Malys krok sa...

God jul til deg!
Tusen takk for hyggelig bursdagshilsen! -Margit-

Helga Sofie sa...

Kjempetrivelig pip-pip :-) Fant en sak i arkivet som jeg slengte på, det blir så dårlig med blogge-tid akkurat nå... Ønsker deg en kjempegod jul, og takk for inspirerende følge i år :-) Gleder meg til å fortsettelsen til neste år