mandag 13. desember 2010

Stemning(er)

Mandagstema ny logo Dess eldre man blir dess fortere går ukene, men i desember måned bare raser de avsted. Allerede mandag igjen og nytt Mandagstema.

Tema i dag er STEMNING(ER). (Eng: mood(s))

Desember en måned full av følelser. Mange har gode minner og er fulle av forventning til alt det julen innebærer. Andre kunne godt tenke seg å hoppe over hele greien. Jeg vil at dere skal vise meg bilder av hva dere tenker om ordet STEMNING.. Enten dere bruker noe som har med julen å gjøre, eller andre ting som setter dere i god stemning eller som gir dere dårlige assosiasjoner. Det kan være bilde av et sted dere har vært som får dere til å lengte etter ferie, sol og varme.. eller da dere hold den nyfødte i armene deres første gang. Eller hva med en hjemmelaget gave du har fått av ungene, som er så “vakker” at bare en mor kan elske den;) Vis meg bilder og beskriv STEMNINGEN!! Eller; Et bilde kan faktisk ha så mye stemnig i seg at det ikke trenger noen ord i det hele tatt!

2010 7 Bildet mitt er ble tatt en kald januarmorgen i år. Jeg kom ruslende langs en vei og syntes synd på meg selv for denne vinteren som jeg hater og lurte på hvordan jeg skulle komme meg gjennom dette… Da åpenbarte dette landskapet seg for meg og i et lite øyeblikk var ikke vinteren så ille likevel.. Og etter dette har jeg faktisk tenkt litt på akkurat det som skjedde der og da.; Hvor viktig det er å ta vare på øyenblikket og leve i nuet. Ikke lengte verken etter det som ligger foran en eller det som er lagt bak:)

Sett ditt stemningsfulle innlegg på listen under her. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til nisseinnlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget.


29 kommentarer:

REJEN sa...

Smukt billede med netop masser af stemning, som kan være med til at peppe humøret lidt op her i denne mørke vintertid...;-D god uge til dig.

Elisabeth sa...

Verklig stämningfullt i rödlila. Ger hopp om en mycket vacker dag.

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Ja, det er noen øyeblikk gjennom vinteren man er glad man bor i et land med fire årstider - sånn som dette som du har fanget så fint. En deilig, varm stemning - man liksom føler at det nok blir lysere tider igjen. Ha en fin dag!

Berit sa...

He-he: ja er det ikke det jeg har predikert, da? Vinteren kan være skikkelig nydelig, man må bare ta på seg de rette "brillene". Bildet ditt er virkelig flott!

Pialotta sa...

Så stämningsfullt hos dig.. en riktigt vacker bild:) Jag valde mellan inomhus eller utomhusbilder.. det blev det första:)
Ha en fin tid:)

Inge sa...

Fint stemningbillede.. :-)

Birgitta - foto CHIP sa...

Så vackert det är med vinterns kalla och himlens varma färger tillsammans :)

http://fotochip.blogspot.com/2010/12/mandagstemastamning.html

LissenTo sa...

Så soft stämning det finns i din bild.
andlöst vackert.

Ha en skön måndag.//Lissen

Ida sa...

Kloke funderinger.
Nydelig illustrert.

:o)

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Samma krull som vanlig.
Det blir ett X pluss signatur på "din" sida.

What to do?

Hasse A

Och klickar jag på X, så fjernes alt....

enn-08-i-exil sa...

Morrn.
Fina fågelholkar...(svensk)

Du har "boligannonser" på din blogg.

I aviser så står det, bolig med "potensial" då är huset dåligt....

Ha de bra.

Hasse A

Anki sa...

Det är mycket stämning i din bild. Och visst kan vintern bli lite mer behaglig för allt vackert.

Monica o Jacob sa...

Visst kan vintern vara vacker, fin stämning i din bild;-)Den kom lite tidigt i år vintern men jag hoppas på en tidig låååång vår som kompensation;-)
Ha en skön Lucia

Anette sa...

Smukt billede der oser af stemning! God uge til dig :)

Gela sa...

Hej du, skrev ett blogginlägg igår som hade rubriken stämningsfullt så kunde ju inget annat än delta när jag idag såg detta. Hoppas det är ok. Ha en fin kväll/Gela

Sommertid sa...

Trærne er fine dem også, men jeg så mer på himmelen jeg da, vakre farger og stemningsfullt ble det av helheten.
Ha en fin Luciakveld :)

Rimkogeren sa...

Tak for din dejlige kommentar :-)
Det er et pragtfuldt vinterbillede. Jeg har været rundt og kigge på andre vinterbilleder. Interessant, at den eneste farve, som sneen ikke har, e4r hvid ;-)

Aase sa...

Herlig bilde. :D

Wildhearts sa...

Väldigt vacker bild!

TurboLotte sa...

Slenger meg på mandagstema i dag jeg. Ikke noe naturbilde. Men litt stemning er det jo i alle fall!!

Petrine sa...

Så utrolig vakkert det er :) Det ligger masse håp i dette stemningsfulle bildet :)

Mona sa...

Du har så rätt. Det finns många fina ögonblick även i mörkaste vintern och det gäller att ta vara på dessa guldkorn. Underbar stämningsfull bild. Hoppas att din man blivit bra nu och hoppas ni slipper influensa och annat nu i juletid.

Malys krok sa...

Vakkert og stemningsfullt bilde! Og snart snur sola og da er det ikke så lenge før den igjen besøker oss!
Ble litt sen med mitt i dag!
-Margit-

TurboLotte sa...

Ja nå vet jeg jo ikke om jeg skulle svare her eller der.. men jo, det var meg som skrev om Luciadagen i fjor. http://turbolotte.blogspot.com/2009/12/luke-12-og-13-l-for.htmla

Pysselfarmor sa...

Det är helt otroligt egentligen när man tänker efter vilka variationer naturen visar upp sig i....den bild känns så "skör och spröd"....

Melusine sa...

Ja, noen ganger kommer det over oss som lyn fra klar himmel! Kloke ord, Petunia :)

Takk for kommentar hos meg! Hehe, jeg måtte trekke på smilebåndet da jeg leste at du mente innlegget burde hatt advarsel ;)

Ha en fin uke,
med eller uten sjokolade.

Leonora sa...

Lekkert stemningsbilde! Jeg husker at det ble litt mye snø for dere forrige vinter og at dere faktisk måtte måke snø :-) Flere dager på rad :-) Jeg er ikke så glad i vinter og snø jeg, men må innrømme at jeg er blitt litt vennligere innstillt etter at speilrefleksen kom i hus :-)

Kerstin sa...

Fantastisk bild, Petunia. Färgerna är så läckra.

Bestemor Drillo sa...

Ansiktet ser jeg, og bildet er helt herlig!
Ha en himmelsk dag!
Klem!