søndag 30. januar 2011

FOTOKALENDER 2011 JANUAR

Fotokalender 2011 logo Orker dere en fotoutfordring til?? Denne her krever ikke så mye og tar du en del bilder, burde det være nok i fotoarkivet ditt å velge mellom.. Dessuten vil den bare foregå en gang i måneden…

Jeg tenkte meg en Fotokalender for 2011, der jeg den siste dagen i måneden lager et innlegg slik som dette og der dere kan være med ved å vise et bilde fra måneden som ha gått. Bildet kan gjerne være typisk for hvordan måneden har vært der du bor sånn værmessig, eller om det har vært en spesiell begivenhet for dere.. Når året nærmer seg slutten vil jo hver og en av oss ha 12 bilder som vi kan lage våre egne fotokalendere av og gi bort som gaver til familie og venner om vi vil..

Først ut er januar og selv om det er et par dager igjen av denne, legger jeg ut posten i dag siden det er Mandagstema i morgen. Husk bare ETT bilde pr innlegg da og at siste frist for januarbilder er 28. februar!!

JANUAR

Blåmeis i januar Jeg har valgt ut dette bildet av den lille blåmeisen for januar. Denne måneden har vært kald og snøfull og det har vært stor trafikk på fuglebrettet.



45 kommentarer:

Anette sa...

Super god ide. Jeg vil gerne være med men skal lige finde et godt billede i morgen :)

Petunia sa...

Så bra Anette!!
Gleder meg til å se hva du velger ut!

Mathildes Eden sa...

Kjempegøy!

Du inspirerer!!!
Jeg hadde akkurat skrevet ferdig dette innlegget, da jeg så konkurransen din. Hiver meg på!

Petunia sa...

Pssss Mathilde!! Dette er ikke en konkurranse - bare en fotoutfordring. Her vinner alle med sine egne bilder;)

Bare Mio sa...

Dette var en kjempegod ide.
Klem fra Mio

Mathildes Eden sa...

Tar det til etteretning!
Jeg utfordrer herved meg selv!:-)

SoF sa...

Vilken superidé Petunia! Riktigt roligt (= morsomt på norska?).

Du är så kreativ och hittar på så många inspirerande fotouppdrag för oss här ute i cyberspace.
Både Mandagstema, Himmelsk och nu detta med Vårt 2011 i bilder.

Tack!

Varma kvällshälsningar./SoF

Mokomoko sa...

Artig ide, jeg henger meg på. Flott bilde av blåmeisen.

Mona sa...

Vilken superbra idé! Det är ju bara en gång i månaden så det ska jag väl orka med. Har lite svårt att hinna med de andra utmaningarna just nu, men det får bli som det blir.

hobbyvimsa sa...

Gøy!!

Ha en fin ny uke!!

Klem Linda:)

REJEN sa...

God idé Petunia, jeg kigge lige i arkivet i aften og så hopper jeg også på...;-D

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Dette må jeg være med på. Du bobler over av iniativ du, jo. Ha en strålende siste januardag.

Pysselfarmor sa...

Kanske missförstår jag dig och din fråga...men jag har redan lagt in en bild för Fotokalender 2011.
Är det något mera jag ska göra?

Marita sa...

Kjempeide - Jeg er med!

Inge sa...

Igen en rigtig god ide fra dig Petunia.. Jeg kan altså ikke vælge tema for min kalender, så jeg er nødt til at lave 2 kalendere.. Men bare rolig jeg samler dem i et indlæg, håber det er OK :-)

marianne Sa sa...

Skønt med en ny leg - jeg glæder mig til at være med.

Leonora sa...

Da var jeg med - som du inspirerer jente!
Masse gode idèer har du, takk for alt du setter igang for oss andre. Her kommer en superstor og god klem til deg :-)

Birgitta - foto CHIP sa...

Tack för frågan Petunia :)
Jag är gärna med och ska kolla och välja bild i morgon.
Må så gott!

Vilt og vakkert sa...

Heisann! Mislyktes med å få inn thumbnail, merkelig, men sånn er det av og til i den digitale verdenen!

Nok et flått initiativ, Petunia ;:OD)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Hvordan går det an: FLOTT INITIATIV ;:OD)

og nydelig meis!

Småbyliv sa...

Knall - jeg er med og linken er lagt inn :o)) Begynte med noe tilsvarende helt for meg selv ifjor, men kom aldri i mål. Nå derimot forplikter fellesskapet med andre ;o) Så takk for initiativet, skikkelig bra idè!

Monica o Jacob sa...

Vilken söt liten blåmes, fantastisk bild;-)
Ha en skön tisdag;-)

Helga Sofie sa...

Hei Petunia - som du engasjerer oss hehe
Ja jøss, jeg vil prøve å henge med her også. Januar sier seg selv, surt & snoete og sånt, du vet vel hvilket bilde som kommer atter engang...

Må være litt kjapp i vendingen, siden jeg styrer med min egen lille blogg-aktivitet akkurat nå. Noe for deg eller noe du vil dele kanskje: Gjenbruk! Titt innom og se selv.

Birgitta - foto CHIP sa...

Jag fick fundera en del innan jag kom på hur "min januari" varit.
Ska försöka att i ord och bild beskriva varje månads anda.

Sommertid sa...

Joda, jeg er med !
Så flott bilde av meisen du har tatt. Du er flink til å ta bilder av de her små fuglene, har du treet ditt utenfor vinduet enda ?

Måtte lete og bearbeide et bilde som er tatt like over nyttår her..da var det litt av en himmel..kunne godt ha vært med på Himmelsk mitt bilde også.
Ha en go tirsdagskveld :)

Malys krok sa...

Takk for tilbudet! Nå er også jeg med!
Bildet ditt er kjempefint! Er så fin den fuglen.
En slik hadde reir i fuglehuset på garasjen i fjor.Håper den kommer igjen!

Berliner brosten sa...

Rigtig god ide og denne gang vil jeg også være med! ;-) Og det er altid godt med en udfordring...

Gunsside sa...

Blir så klart med, kreativ og inspirerende fra deg igjen ;)
Flott januarbilde du viser, og det skal bli gøy å se hvordan dette ender ;o
Ha en fin mnd til neste gang...

nr14 sa...

Da har jeg meldt meg på men en travel liten kjøttmeis:)

Flott ide som inspirerer til mer fotografering:)

Maria sa...

Hei! Jeg skryter så mye av deg at jeg glemmer å skrive kommentarer til deg. Hvorfra tar du alle dine ideer og ikke minst lyst til få med så mange på alt du finner på? Jeg tar av hatten!

frk ma sa...

Morsomt! Hadde akkurat tenkt på at jeg må begynne nå om jeg skal lage kalendergaver til neste jul :) Glad jeg "fant" deg!

Annette's space sa...

Kære Petunia....Du lokker, gør du. Og jeg forsøger at hænge med denne gang. Eet billede om måneden bør selv jeg kunne finde ud af :-) Klem

Helga Sofie sa...

Brrrrr ja - men nå blir det vel snart så mye, mye varmere :-) Vet du, i dag er det 6 uker siden solverv, det betyr at de 12 mørkeste månedene denne sesongen er tilbakelagt - artig å "telle" sånn...
Veldig mange fine bidrag du har fått inn her, du er kjempeflink til å få med deg folk!

Dortheivalo sa...

Øv.. der kom jeg vist lige lidt for sent. Jeg ville gerne have været med fra starten af :-(

Bestemor Drillo sa...

Dette blir moro ! Du er fantastisk til å utfordre ! Jeg er med!
God helg og lem fra meg!

Bestemor Drillo sa...

Jeg elsker Blåmeisen! Den er så trofast på fuglebrettet ! Bildet ditt viser et flott eksemplar!

AnneKa sa...

Prøver meg her jeg også, selv om det ble gjenbruk for jan mnd. Må komme meg ut å ta mere bilder:)
Nydelig blåmeis:)

Line sa...

Fabelaktig ide, Petunia:o)
Eg er sjølvsagt med!!
Ditt januarbilde var nydeleg:o)

Jorunns hage og hobby sa...

Så fint å få være med på å lage min egen kalender gjennom året!



Ha en fin dag!

Anki sa...

Tänkte hänga på, tycker att det kan bli kul att samla månadens bild.
Din blåmes är alldeles fantastisk.

Pernille sa...

Sikke en god ide og en dejlig leg. Jeg har fundet mit januarbillede og viser gerne frem :)

Huldra sa...

Så herlig! Denne skal jeg faktisk klare å kunne bli med på. Gleder meg masse til å titte innom hvert og et bidrag. Kjempekoselig januarbilde du selv har Petunia! :)

naturglede/Randi Lind sa...

Så utrolig mange vakre bilder det var for januar. Alle har vi visst samlet oss fine fotominner! Lykke til med fortsettelsen av kalenderen alle sammen. Nydelig bilde Petunia:=)

Irene sa...

Jeg er med! Artig idé!

Jorunns hage og hobby sa...

Til Petunia!
Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg henter linken du henviser til!
Har sletten den gamle og kopiert den nye du har lagt i kommentarfeltet!
Håper det er ok!
Ha en fin kveld!