onsdag 5. januar 2011

HIMMELSK # 17

4987378325_b77095bd20_b[1] Som før nevnt er det nytt år og nå også nye himmelske bilder! Det er veldig hyggelig med alle tilbakemeldingene, og jeg setter veldig pris på, at dere liker “himmelsk” og synes at det er inspirerende å finne motiver og ta bilder ukentlig, både her og på “Mandagstema”. Men jeg må bare få lov til å si at jeg hadde ikke giddet dette hvis dere ikke tok disse fotolekene så seriøst som dere og gjør og at så mange er med hver uke. Det betyr mye for meg! Blogging er mer morsomt når man kan dele det med andre.

Logo himmelsk Himmelsk Bildet mitt er av min favoritt statue. Livet, leiken og draumane laget av Arne Mæland. Selv om jeg har hatt bildet med før, valgte jeg dette for jeg synes det passer; Vi strekker hendene opp mot himmelen og ønsker det nye året velkommen!La oss håpe at 2011 blir et himmelsk flott år!

Sett ditt himmelske innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)


n Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver onsdag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER.

46 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Härligt ingen snö på bilden;-)hoppas det slutar snöa nu och blir en tidig vår.
Fint med statyn mot den vackra himlen;-)
Ha det bra.

Mona sa...

Jag förstår att det är din favoritstaty. Jag gillar dom öppna armarna som tar emot livet och det nya året. Fantastisk himmel i bakgrunden.

Ruth Merethe sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Emerald Raptor sa...

Jeg er veldig glad for at jeg oppdaget himmelsk-prosjektet. Synes det er gøy å ha noen faste "foto-oppdrag" hver uke. Veldig vakkert og stemningsfullt bilde du har postet denne uka.

Line sa...

Det er eit utruleg vakkert bilde, Petunia...så det gjer absolutt ingenting om du viser det fram fleire gangar:o)
Godt nytt år til deg, klem

sigrid sa...

Å den statua er veldig flott!
Vakkert bilde av den :-)
Himmelsk er kjekt!

Ha fin dag!

Inge sa...

Meget smukt billede med en fin symbolik.. :-)

Mandy Lou sa...

Nydelig bilde dette, Petunia! Dette kunne nok lett ha blitt min favorittstatue også. :) Kjempefint at du fortsetter med himmelsk også i det nye året, selv om du har mye annet å henge fingrene i.

Irene sa...

Nydelig! Noen motiver tåler å bli vist flere ganger, er enig i at det er en vakker statue! Ja, jeg håper virkelig at 2011 blir et himmelsk godt år! (Selv om jeg har startet det nye året med å være helt sylta av forkjølelse). Setter stor pris på at du orker å holde både "Mandagstema" og "Himmelsk" gående. Moro å få utfordringer og en flott måte å bli kjent med andre bloggere på!

Klem fra Irene

Gry sa...

Flott statue, skjønner godt at det er favoritten din. Jeg har ikke sett den selv men jeg ser jo hvor den står.

REJEN sa...

Meget fin statue, kan godt forstå at du viser den igen..Flot himmel...

Ida sa...

Gode tanker. :)
Og ja, måtte det bli magisk...

9na sa...

Jeg er også glad for dine faste ukentlige alonger. Jeg storkoser meg og titter på flotte bilder og løsninger av oppgavene. Er imponert over alle de flotte fotografene som finnes rundt omkring. Alt i alt veldig positive tiltak, Petunia. Bare en negativ ting, jeg er veldig dårlig deltaker. Beklager. :)

Lena sa...

Underbar bild. Jag blir inspirerad att fotografera min man med min yngsta dotter på det där sättet - mot en vacker himmel :)

Lifecruiser Photo Playground sa...

ÅH vilken fin bild du valt idag! Fantastiskt passande himmel till den statyn! Magisk. Kunde ha varit ett vykort!

marianne Sa sa...

Et smukt billede - og en sjov leg at være med i.

Ida sa...

Bruk brodder...!!! ;)

Petunia sa...

Ida!
Vær trygg! Her er broddene på, men det er verre med bilen.
Har ikke pigs in my decks:(

Greyscale Territory sa...

A glorious parade of light in the sky! And love that silhouette of the statue!

Bare Mio sa...

Fantastisk bilde, kan godt forstå det er favorittstatuen din.
Ønsker deg en fin onsdag.
Klem

Bestemor Drillo sa...

Endelig tilbake hos deg Petunia!
Beundrer der som setter oss i sving med kamera ! Flott bilde fra deg i dag! Godt Nytt og himmelsk år til deg!
Klem fra bestemor!

Leonora sa...

Så vakkert bilde dette, skjønner godt at det er en favoritt. Statuen er nydelig, og til meg forteller den om frihet og evnen til å bruke den - herlig! Jeg er virkelig så glad at du holder på med disse fototingene for oss, det er så gøy - tusen takk!!!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Dobbelt vakkert dette bildet. Flott staue og nydelig himmel. Kan ikke vises for ofte.

Jennys fire vegger sa...

Nydelig bilde du viser, og mange fantastiske bilder bak linkene under. :o) Spennende!

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Husfruen of Hilltop House sa...

Så flott staue!
Vi prøver oss på Himmelsk for første gang. :-)
Virkelig flott av deg Petunia, at du arrangerer slikt noe.
Godt nytt år til deg og alle leserne dine!

Anette sa...

Det er et fantastisk billede du viser. Det er sjovt at være med både i Himmelsk og Mandagstema og det er så skønt du gider blive ved med det :)

Malys krok sa...

Kjempeflott med den statuen mot den vakre himmelen! Som du selv sier så er det et vakkert symbol i starten på det nye året!
Ble litt sen med mitt denne gangen, var noe internettvansker her!
-Margit-

Malys krok sa...

Glemte å si at det er en lyst å være med her! Likeså mandagstema! Er alltid spent på om jeg finner bilder til ukens ord! Artig også se hva andre viser! Så takk for at du gjør dette! -Margit-

Petrine sa...

Herlige bilder og himmler blir vi aldri lei av å sjå på. Eg er sikker på at dette nye året blir eit Himmelsk år med mange, mange herlige og spreke himmeler på ! Tusen takk for at du vil fortsette med denne leiken :)) Klart vi må strekke oss etter leiken og draumane våre :)

Petrineklem

Elisabeth sa...

Statyn inger framtidstro. Den är visionär och allra helst med den vackra himmelen i bakgrunden

Maria G sa...

En mycket vacker staty, och så fint den gör sig med den vackra himlen i bakgrunden.
Underbar bild!
Ha en fin kväll!

Laila -Karin sa...

Nydelig bilde og vakker statue.
Sier som mange her . Flott at du setter i gang disse fotolekene.
Og ja vi håper på et himmelsk år på alle måter.
Klem

Sommertid sa...

Syns motivet ditt passer å vise om igjen jeg..ta imot det nye året med åpne armer..masse muligheter står jo i "kø" her og vil bare bli tatt i bruk...eller noe slikt.
Og Utfordringen Himmelsk passer den definitivt til..
Jeg flykter så godt jeg kan til drømmemodus og sommerlige bilder og musikk..idag snør vi snart inne her..ser ikke ut til å stoppe heller. men men..våren kommer vel...om en stund.
Ha en fin kveld videre :)

Sinna sa...

Mycket läcker bild!! Du är verkligen otroligt duktig på att fotogrqafera.
Sinna

Pysselfarmor sa...

Läckert, ser nästan ut som hon flyger....vilken färg på himlen.

Inger-M sa...

Flott bilde og flott skulptur!

Mathildes Eden sa...

Himmelsk åpning av 2011!

Nydelig bilde med denne siluetten!
Minner meg på at jeg har fotografert svært lite av Bergen by, selv om jeg er født og oppvokst her.
Skal jammen putte kameraet i vesken ved neste bytur!

Bente sa...

Tusen takk for tipset om kaffe-bilder fra Friele!
Og tusen takk for du fremdeles har Himmelsk- prosjektet ditt igang. Det er så kjekt å se på alle de fine bildene hver onsdag :))
Flott bilde av statuen.

Berit sa...

Deilig å ha noe å strekke seg etter- og deilig å strekke ut litt etter noen altfor rolige juledager.. Kjempefint bilde- som vanlig :)

Rimkogeren sa...

Mange tak for din kommentar :-)
Pragtfuldt billede, vil du have vores sne??

Maria sa...

Praktfullt Petunia - en stakkar blir stum! Kan du fortelle hvilket kamera og objektiv du bruker? Jeg skal nemlig gå til innkjøp og trenger gode råd.

Loppe sa...

Hej Petunia
Jeg nåede ikke at være med i går, men næste onsdag !!

Jeg et billede med himmel på min blog i dag, men på onsdag kommer der et nyt !

Ha det så bra
Hej
fra
Loppe

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Joda, jeg var inne på tanken selv at pappa dompap kunne egne seg som årets julekort;) Så opptatt av å tenke på det har jeg nok vært at først i dag kom jeg på at jeg har glemt å linke innlegget og sette inn Himmelsklogoen. At det går ann! To tanker i hodet på en gang blir nok i meste laget, hehe. Håper på tilgivelse og så skal jeg prøve å skjerpe meg heretter :D

Qehenne sa...

Så nydelig himmel. Jeg blir helt betatt av slike ettermiddager. I dag er det klarvær og solen skal til å stå opp. Da er det ut med kameraet i ettermiddag:-) Ha en riktig deilig dag.

Forever Love ♥ sa...

Fine bloggen, gleder meg til å følge den videre!!

Tonje

Sandoren og Blåsten sa...

Så artig ditt "himmelske" prosjekt er! Mange fine bilder.

Fikk tips om denne bloggen av "Hønemor" så da fant jeg frem mitt siste himmelske bilde og la til på linkelisten.

Ha en fortsatt fin helg!

Hilsen Gry K