onsdag 12. januar 2011

Himmelsk # 18

4987378325_b77095bd20_b[1] Himmelsk onsdag! I alle fall i dag! Jeg vurderer å flytte himmelsk til fredag, men vil lufte dette for dere først. Grunnen til at jeg vil flytte det hele til en senere dag i uken, er at siden Mandagstema er, ja nettopp, om mandagene, så kommer Himmelsk ganske tett på for meg. Jeg liker å besøke alle bloggene og slik som denne uken her da hele mandag ettermidag/kveld gikk med til å skifte trådløs router og fikse diverse dataproblemer, så føler jeg at tiden blir litt knapp. Men jeg lar flertallet bestemme. Vær så snill og skriv hvilken dag du ønsker “Himmelsk” skal gå på; onsdag eller fredag i kommentarfeltet!!! Vil dere ha det som det er nå, så bøyer jeg meg for det, men da må dere ha litt tålmodighet med meg slik at jeg rekker å besøke innleggene deres om ikke samme dag, så i alle fall så fort som jeg får tid. Logo himmelsk

Morgenstemning 11

Jeg måtte bare ha med et litt vårlig bilde denne gangen. Jeg orket rett og slett ikke poste et bilde med snø på… Her har vi “av og på vær” med regn og snø og det er så glatt på alle veier og jeg kjenner at nå er det nok… Men tror du værgudene hører på meg?? Dette bildet er til trøst for meg og alle dere andre som ser frem mot våren!

Sett ditt himmelske innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)


Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver onsdag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER

HUSK Å FORTELLE MEG HVILKEN DAG DU VIL HA HIMMELSK PÅ!!

62 kommentarer:

Maboe sa...

Fint vårbilde!
Det er greit med fredag for meg, jeg synes du skal ta den dagen som passer for deg!

Malys krok sa...

Nydelig bilde! Deilig å se annet enn vinter! Jeg har ABC på fredag, så for meg var det best med onsdag for dette, men du tar det som er best for deg. Er jo du som "styrer skuta"! Blir vel med uansett, regner jeg med, iallefall en stund. -Margit-

sigrid sa...

Ta den som passar for deg du..
Ha fin onsdag!

Mandy Lou sa...

Herlig bilde fra deg igjen. Tenker på våren og drømmer meg bort. :)
For meg har det ingen betydning hvilken dag som er himmelsk. Fredag er helt greit.

Monica o Jacob sa...

Härligt med en vårbild, bästa årstiden enligt mej lagom varmt och den skira ljusgröna grönskan ljuvligt.
Ja vi har kennel men har bara haft 3 kullar på 15 år den senaste 2003.
Ha en bra dag;-)

Mia Folkmann sa...

Begge dage er fine for mig.

Sikke et smukt billede og hvor HAR man lyst til at sidde lige dér på bænken... ;-)

9na sa...

Åh lekkert bilde altså! Onsdag eller fredag - det samme for meg, jeg sliter jo skikkelig med å delta uansett :) Men jeg liker å se andres bilder altså!

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Hallo! Helt greit for meg å flytte til fredag:) Og takk for nydelig vårbilde, det trengs - vi er mange som er lei av verdens lengste vinter! Fin dag til deg!

Anette sa...

Herlig og himmelsk bilde :) For meg passer onsdag best, fordi jeg er med på ABC på fredag. Men skulle du bytte er jeg med uansett :)

Linda sa...

Hei Petunia!
Et herlig vårbilde - snart er den her:)
Fredag er helt greit for meg.

Ønsker deg en fin dag:)

Inge sa...

Åhhh ja forår og grønne træer.. det savner vi efterhnånden.. Dejligt billede.. :-)

Greyscale Territory sa...

Such a very beautiful setting and lovely the colours of green and blue!

Elise sa...

ååh, så koselig det bildet der var! jeg kjenner at jeg begynner å bli litt klar for vår nå jeg også, for nå har det begynt å bli litt mildvær her også. da er det ikke noe gøy! men våren kommer når våren kommer, det er ikke så mye å gjøre med det, så jeg vil heller prøve å nyte det vinteren kan by på av fine ting mens den er her ^^

for meg kan det gjerne være på fredag, da tror jeg at jeg hadde klart å være med oftere :)

Maria G sa...

Ljuvligt vacker vårbild! Man längtar efter den där skira grönskan nu :)
Ta den dag som passar dig bäst.
Ha en riktigt bra dag!
/Maria

Venke sa...

Hei i dag har jeg lagt inn et bilde jeg også. Artig. Fin blogg du har :-)

Emerald Raptor sa...

De er deilig å se noen vårbilter også ja. Og ikke bare masse snø! Veldig koselig stemning på bildet du postet.
For min del synes jeg onsdag er best, siden jeg er med på ABC-bilde på fredager. Men siden det er du som publiserer innlegget synes jeg at den dagen du liker best skal telle mer enn hva vi synes. :)

SoF sa...

Självklart skall du välja fredag, det spelar ingen roll vilken dag det är.

Jag har också tänkt tanken att det verkar lite tätt för dig att ha ett uppdrag på måndag och ett på onsdag.

Måndag och Fredag låter bra!

Ha det gott Petunia.

Maria sa...

Hei Petunia, takk for en vårlig pust! Om 2 måneder kan vi kanskje begynne å se etter vårtegn - du er tidlig ute, men takk for det! Og tusen takk for utførlig svar på kamera. Du har akkurat spart meg for å bruke mange tusen kroner på noe dyrt og fjongt kamera. Jeg har sammen kompakten som du, kjøpt ifjor sommer. Enn så lenge fortsetter jeg med det.... Ha en nydelig dag!

REJEN sa...

Herligt forårsbillede, jeg glæder mig til det kommer foråret, nu går det alt for langsomt...;-D

REJEN sa...

Hej Petunia, fredag der kører ABC SKANDINAVIA men måske torsdag kunne være en idé ?...ellers er onsdag fint og du kommer bare rundt når du kan...;-D

Rimkogeren sa...

Dit billede kalder længsel frem i mit hjerte.
Også jeg er med på ABC om fredagen og foreslår derfor torsdag.
MEN flytter du til fredag, flytter jeg med :-)

Bente sa...

Nydelig bilde du har !
Gleder meg til vår nå.
Fredag er grei dag for meg med himmelske bilder.Følger med jeg:)
Ha en god dag!

Bare Mio sa...

Nydelig bilde.
Lengter også etter våren.
Her har vi også av og på vær.
For meg er det samme om det er onsdag eller fredag, ta den dagen som passer best for deg.
Ønsker deg en fin onsdg.
Klem Mio

marianne Sa sa...

Hvor smukt - man kan næsten mærke varmen, lugte skoven og høre fuglene synge.

God onsdag til dig.

Inger-M sa...

Kjempefint vårbilde, et bilde å drømme seg bort i. Tenke at jeg sitter på benken og kjenner på freden og roen, og kanskje varmen og!
Det er det samme for meg hvilken dag du velger, jeg blir med. Det finns mange fotoutfordringer på alle ukens dager, også onsdager, så det blir dobbelt opp uansett :-) Jeg prøver alltid å bli med på Himmelsk, og så velger jeg fra de andre etter som det passer.

Monica sa...

Fantastisk bild, det får mig att längta efter sommar och värme/ ha de gott/ Monica

Berit sa...

Selv jeg som er så glad i snø, smiler g sukker henført av vårbildet ditt- nydelig! Fredag er absolutt en himmelsk dag!

Irene sa...

Nydelig .... deilig å se grønt! Må nok holde ut en stund til. Selv om jeg ikke er noe "vintermenneske" må jeg tilstå at jeg syns det hvite vinterlandskapet er vakkert. I alle fall med fotyoøynene på!

Ha en fin dag i vest!

Irene:o)

Bekka sa...

Deilig å se et vårlig bilde! Deilig at vi går mot varmere tider :)
Klem fra Bekka

Hagemor sa...

syns det var en god ide :)) Ha en fin dag. Og det andre vi snakket om skal du ikke tenke på ..hehe..håper hun trives ;)

hobbyentusiast sa...

Nydelig bilde. Herlig stemning.

Stemmer for Fredag :)

Bestemor Drillo sa...

I dette søleværet er det herlig med et flott vårbilde!!
Fredag er en fin dag for meg !
Ha en himmelsk dag!
Klem!

Birgitta - foto CHIP sa...

Fantastiskt vacker bild av naturen Petunia!

Anki sa...

Min himmel vill inte stanna på din blogg idag. Kanske kommer den fram. Din bild förstärker sommarlängtan som kom med campingkatalogen idag.

Anette sa...

Sikke et skønt billede. Ja nu må den sne gerne forsvinde! Fredag er fint med mig :)

Lifecruiser Photo Playground sa...

Woow! Fantastiskt vacker bild! Vilken underbar spegling på vattnet... Härlig rastplats när man är ute på tur. Den kunde vara ett omslag på en outdoors-magazine!

Monica sa...

Hei..-så kult å oppdage denne fine siden din! Er gjerne med på dine foto-utfordringer iblandt, og da må du gjerne velge den dagen som passer deg best.
Fint bilde, og jeg gleeeder meg til vår, nå er det nok snø her hos oss i sør-norge.
Ha en strålende dag :)
-Monica-

TorAa sa...

Herlig at du også hadde samme tanke som meg denne uken. Deilig å se frem til en snefri sesong, om ikke lenge.

Wildhearts sa...

Verkligt vacker bild. Det ser ut som en saga. För min del så går det lika bra med fredagen.

Laila -Karin sa...

Deilig med et vårbilde.Vakkert.
Tror de fleste av oss tenker på den nå.
Jeg synes du skal velge den dagen som passer best for deg.
Ha en fortsatt fin kveld

Kristine sa...

Hei, Petunia!

Du har en utrolig flott, spennende og annerledes blogg, og nå har du fått deg en fast leser til ;0)

Det er forøvrig det samme for meg om du velger mandager eller fredager, men hvis fredager er bedre for deg, så synes jeg du skal gå for den. :0)

Kristine sa...

Jeg skrev mandag, men mente onsdag. Hadde et lite aneurisme her. Sorry. ;0)

GAWO sa...

God ide og flytte "Himmelsk". Hvorfor ikke velge lørdag? Alle poster jo dagen før likevel, så da er lørdagen fin. Ikke så greit å sitte torsdagskvelden for å ha det klart til fredag. Mye greiere og bruke starten på helgen og så kose seg med Himmelsk hele helgen.
:-)

For min del må du ha mange vinterbilder enda. Jeg er ikke lei. Til det har vinteren akkurat startet. Vi er da bare 12 dager inn i året. Går vi lei alt nå sliter vi. Så kos deg med vinteren og tenk heller på at det blir litt lysere hver dag. Utnytt lyset og finn spennende motiver. Mange klaget over all snøen i fjor... og nå klager de samme over regnet. Hva vil folk ha om vinteren? Jeg klager ikke, og tar hver dag som den kommer. Våren kommer når den kommer. Nyt dagen du Petuni også.

Kanskje vi heller burde tenke på solfest. Det hadde vært noe. Solfest når solen viser seg :-)

Bare Mio sa...

Hei igjen,
Fasanen er nok bare på besøk i hagen vår og nyter godt av fuglematen.
Håper snart den blir så vant til oss at jeg kan ta bilde av den ute.

MyMaracas sa...

How very lovely and peaceful. I love the atmospheric quality of the photo.

Leonora sa...

Vakkert! Akk ja, det er ennå noen uker til sommer :-)
Jeg syntes onsdag er best jeg. Men dette velger du helt selv Petunia! Jeg er med samme hvilken dag, blir det fredag er det bare å hoppe over hvis jeg driver med annet enn pc i helgen :-)

Pysselfarmor sa...

Din fina bild påminner mig om en speciell plats vid en sjö i Lappland där jag har min gård - så nu börjar jag längta dit upp!
Din bild är såååå vacker och innehåller mycket stämning!

naturglede/Randi Lind sa...

Nydelig!!!! Jeg bryr meg ikke om hvilken dag du velger, men føler med så godt jeg kan likevel.

Sinna sa...

Det var skönt att se lite grönska. Jättevacker bild
Sinna

Eva sa...

Ble visst med på himmelsk for første gang i dag, jeg =) For min del syns jeg du burde bestemme, siden det er du som får alt arbeidet, men det må jo være mest praktisk med litt tid mellom mandagstema og himmelsk. For meg funker hvertfall fredag fint (har lyst til å prøve å være med videre også)

Gunsside sa...

Åhh herlig vårbilde da, tenk nå er vi på rett vei mot vår og lyse kvelder...
- velger du fredag så er det helt ok ;)))

Petrine sa...

Hei igjen !

Herlig med eit vårbilde ! Er opptatt med å drive "kennel". Vi har vår deilige kusine Julia hos oss nokre dager. Ho er ei herlig 8 år gammal dvergschnauzer. No er både kusine Julia og Frikken "enebarn". Dei har ei litt anstrengt forhold, men det går seg til. Du veit " alle har eit søskenbarn på Gjøvik" No søv dei, så nå må eg nytte høve til å blogge litt.

Det har ingen betydning for meg kva dag Himmelsk er:)

Petrineklem

Line sa...

stensNydelig vårleg bilde frå deg, Petunia:o)
Fredag er heilt greit for meg!!
Klem

bea's blog sa...

Det er greit med fredags!!!!!
Jeg vil delta uansett
Og ett fint bildet er det; kunne tenker meg da - i dag det er sa mörk og trist her...
Torsdagsklem
Beatrice
* * * * * * * * * * * * *

Mathildes Eden sa...

Hei Petunia!

Her var det jammen mange med denne gangen!
Nydelig god, grønn, lengtende vårstemning på dine benker i skogen.
Hvilken dag som passer best for himmelsk, er den dagen som passer best for deg. Så blir jeg med hvis jeg rekker det. Men fredag eller lørdag høres himmelsk ut for meg!
Litt vel sen å hive meg på denne gangen...M

Ida sa...

Vakker natur
og
vakkert bilde! :)

For min del,
kan du gjerne flytte
Himmelsk til fredagene.

Jeg er med innimellom,
men ikke hver gang...

Maria sa...

Takk for grønt bilde, Petunia - jeg kjenner at pusten utvider seg. Petunia - det er du som er sjefen og jeg synes at du skal bare ordne deg på best mulig måte. Ikke spørr en gang - bare gjør det som er best for deg. Skrekk og gru om du en dag bare funnet ut at dette blir for mye for deg .... Passer det fredag for deg - så informerer du oss bare at det blir heretter fredager Ha en nydelig helg!!

Eva sa...

sv: Takk for tilbakemelding på bildet.
Det ble visst kamera til bursdagen, noe jeg egentlig er veldig glad for. Også er det jo sant det du sier om at fotografering får en jo til å komme seg ut i naturen. Dessuten burde jeg klare å finne et rimelig keyboard på finn.no, slik som du sa.

Fies notiser sa...

Hei Petunia
Som du står på! Beundringsverdig :-) Slang med en helgrå himmel hos deg i dag - bare for å minne om at himmelen har mange ansikt - og noen plasser er den grå uansett grålysning eller hva...
SELVSAGT er fredag en fin dag, uansett synes jeg du skal være sjef & bestemme den dagen som passer deg! Vi andre slenger oss jo bare på som vi lyster uansett.
Nyt nå fredagen, da...

Inge sa...

Glemte lige at kommentere på onsdag eller fredag.. Jeg er mest stemt for onsdag, fredag er der jo ABC-leg.. men det er din blog og du bestemmer. :-)

Torunn sa...

Nydeleg!!

Qehenne sa...

Det er ikke lenge til våren nå da. Med 6 røde grader, er det ikke mye vinter her nede lenger. Hører dere har det glatt og isete i Bergen for tiden. Her nede er broddene flittig i bruk! Nydelig bilde om en deilig årstid som bare ligger der å venter på oss :-D