onsdag 19. januar 2011

Himmelsk på fredager

Jeg har bestemt meg for å flytte“HIMMELSK” til fredager, så nå har dere et par dager ekstra til å ta himmelske bilder før jeg poster neste gang! På med varme klær og ut og ta himmelbilder!!

Reaching_for_the_sky_1_thumb[5][1] Neste “HIMMELSK” kommer altså fredag 21. januar og det passer ganske bra…Jeg synes fredager er himmelske!

4987378325_b77095bd20_b[1] Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver fredag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER.

13 kommentarer:

sigrid sa...

Det er flott..
Ha kjekk onsdag også :-)

naturglede/Randi Lind sa...

Dette blir sikkert like bra som en annen dag. Fredag er en god dag den. Himmelbilder skal bli:)

Inge sa...

Det synes jeg er ærgeligt, der er også ABCscandinavia om fredagen.. men det er din blog og dig der vælger.. :-)

Eva sa...

Takk. Det var ikke så mange kameraer å velge mellom, siden vi var i den lokale fotobutikken hjemme, men i følge selgeren var dette et knallbra kamera (eller så var bare han en knallbra selger), så det ble Olympus E-PL1. Er fornøyd inntil videre hvertfall.

Ja, valper er fantastiske. Skjønner godt du vil ha en hund til. Blir spennende å se hva som dukker opp =)

Lifecruiser Photo Playground sa...

Ooops... jag postade innan jag kollade här - men det gör kanske inget om den ligger där och skramlar några dagar extra :-)

Elisabeth sa...

Det blir säkert lika bra på fredag. Ha dé!

Småbyliv sa...

Fredager ER himmelske - så det pasesr jo fint sånn temamessig :o)

Har ikke vært med på de rundene tidligere, men kanskje man rett og slett skal la seg inspirere! :o)

Finfin onsdag til deg enn så lenge!

Helen sa...

Så mange fine bilder du har her, rene "gotteri" for øyet ;)

Takk for hilsen hos meg.

Ciao

Anki sa...

Fredag är en bra dag tycker Anki

Bare Mio sa...

Da blir det himmelbilder på fredag.
Ha en fortsatt fin uke. :O)

Heidi's hjørne sa...

I dag har jeg vært ute og tatt bilder av himmelen i strålende farger i solnedgangen, og av en flott fullmåne, med masse ringer rundt. Så det kan nok fort bli noen himmelske bilder på fredag :-)

TorAa sa...

Glimrende tenkt og gjort.
Jeg tror vi tenker likt.

I mellomtiden kan du og dere nyde et herlig måltid:
http://toraa.blogspot.com/

Dette er egentlig en lang historie, som jeg mulig kommer tilbake til.

Min midlertidige internett-leverandør har hatt tekniske problemer de siste 2 døgn, men nå er forbindelsen oppe og går igjen.
Du vet, etter 2 døgn uten,så blir det til at de små timer også tas i bruk.
Særlig i en fase når nesten 4 uker i USA skal tidsfastsettes. De første 12 dager er vel i havn, men rekkefølgen etterpå er fortsatt ikke fastlagt....
Jeg stiller opp fredag med noe himmelsk---

Ida sa...

Jeg er virkelig i bloggmodus for tiden,
så jeg skal lete litt i bildearkivet mitt til i morgen. Gøy! :)

Månebilder, ja...
Jeg bare knipser i veg... Hehe!
Prøver ulike innstillinger.
På bildet jeg blogget i går,
hadde jeg lav ISO (100) og en lukketid på 1/25 sek.
Jeg bruke speilrefleksen, med et objektiv på 70-250. Jeg zoomet inn så langt det gikk...
Ellers brukte jeg stativ og selvutløser.
Siden beskjærte jeg det litt og skarpet det opp en del.
That's all! :)

God kveld, Petunia! :)
KLEM.