mandag 31. januar 2011

Mandagstema om små ting og litt til...

Mandagstema ny logo God mandag! Ordet i dag er SMÅTING eller SMÅ TING om dere vil! Jeg tenkte at vi omgir oss av mange små ting i hverdagen som vi ikke kunne klart oss uten. Mange av oss samler på småting og kanskje mange små ting blir til store ting!! Noen små ting er slik at man får lyst til å finne frem macrolinsen også. Her er det bare å være kreativ !!

I dag har jeg en liten overraskelse til dere her på Mandagstema!!! Alle som er med denne gangen, har mulighet til å vinne et gavekort hos Anglofilia, nettbutikken til Mia Folkmann. Her inne kan dere finne så mye fint, både små ting og store ting at jeg tror det kan bli vanskelig å velge… Gavekortet er på 500 danske kroner inkl. frakt. Jeg vil bare si at dette ikke er en konkurranse, men at jeg trekker ut en heldig deltaker som kan bruke dette gavekortet i nettbutikken og jeg bruker numrene på linktjenesten (nummeret du får når du setter deg på Mandagstemalisten under her) til å trekke etter. Alle har like stor sjanse enten dere setter dere på listen i dag eller neste søndag. “Vinneren” vil bli kunngjort mandag 7. februar 2011.

A_gavekort_500_DKK

Trykk på gavekortet og kom til Angofilia nettbutikk

Jan 11 244 Settekassen min er nesten full av mange småting. Her er ting jeg har samlet på siden begynnelsen av 80-tallet. De små tinnsoldatene i kassen fikk jeg fra Kinderegg en gang på slutten av 80-tallet. Litt finere de enn det rusket man får i Kindereggene i dag. Jeg har ikke tilført settekassen noe nytt på mange år… Det eneste jeg samler på i den nå, er nok støv!!

Ønsker du å bli med på Mandagstema og lurer på hva dette går ut på? Les dette innlegget HER.

Sett ditt innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)

Etter å ha lest alle kommentarene forrige gang, om vi skulle publisere TEMAORDET i forkant, så føler jeg at stemningen er at vi fortsetter som før. Ordet/temaet vil altså bli lagt ut samme mandag som temaet gjelder for (og for resten av den uken)… Men dere har fortsatt lov til å komme med forslag til ord;) Bare send meg en mail!!!!

Ps! Har dere lyst til å bli med på DENNE fotoutfordringen???

35 kommentarer:

Mokomoko sa...

Hmm, var noe kjent oppe i høyre hjørne i settekassen din!

Kristine sa...

Oi - det var mange småting i den settekassen din! Morsomt og søtt.
:0)

Gøy med gavekort, da - jeg er selvfølgelig med, må bare finne noen småting først. :0)

juppjupp sa...

Hei hei...

jeg prøvde å gjøre det riktig, har deltatt på mandagstemaet ditt, men vet ikke om det gikk...bildet jeg valgte kom ikke opp på listen din...hmmm...

Uansett, artig blogg:O))

Ønsker deg en fin dag:O))

kozkoz juppjupp.blogg.no

Rimkogeren sa...

Hvor har du mange små sjove ting, og jeg er glad for at jeg ikke skal tørre støv af.
God uge til dig og dine fra mig og mine :-)

anjoe playhouse sa...

Netop støv er årsag til, at jeg har fravalgt en sættekasse! Men jeg holder mægtig meget af at nærstudere andres!
Hav en dejlig uge, Petunia ;-)

REJEN sa...

Sikke en masse fine småting, jeg har også haft en engang men opgav pga støvet...;-D

Mia Folkmann sa...

Hvor er den flot, din sættekasse. Jeg har også én, som jeg engang fik forærende af en trykker. Men i min er der kun gamle, flotte bogstaver, som er sat på træklodser...

Petrine sa...

Hei, og god mandag til deg også, Petunia :)

Så flott settekasse du har og så mange fine småting !

Det var da også ekstra stas med det gavekortet. Så svært, det var ikkje småtteri ! Og eg som liker så godt Anglo-ting og tang !

Ønksker deg en fin mangdag vidare.

Vil også minne om GIBORTEN min :))

Mandagsklem frå Petrine (som aldri har vore i England, berre i draumane sine)

Leonora sa...

Flott settekasse du har! Jeg har også en slik, og den er faktisk den originale faren min brukte da han var trykker - litt morsomt å ha en slik ting som minne. Oj en premie, det var gøy, jeg krysser mine fingre :-)
Jeg skal henge meg på kalendergreiene dine også, jeg må bare finne hvilket bilde jeg skal bruke. Hadde en plan om å sette månedsmål for meg selv dette året for å lære mer foto. Hver måned en ny foto-utfording, så dette passer meg egentlig ypperlig. Da kan jeg bruke det beste bildet i utfordingen til kalender :-)Skulle tro du hadde en sjette sans :-) Ha en fin uke Petunia!

Monica sa...

Vilken fin liten (stor) samling du har, provdockan var fin;-)
Ha en skön måndag;-)

annemarie sa...

Jeg har også en settekasse men den er ikke så stor. Har lyst på en stor en.
Mange fine ting du har.

Greyscale Territory sa...

A wonderful range of fascinating trinkets! An incredible collection!

Linda sa...

Her var det mange fine småting samlet i en flott settekasse!

Artig med mulighet å vinne gavekort, alltid gøy å være med på konkurranser:)

Ønsker deg en fin uke!

Malys krok sa...

I din settekasse er det mange fine ting! Jeg liker slike, selv om de er støvsamlere!
Nå blir det spennende å se hvem den heldige vinner er! Ha en fin uke!
-Margit-

Erik "Semlan" sa...

Har själv en "kastlåde" med små figurer. Men din är så fin, så jag väljer andra "små ting" att visa upp. Så hittade jag en rolig bonus. Känns kanske igen? ;-)

Helga Sofie sa...

Kjempemorsomt tema - og så mange fine bidrag allerede :-)

Selv kunne jeg lastet bilder i eninga!
Men det ble en papirrosett, fordig de fineste småtingene er så enkel å lage selv, eller noe sånt....

Har hatt problemer med fotosiden min de siste dagene (den kommer og går, tro det eller ei!) Derfor lenket jeg direkte til notisen min denne gangen. Rgener med at det er ok.

Fin mandag til alle.

Elisabeth sa...

Du har en riktigt stor kastlåda. Jag skaffade en sån på 70-talet, men något mindre. Men för ett tio-tal år sen tröttnade jag på att damma alla små saker, så den åkte iväg. Ha dé!

Anette sa...

Sikke mange fine småting du har i sættekassen. Det er sjovt hvis alle tingene har en historiet - måske har du fået nogle af familiemedlemmer eller fundet nogle på ferie, i naturen osv. God uge til dig :)

Sommertid sa...

Alt går i bølgedaler Petunia, skal se det blir in å ha settekasse med div nips igjen..var jo det før. Som du sier så blir det fort til at man samler støv istedet når det henger slik til...

Gavekort ja, så spennende da. Har hell i kjærlighet jeg så da vinner jeg sikkert ikke...he he he...

Ang. fotokalenderen så tror jeg at jeg må ut med kameraet gitt..og jeg som ikke liker å ta bilder i februar..ikke ute ihvertfall. ja ja ..vi får se hva det blir til...
Ha en fin mandagskveld videre..

Inge sa...

Sikke en masse fine småting du har i din sætterkasse.. :-)

Irene sa...

Artig gjensyn .... jeg hadde også småting i settekasser. Jeg fant ingen ny plassering da jeg flyttet, og alt havnet på loftet. Men jeg hadde ikke en ekte settekasse, bare en kopi. Kjenner igjen noen av figurene, jeg har noen som ligner. Fikk faktisk lyst til å finne frem småtingene igjen!

Ha en fin uke! Klem fra Irene

LEna norgen sa...

Fina små saker och såna gillar jag men väljer själv att fota en detalj på en brygga.

Ellen sa...

Du har en sætterkasse næsten lige som min. Som også er god til at samle støv, men jeg har haft den siden 1978, så der er mange gode minder i den.
Helt præcis 95 ... :-)

Vilt og vakkert sa...

Hei!
Gøy at settekasser har fått sin andre renessanse. Sønnen og samboeren har skaffet en til Lia.
Alltid moro å ha minner å titte på, men det samler som du sier en del støv også!
Det jeg tegner og maler er samla i galleriet - egen side- på bloggen min.
Det er bare å gå inn å se. Det finnes også under arkivene Fringernemme Fruer og Egne illustrasjoner.
Ha fin uke ;:OD)

naturglede/Randi Lind sa...

Små ting er koselig. Jeg har også en sånn settekasse med små ting. Mine tinnfigurer fra Kinderegg blir godt tatt vare på. De siste årene har jeg kjøpt fingerbøller eller små tinnfigurer på våre utflukter. Fine ferieminner. Ha en fin kveld.

Pysselfarmor sa...

Du hade massor med småting i din hylla!

Berit sa...

Morsomt mandagstema- mye smårart rundt omkring!

9na sa...

Heia! Du er utrolig som holder på og holder på... Jeg er målløs...

Jessica sa...

Så utrolig gøy med disse temaene og utfordringene.. Jeg blir nok fast fremover :)

Ha en fin kveld!

Bestemor Drillo sa...

Har for første gang vært med på mandagstema, men som for trege gamle damer ble onsdag før det ble reaksjon! For en settekasse du har, der var det i hvertfall mange små ting!
Hvordan skal jeg gå frem for å være med på kalenderen ? Har så lyst til det!
Klem fra meg!

Helga Sofie sa...

Hei igjen! Så artig at du vil delta på Gjenbruks-utfordringen. Du har god tid til å gruble på noe lurt - venter spent :-)

ArneA sa...

Siden du er i gang med nytt tema, kommer jeg muligens for sent.
Likevel Bedre sent enn bestandig
God helg

Husfruen of Hilltop House sa...

Hei Petunia,

Takk for nok en fin fotoutfordring. Jeg hiver meg på i siste liten.
Ha en fortsatt fin søndagskveld! :-)

AnneKa sa...

Det var en flott settekasse du hadde. Skulle ønske eg hadde en slik en av den skikkelige sorten, den eg har er bare av finer og den begynner å bli for liten.

AnneKa sa...

Dette var en veldig kjekk oppgave og nå har eg gått gjennom alle bidrag og det var kjekt å se alle de kreative løsningen på denne.
AnneKa