mandag 24. januar 2011

Mandagstema

Mandagstema ny logo God morgen! Før jeg kommer nærmere inn på temaet for den uken her, vil jeg gjerne høre deres mening om en sak. Fra en bloggvenn har jeg mottatt en forespørsel om jeg kan kunngjøre ordet/temaet en uke i forveien slik at det ble lettere for dere å planlegge, ta bilder og lage innlegget klart i forkant slik at det bare er til å sette seg på listen når jeg legger ut linktjenesten ... Hva sier dere til dette??

I utgangspunktet er jeg ikke så lysten på dette fordi jeg vet at mange kommer til å poste før mandagenes post og at temaet da er litt “oppbrukt” når dagen endelig er der. Dessuten er det jo meningen at dette skal være litt spontant og har man behov for å planlegge, har man jo hele uken etter at ordet er offentliggjort på å ta bilder og lage innlegget… Men; Jeg vil jo være demokratisk og høre med dere og ønsker at dere skal være med på å bestemme. Hva vil dere? Få ordet samme dag som det er mulig å sette seg på linklisten eller få ordet en uke i forkant? Si meg din mening i kommentarfeltet!! Er det mange som vil ha en uke på å planlegge, er det mulig jeg tar noen prøveuker med det som en ordning….

Så til dagens tema:

VAKKER(T)

Jeg vil ikke skrive så mye mer om dette ordet, men lar det bli opp til dere å tolke det…

Godgutten Jeg synes hunden vår, Jølle, er vakker! Det er vel egentlig slik at vi ofte mener det om våre egne! Jølle er faktisk finere på bilder enn i virkeligheten. Han ser mye større og kraftigere ut på bilder og man tror på at det er noe i det at man legger på seg noen kilo på bilder/film! Egentlig er han en langbent tynn slyngel med smal snute og fuglehundkropp! Her se han virkelig ut som en bulldoser!! Andre vil kanskje synes han ser farlig ut… Men for oss er han nydelig og med et vakkert sinn! Godgutten!

Ønsker du å bli med på Mandagstema og lurer på hva dette går ut på? Les dette innlegget HER.

Sett ditt innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)

52 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Ja en riktigt snygg kille är det,nä mej skulle han inte skrämma i alla fall;-)
Ha en skön måndag;-)

Maboe sa...

Vakker hund, ja.
Jeg synes det er greit å få temaet samme deg.

Hagemor sa...

heihei. Da det var mandagstema i en egen blogg, kikket jeg innom hele søndagskvelden for å se om det var lagt ut, og jeg har flere ganger tenkt at "ååå nei, har jeg bilde som passer til det da??" Men nå når du "stilte spørsmålet" blir jeg egntlig litt uenig med meg selv. Både Himmelsk og ABC er jo noe vi kan forberede oss til, og som du sier, poster vi hvertfall dagen før...Nei, synes det er flott å måtte vente..og ta det spontant som du selv sier.
Ha en fin mandag :))

Hagemor sa...

og Jølle er selvsagt den nest vakreste hunden i verden...hehe..

REJEN sa...

Han er da smuk ham Jølle, godt billede...Jeg synes ikke at temaet skal lægges ud før, det må gerne være lidt spontant, der er jo masser af andre ugetemaer hvor man på forhånd ved hvad det drejer sig om...Lad du det bare som det er..Klem og god dag til dig..;-D

Camilla (Rantis) sa...

men åh vad vacker och ståtlig hund.
så fint foto!

hobbyentusiast sa...

En vakker hund :) Jeg liker best å få temaet samme dag.Det gjør det litt ekstra spennende, og man må være litt ekstra kreativ.

naturglede/Randi Lind sa...

Du har en ubeskrivelig vakker hund!!!! Han er så søøøøøøøøøøøøøøøt!
Når det gjelder når du skal legge ut stikkordet, så liker jeg at du gjør som nå! Jeg liker det å gå inn på mandag og glede meg til hva du har funnet på. Spontanitet gir kreativitet. Ha en strålende dag.

Linda sa...

Jølle er bare nydelig, vakkert bilde!
Jeg liker best å få temaet samme dagen. Liker å få ordet, la det synke inn en stund, for så å finne noe som jeg mener passer.
Ønsker deg en fin mandag:-)

Nattsyrran sa...

Ja, han är verkligen vacker och visst ser han ut som en riktigt välväxt vovve. Mvh Susanne

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Jeg planlegger så mye annet at et spontant mandagstema - det blir nødvendigvis ikke det med en hel uke til disp i etterkant, er hjertelig velkommen her i huset. Så jeg er med i gruppa som vi ha det som det er!

Lykke til med vakker... der er det masse å ta av!
Klem

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Ble så spontan at jeg glemte å si at Jølle er vakker !!!

Line sa...

Det finst vel knapt ein vakrare og meir bedårande hund enn din Jølle:o)
Det er nettopp spontaniteten med mandagstema som gjer det spennande...det finst jo så ange andre "leikar" der ein kan forberede seg...så eg føretrekk at det får vere slik som no:0)
Ha ein fin mandag(sjølv om det ikkje er din beste dag;o)) Klem

annemarie sa...

Han var veldig vakker. Og så ser han så snill ut:-) Ha en fin mandag

Småbyliv sa...

Hei, hei! Jeg synes det skal fortsette som nå med dagens ord samme dagen :o))

Kjempesøt hund du har :o))

Rimkogeren sa...

Pragtfuldt billede af en skøn hund.
Mandagstemas udformning passer mig fint, men jeg er jo heller ikke under tidspres.

Marie sa...

Mkt vacker fyrfota vän. Så stolt och med så fantastiskt vackra ögon.

Inge sa...

Hvor er han dejlig..
Nej jeg synes ikke vi skal kende ordet før om mandagen, det er netop det spontane der er sjovt.

Pialotta sa...

Jag kan väl tycka att Måndagstemat kanske kan läggas ut (Ordet) efter 24.00 eller däromkring .. kanske dagen innan på söndagskvällen, så har vi tid att tänka på ordet och ev. ta foton natten, morgonen om vi nu som jag gärna tar nya foton för vart tema :)
Väldigt vacker vovve du har/visar:) Ha de gott../Pialotta

Malys krok sa...

Finner ikke link-listen nå,men mitt innlegg er postet!

Jølle er vakker, den som sier noe annet er ikke glad i hunder!
Der skikkelig klok ut der han sitter!

Så til ditt spørsmål:Jeg syns ikke ordet skal vises en uke i forveien!
Jeg syns der greit å ha det som nå!
Men så er jo jeg et "vanedyr"!

-Margit-

Monica sa...

Glömde, för mej går det bra att få temat samma dag;-)

Leonora sa...

Åh ja, Jølle er virkelig vakker! Men du da, avsløre slike ting om ham :-)
Det er klart at når vi får tema samme dag, blir det ofte litt arkivbilder. Det er ikke hver mandag det passer å ta en fotosafari... Men jeg liker det slik jeg :-) Ha en fin mandag!

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

INGEN förhands info.

Samme dag er nok.....

Ha de bra.

Hasse A

Mokkamaster sa...

Virkelig en fin hund..-en skikkelig hund liksom, ikke noe pjatt ;) Ha en strålende mandag!

Petrine sa...

Jølle-gutten er eit prakteksemplar. Og så fotogen han er og så fryktelig vakker !

Fin mandag på deg :)

Anette sa...

Fantastisk billede af Jølle. Han er en rigtig smuk og vakker.

Nej jeg synes ikke det er nødvendigt at få tema-ordet en uge inden vi skal poste indlægget. Der er jo ingen der siger vi lige skal poste vores bidrag om mandage. Jeg vil gerne have ordet om mandagen og så poste indlægget mandag eller hvornår man nu kan nå det :)

Eva sa...

For min del skulle jeg gjerne fått vite temaet litt på forhånd. Er jo veldig ny på dette med å ta bilder, så det er ikke som om jeg har et lager med bilder å ta av, og jeg har ikke alltid så god tid til å ta bilder på mandagen heller. Men dette mener jeg jo fordi jeg også tenker at når man kaller dette for "mandagstema", så skal man poste innlegget på en mandag. Alt annet virker litt rart (men det er jo selvfølgelig mulig jeg har misforstått litt her).

Hva med et kompromiss? Poste temaet 1/2 dager i forveien, så får folk tid til å planlegge, samtidig som temaet ikke rekker å bli oppbrukt før mandagen.

Sinna sa...

Vilken vacker hund och vilka vackra ögon
Sinna

Rantamor sa...

Härlig skärpeljus i det fotot, riktigt snyggt på en säkert älskad familjemedlem.
Kanon.

Elisabeth sa...

Fin hund. Jag tror på fotot. För mig är det kul att få temat direkt, inte en vecka i förväg. Känns mer kravfyllt då.

Nikoline sa...

Her er det ikkje snakk om å synas best om sine eigne, for Jølle ER jo berre vakker! Enkelt og greit!
Håpar at verkstaden svarar til forventningane no då... puhh..no gjorde du meg bitte litt nervøs...
Ha ein fin kveld:0)

JULIE K sa...

Åja Nyyyydelig gutt : ) Må vel prøve å bli med igjen på mandagstema. Lenge siden jeg var med nå. Personlig liker jeg utfordringen i å få tema samme dag, det setter litt fart på kreativiteten : )

Pysselfarmor sa...

Han är så fin så fin..skulle vilja klappa och gosa en liten stund.

För min del spelar det ingen roll när du lägger ut temat - du får välja själv så att det passar dig. Om jag inte kan/har tid så får jag hoppa över - så enkelt är det.

Anneli - A'la Foto sa...

Fin vovvsing! :O))

Jag tycker inte du behöver berätta en vecka i förväg men jag skulle tycka det vore roligt om du lägger ut det kl.00,00 natten mellan söndag och måndag så att alla kan göra utmaningen under hela måndagen! Annars gillar jag att denna utmaning verkligen är på den dagen som namnet heter som så många andra utmaningar inte är.

Ha det gott!

RuneE sa...

Du holder et imponerende høyt aktivitetsnivå! Temaer og memer går så det hyler etter.

Og vakkert blir det :-)

Ida sa...

Jølle er vakker, ja.
Skikkelig fotogen! :)

Når det gjelder Mandagstema så har jeg noen ganger tenkt at jeg hadde nok husket å bli med, om ordet ble offentligjort i forkant, ja.
Men om man kan poste innlegg under temaet hele den påfølgende uken,
så er det jo greit å beholde opplegget slik som det er i dag.

LissenTo sa...

Finare vänner än ens egen vovvsing finns inte. Så fin blick han har din hund

Ha det så gott.//Lissen

Mona sa...

En fantastiskt vacker hund du har. Den där rödoranga färgen han har i ansiktet är så läcker och dom där två fläckarna i pannan är så söta. Skenet kan bedra många gånger. Stora hundar kan alltid se lite skräckinjagande ut. En av mina väninnor har en tervuren som kan se skrämmande ut och så låter han mycket när han skäller. Han är världens snällaste hund, men samtidigt en mycket bra vakthund.

Jag tycker en vecka i förväg är helt onödigt. Möjligtvis skulle jag önska att få temat publicerat vid 23-24-tiden på söndagen för att hinna förbereda sig lite. Nu hinner jag inte gå in förrän måndag kväll och då har alla redan publicerat sina inlägg. Men det är DU som bestämmer!

Mokomoko sa...

Johooo, eg è med... Måtte jo prøve å bidra med noe vakkert, og overraskende nok, hverken snø eller ski!
Jeg hadde likt å få et hint om tema kvelden før. Og ja, jølle er vakker i tillegg til en veloppdragen og rolig hund.

Anki sa...

Så ståtlig och vacker hund. Tycker att det är bra som det är nu att få temat på måndag, samma dag.

Irene sa...

Jeg syns også Jølle er vakker ... han sjarmerer i senk med det blikket!

Når det gjelder temaet, så har jeg mange ganger ønsket å få temaet i forkant for å forberede meg. Men jeg har kommet til at det er artig å måtte vente. Da må jeg være mer kreativ og spontan.

Ha en super uke!

Irene

Inger-M sa...

Flott og vakker hund!

Milla sa...

Hej igen. Jag blev också förvånad, men min sida laddar om rätt av sig själv och hoppar till rätt sida http://millasblogg.mcederholm.com/#category14. så det ser alldeles rätt ut med länkningen från min dator...

Annelie sa...

En ovanligt stilig herre må jag säga! Ett träffsäkert porträtt på "bästa vännen", härlig skärpa och snygga färger.
Och tack för din kommentar på bloggen.

Jon Lahlum sa...

Som helt fersk har jeg egentlig ikke noe synspunkt på hvilken mandag man legger ut oppgaven på. Er ikke sikkert at mine bidrag alltid vil komme på mandagen.
Jon

Melusine sa...

Jølle er da skjønn da!
Selv om han kanskje er vakrere på bilder enn i virkeligheten, har han et glimt i øyet som ikke er til å ta feil av; en godgutt :)

Bare Mio sa...

Så vakker Jølle er og for en fotomodell.
Mandagstema virker like spennende som Himmelsk, får se om jeg ikke hiver meg med der og.
Ønsker deg en fortsatt fin uke.
Klem fra Mio

Tommy Andre Nekkoy sa...

Jølle er definitivt en kjekk kar, og vakker er han også - ingen tvil om det ...

Erik "Semlan" sa...

Härligt tema! Ska bli spännande att "vandra runt" bland bidragen och njuta av vackra foton! :-)
Önskar alla en fortsatt skön vecka.

Kristine sa...

Nydelig hund du har, Petunia! Virkelig vakker, ja! :0)

Du? Jeg vet ikke hva som skjedde, men det kommer ikke opp thumbnail-foto av bildet mitt, ser jeg. Har forsøkt to ganger, men nei...

TorAa sa...

Heisann,
Jølle er et flott valg for mandagens tema.

Jeg hadde ikke muligheter til å bruke tid til å lete gjennom gamle bilder, eller ta noe nytt på så kort varsel. Ikke denne mandagen heller.

Men jeg ser jo at alle som har tid, synes det er spennende. Så da får det forbli slik, og jeg blir med de mandager jeg har tid til å levere noe jeg synes er bra nok.
Til nå har det jo blitt ved færre og færre andledninger, men det får jeg lever med.
Sånn sett er det bedre å fortsatt i min alder å ha en travel og krevende arbeidsdag.

Så lykke til;-)
Jeg får så i fremtiden bli den tilfeldige deltager på Mandagstema.

Husfruen of Hilltop House sa...

Nydelig hund! :-)
Jeg er også enig med alle dem som ønsker å få vite temaet samme dagen. det blir mer spontant og kreativt.
I morra er det gudskjelovkvelden - ha en fin helg! :-)