mandag 10. januar 2011

Oppmerksomhet

5115036497_90a4c6d791_z[1] God mandag morgen! Er dere klare for en ny uke og et nytt tema?

Ukens ord på mandagstema er “OPPMERKSOMHET”!!

Onde tunger vil ha det til at vi bloggere bare er ute etter oppmerksomhet og for å eksponere oss selv. Dem om det sier jeg! Jeg tror at folk som uttaler dette, ikke har forstått hva blogging kan være og hvor “sosialt” det faktisk er. Jeg har stor glede av blogging og det vet jeg dere også har! At media hauser det opp og lager topplister av bloggene, er ikke noe vi bloggere har bedt om.

Men tilbake til ordet “oppmerskomhet”? Hva fanger din oppmersomhet? Hvordan får du oppmerksomhet? Hva ville du ikke ha gjort for å få oppmerksomhet? Her er det bare til å være kreative og husk det er opp til deg hvordan du vil løse temaet! Her er det ingen fasit!!

Oppmerksomhet 2 Dette skiltet fanget min oppmerksomhet forleden dag. Det var nok satt opp fordi folk fra kommunen var på befaring langs veien. Jeg velger å tro at det var et lite utropstegn fordi veien faktisk var brøytet!!!

Oppmerksomhet-1 Jølle, Todd og Silver kan stirre en gråstein i senk for å få oppmerksomhet!! I alle fall om det er snakk om en godbit!

Ønsker du å bli med på Mandagstema og lurer på hva dette går ut på? Les dette innlegget HER.

Sett ditt innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)


34 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Härlig bild på dom uppmärksamma tre, som hund och katt är ju ett ordspråk som inte stämmer;-)
Bäst att vara extra uppmärksam när man kör bil på vintern.
Ha en skön vecka;-)

REJEN sa...

Herlig billede, og netop sådan ser vores katte også ud for at få opmærksomhed...

JULIE K sa...

Hi hi de var nå søte de tre som ville ha opmerksomhet. Artig tema og det er så riktig det du sier : )

Sinna sa...

Här missar man ju inte att hela "gänget" vill ha uppmärksamhet :-)
Härlig bild
Sinna

Mia Folkmann sa...

Hvilket herligt billede af de tre opmærksomhedssøgende... Min kat Puskis plejer at lægge sig lige præcis dér, hvor jeg skal gå - for så kan jeg da ikke undgå at se hende... ;-)

By MARIANNE sa...

Hej Hej
Fint indslag.
Det kan selvfølgelig godt handler om opmærksomhed, men at blogge går vel først og fremmest ud på, at man har et budskab man gerne vil dele med andre.
By MARIANNE

Rantamor sa...

Vilka bedjande ögon vovven har, och verkligen uppmärksam på sin matte.
Fint foto.
Tack för att du fortsätter med din temablogg.
Och Gott Nytt 2011.

Malys krok sa...

Bedende hundeøyne er ikke lett å motstå! Måten du tolket det skiltet på viser, enda en gang, at du har god fantasi, og er en kreativ dame!
-Margit-

Linda sa...

Takk for at du drar i gang disse temabloggene! :-) Veldig artig.

Å, så søte de tre er...veldig koselig og harmonisk bilde.
Ønsker deg en fin uke!

bea's blog sa...

Hva en söt bildet av dyrene dine! ♥
Beatrice

Helga Sofie sa...

Sjarmerende oppmerksomhet du presenterer her, Petunia :-) Vedder på at de får det som de vil, småtassene...

Jeg er med, har laget meg egen fotoside, så nå tror jeg det blir bra! Beklager forøvrig at jeg valgte hoggormen, du husker den kanskje? Noen ganger er det nok å være seg selv for å få oppmerksomhet...

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Hei Petunia..-herlig blogg..-virkelig! :)
Forsøkte legge inn et bilde til deg, tror ikke jeg fikk det helt til, men anyway, ha en strålende dag.
Monica

Pialotta sa...

Ett perfekt tema denna vecka.. riktigt många möjligheter att få in både bilder och ord:)
Dina bilder är ju så helt underbara .. uppmärksamhet på vägarna.. behövs verkligen nu i hela vårt land och grannländer. Isflaken så stora o tunga med snöinplantat dansar ner från vårt hus här och fyller på balkongen hela tiden.. vi bor överst under takåsarna :(
Ingafoton dock, vågar mig inte ut dit.

Ha de..

Berit sa...

Hei! Mira, Enja og Lille Vita ber meg hilse til Jølle, Todd og Silver! Dyr er noen mestere til å "snike til seg" oppmerksomhet, men jammen er de rause med det samme tilbake også.. To helt forskjellige, men like gode bilder!

Leonora sa...

Hehe, ja istedet for fare så opplyser de bare om at her kan du i dag kjøre trygt :-) Vi er nok litt bortskjemte her på innlandet siden vi er vant til all snøen, og det finnes gode planer for snøbrøyingen hvert år. Her går det ikke lenge fra snøen faller før brøytebilene er ute. Fortau og gangveier blir måkt før ettermiddagslufting er påtenkt, og saltbilene er ute tidlig, tidlig. På denne måten er det sjelden med kaos her i distriktet. Nydelige venner du har der, så mye oppmerksomhet kan bare skyldes godis :-) Ha en fin dag Petunia!

Elisabeth sa...

Trevliga bilder. Djuren ger dig sin uppmärksamhet.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

jeg har prøvd å lenke meg på, men mulighten er stengt, står det:

http://viltogvakkert.blogspot.com/2011/01/mandagstema-oppmerksomhet.html

Det ordner seg vel snart?

Mia sa...

Underbar bild på dina 3 vänner. De ser både ut att ha uppmärksammat dig och vill säga något!

Du har så rätt angående blogging. Jag själv har lärt känna en otrolig mängd härliga människor via bloggandet och ni berikar alla min dag med era vänliga ord och vårt gemensamma intresse.

Ha en fin dag, Petunia!

Inge sa...

Opmærksomhed vil vi nok alle gerne have.. ellers ville vi nok ikke blogge.. :-)
Fine valg du har sat på.

Mama Zen sa...

Great shots!

Kerstin sa...

Åh, vilken uppmärksamhet du får i sista bilden! Härligt att se. :)
Undrar varför min bild aldrig syns som tumnagel? Det blir likadant varje gång. Man kan ju klicka på den ändå och kommer till min sida men det är ju lite trist att man inte kan se den från början.
Har provat med att uppdatera sidan men det funkar inte.
Ha det gott! :)

Wildhearts sa...

Jag tror aldrig att jag skulle få mina tre djur så uppmärksamma i samma bild. Bra jobbat! :D

lise sa...

Hah, brøytet. Hvordan er det i dag da? Her nede i "lavlandet" er det sinnsykt isete på småveiene - litt for spennende til hva som godt er. Jeg tok Buddy med meg på alternativ tur i dag: Kjøretur... ;-) Han har forresten samme bånd som Jølle, yndlingsbåndet mitt.

Anette sa...

Skønt billede af dyrene - hm - sådan ser vores hund nu også ud (tjek mit indlæg fra i dag *GG*" God uge til dig :)

Gunsside sa...

Herlig bilde av alle tre, oppmerksomheten på topp ;)

- og her har du en nysgjerriper hos meg også !
Ha en fin uke ;))

naturglede/Randi Lind sa...

Flott innlegg. Jeg falt for de bedende blikkene til de på siste bildet. Herlig når de tigger om oppmerksomhet. Ha en flott dag du:)

Kerstin sa...

Hej igen!

Jo, jag gör precis som man ska, gör likadant på andra fotoutmaningar och där funkar det. Men inte hos dig. Det är likadant varje vecka. Men det är ok ändå, folk hittar ju dit ändå eftersom mitt bloggnamn syns.
Må så gott.

TorAa sa...

Midt i blinken for ukens tema

Pysselfarmor sa...

Man börjar undra vad som varnas där på vägen....och tänk vad djur är uppmärksamt koncentrerade på att iaktta!

Catta sa...

Herlig bilde av de tre!

Qehenne sa...

Så skjønne de er de som sitter og venter på å få oppmerksomheten din. De bedende øynene. Var kameraet ditt lagd av godis den dagen?

The Nam sa...

Takk, det er ikke meg på bildet, men en venninne som ble oppmerksom på noe annet enn meg, også fikk jeg tatt et bilde av henne :P

Likte veldig godt skilt-bilde ditt. Rød i alt det hvite blir veldig effektfylt.

Ida sa...

Godt sagt!
Er enig med deg.
Vi blogger fordi vi har glede av det.
Både du og jeg, og mange andre.

I tillegg finnes det jo noen som blir "oppdaget" gjennom bloggingen,
og det er supert! :)

Meeen når det er sagt,
så er jeg nok litt bekymret for noen som blogger (unge jenter f.eks.)
Livet er ikke bare rosenrødt,
eller RÅÅÅÅÅSA....!

mreteveian sa...

opmerksomhet i disse dager, - ja, hvor mye vil vi ha og når er mer enn vi ber om, nok?

det er mye å rette opmerksomheten mot, og hva som er verdt å foksuere på eller la vær, kan bli et stort spørsmål.

best å fokseure på de nære ting, sånn som hund og katt ;-)