søndag 9. januar 2011

Snøblind!

Snøblind 2 Hagenissen vår har nok hatt bedre dager der han står ute ved inngangspartiet. Men det været vi har hatt fra desember til nå, så kan det dessverre bli for mye “av det gode” for liten og stor…

Snøblind Kulde, snøstorm, regnvær, kulde igjen. Ja, dere kan jo tenke dere hvor festlig det er. Det er helt greit med snø hvis bare veiene blir brøytet og snøen får ligge i fred. Men når det omtrent annenhver dag er mildvær og så kuldegrader, da blir det bare trasig og deprimerende.

Jan 11 108Det eneste positive med kulden og snøen, er at da øker trafikken på fuglebrettet. Hver dag før det er skikkelig lyst og hver ettermiddag når mørket kommer sigende, får jeg besøk av en flokk stjertmeis. De er ganske så skye, så jeg må snike meg inntil vindusruten for å få tatt bilder og det er ikke lett å få tatt noe bra bilder heller med de dårlige lysforholdene.

Jan 11 095Har dere oppdaget hvor mye selskap det er i disse små middagsgjestene?

13 kommentarer:

Anne sa...

Ikke bare snøblind, men godmett også ser jeg .-)

Linda sa...

Sjarmerende nissefigur!
Og fuglene er så søte :-)
Fuglene her er fornøyd om dagen. Jeg forer de med delfiafett med julenøtter :-)

9na sa...

Jepp! Her hos oss er det travle tider i plommetreet utenfor kjøkkenet, det skal jeg hilse og si. Julekakene har ben (fugleben tji hi) å gå på. Pluss brødbiter, frø av alle slag, meisemegaboller... Ha en fin dag, med eller uten regn. Vil du være med meg på tur?

JULIE K sa...

Ha ha artig med den snøblinde nissen, ikke lett nei. Jeg liker jo vinteren jeg, sånn som den har vært. Nå er det mildt her og klissete ute: (

Turid sa...

Hihi..snøblind, men like blid;)
Huff ja for et trasig vær:( Får nesten lyst å innvitere fuglene inn for å varme seg:)

Ha en fin søndag Petunia, bare hundeeiere ute i dag;)

KLEM;)

Havfruen sa...

Ja, stakkars nisse....ganske stabilt hos oss men snøen kommer vannrett til tider....og lager vanskelige kjøreforhold på grunn av dyner i veibanen...
Synes du fikk til flotte bilder av fuglene. Det er mest stær her, ja, det er artig å følge med:)
Ha en fin søndag:)

Petrine sa...

Herlig liten nisse. Men det ser ikkje ut som det gjer han noke desse hurtige og krasse værforandringane, der han står med hendene i lomma og smiler :))

Desse små fuglane er så underhaldande å følge med. Og dei gir oss også litt motivasjon til å halde ut i vinterværet. Når eg ser korsleis dei trassar snø og vind, blir eg reint rørt :)

Ønsker deg ein fin fin søndag, Petunia :))

Petrineklem

Bare Mio sa...

Herlig nisse.
Her har vi samme været og jeg synes også det er ganske så trasig.
Så heldig du er som har besøk av stjertmeis, den har jeg aldri sett før.
Det er så kjekt å se på fuglene ute, slutter aldri å forundre meg over hvor mye staren krangler seg imellom.
Ønsker deg en fortsatt fin søndag.
Klem

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Huff, den snøen er det snar nok av. Noen hver kan bli snøblind nå om dagen:)

Fuglene er et klart lyspunkt. For noen tapre småtasser:)

Lise sa...

hehe.. Morsomt! ;)

Malys krok sa...

Snøblind! he he... Ja du får det sagt! Koselig hagenisse.
Småfuglene er kjempesøte, og så gode å se på! -Margit-

Stifinneren sa...

Det høres ut som om dere har det samme været som vi. Her er snø og regn om hverandre. Jeg likte det bedre tidligere i vinter, da det var mer stabilt vintervær.
Likevel er det mange fine motiv å hente for tiden. Disse fuglebildene dine var skikkelig flotte.

Ha en fin kveld!

Maria Berg sa...

Hihihihihi , ja definitivit snöbild! LOL, MB