mandag 17. januar 2011

ØYEBLIKK

5115036497_90a4c6d791_z[1] God mandag og god ny uke alle sammen! Dagene raser av gårde og vi er halvveis i januar. Vi lever i en travel hverdag og jeg tror det mer enn noensinne, er viktig å ta vare på de små stundene i livet der vi virkelig føler at vi lever og er tilstede og ikke bare la oss prege av å være i farten…


Derfor er tema på Mandagstema i dag nettopp ØYEBLIKK eller øyeblikket/ øyeblikkene. Klarer du å dele med oss andre et bilde (eller gjerne flere) der du hadde lyst å bare stoppe tiden, fryse fast stunden, gjemme øyeblikket i ditt hjerte for å huske det for resten av livet? Kanskje det er et øyeblikk du føler forandret livet ditt? Eller er det øyeblikk du bare vil glemme, som bare gjør deg trist og som du helst ville vært foruten…

Har du et øyeblikk du har lyst til å dele med oss Mandagstemabloggere??

skann 3
Det er to store øyeblikk som alltid vil stå som det største i livet mitt. Det ene er 3. mars 1988 da jeg ble mor for første gang. Man kan trygt si at det å bli mor forandrer livet ens totalt. Uansett hvor godt man har forberedt seg, så tror jeg likevel at de fleste av oss får et lite sjokk!!! Her er nurket et døgn gammel.

Det andre øyeblikket er 8. desember 1998. Da ble jeg mor til enda en liten gutt og selv om jeg visste hva jeg gikk til, så skal man lære sine nyfødte å kjenne!! På bildet under her, er Bulle noen timer gammel.

Skann 5


Ønsker du å bli med på Mandagstema og lurer på hva dette går ut på? Les dette innlegget HER.


Sett ditt innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)


27 kommentarer:

Småbyliv sa...

Flotte bilder av et virkelig gyllent øyeblikk :o)

Marie sa...

Underbara bilder som väcker många känslor. Ja tänk vilket ögonblick det är när barn kommer till världen. Ha en fin måndag Petunia.

REJEN sa...

det er et rigtigt stort øjeblik når ens børn kommer verden, og dejlige billeder af dig og dine børn...;-D

Inge sa...

Det må være et stort øjeblik at ligge med sine nyfødte børn. Godt valg :-)

annemarie sa...

Jeg husker i 1993 da jeg ble mor til en liten gutt. Det var stort. Hyggelig å lese ditt innlegg. Det fikk meg til å minnes. Flott blogg du har:-)

Linda sa...

Nydelige bilder som får meg til å minnes mine barnefødsler!:)

Pialotta sa...

Riktigt fina ögonblick du visar. Det togs aldrig några sådana foton när jag låg på BB .. vilket är riktigt synd.. det var/är ju alltid jag som har hand om kameran;)

Ida sa...

Koselige bilder.
To store øyeblikk!
Det største man kan oppleve.
Og du,
jeg gleder meg til å bli bestemor (allerede)... Hehe!

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

de største og vakreste øyeblikk i livet...
fikk også mitt første barn i 88...

Rantamor sa...

Mysiga stunder av otroliga ögonblick i ditt liv.
Har fött tre barn också dom underbaraste ögonblick som finns i mitt huvud...men inte på foto.

Ha en bra dag.

Anette sa...

Sikke nogle store øjeblikke ;)

Rimkogeren sa...

Det må være to af de største øjeblikke i dit liv :-)

Sinna sa...

JA när man får hålla sina barn är verkligen världen mest fantastiska ögonblick :-)
Så härligt!!
Sinna

Monica o Jacob sa...

Garanterat ögonblick som man aldrig glömmer;-)söta små pojkar.
Såg att den flyttats till fredag, blir det fredag morgon då tro?
Ha en bra vecka;-)

Malys krok sa...

Så utrolig vakkert dette var! Du var, og er nok en god mor for dine sønner!
Virkelig "hellige" Øyeblikk dette!
-Margit-

Monica sa...

Tack.
Ha en skön måndagkväll

mreteveian sa...

vakre øyeblikk, - jeg tok med meg denne inspirasjonen og hadde en mimrestund bland bilder av barna da de var nye og små. Takk for det innspillet!

Jeg jobber litt med øyeblikket her og nå med fokus på å fange inn det gode. Ukas tema ble derfor mer fra i dag enn fra minneboka og det som har vært.

Petrine sa...

Å, dette er virkelig store øyeblikk ! Gode og nydelige bilder, Petunia !

Petrineklem

Maria sa...

Det er stort å føde barn! Du er heldig som har de bildene! Takk for deling av de fineste øyeblikk i livet!

Irene sa...

Flott innlegg med koselige bilder. Helt klart et stort øyeblikk! Jeg fødte også en sønn i 1988 .... og han har snart bursdag! Å se sånne bilder rører ved hjerterøttene :o)

Ha en flott uke .... klem fra Irene

Elisabeth sa...

Visst var det stort när det nyfödda barnet låg på armen. Nu väntar jag på det första barnbarnet.

Pysselfarmor sa...

Ja det är stora ögonblick när man får barn...förändrar ens liv totalt och även inställningen till livet om vad som egentligen är vikttigt. Utmärkt val och så fina bilder...

Kristin - Puccasverden sa...

Jeg ramlet tilfeldig innom hos deg i kveld, og det blir ikke siste gangen!!!
For både himmelsk og Mandagstema kan jeg tenke meg å være med på.

Kristin

The Nam sa...

Syns jo dette er et vakkert øyeblikk!

ArneA sa...

Hårmoten svinger, og det er herlig å legge merke til.
Får vi en kavalkade om hårmoter snart blant ale dine trofaste bloggvenner.
Fra 60 tallet til 2011+

Gunsside sa...

Fantastiske øyeblikk, ingenting kan måle seg med de første øyeblikkene her....
Morsomt å se Petunia ;)
- kul på håret, morsomt å se hvordan vi alle lignet på hverandre når vi ser tilbake i tid !

Melusine sa...

Ja, det å bli mor er en stor forandring uansett hvor godt forberedt en er! Jeg husker godt da min eldste datter ble født, følte meg totalt grønn og måtte ha hjelp til de mest elementære tingene.

Herlige bilder!
Takk for at du informerte om Himmelsk før jeg hadde laget et innlegg :)