mandag 28. februar 2011

GLITRENDE MANDAGSTEMA

Mandagstema ny logo Mandag igjen dere! Hvor blir ukene av? Ny uke - nye muligheter, er standard status på Facebook … Og jeg tilføyer; Nytt Mandagstema! Ordet i dag er:

GLITRENDE

I disse ski- VM tider, så kan man jo lure på om det er gull alt som glitrer?? Og er virkelig diamanter damenes beste venn?? Dette tror jeg ikke er noe vanskelig ord for dere, for jeg vet hvilke glitrende gode fotografer dere er!!

Diamant

Jeg er ikke så opptatt av glitter og stas. Jeg vil heller finne en “diamant” som dette på tur enn å ha en på fingeren. Det eneste som irriterte meg her, var at denne lille juvelen var så langt ute på isen og jeg turde ikke gå ut for å ta et skikkelig nærbilde. Nå er det for sent… Mildværet har nok ødelagt den i løpet av helgen.

Ønsker du å bli med på Mandagstema og lurer på hva dette går ut på? Les dette innlegget HER.

Sett ditt innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)


39 kommentarer:

Milla sa...

Oj, vilket vackert foto... Ser ut som en kristallskål och har krossat där ute mitt i snön!

Petunia sa...

Jeg minner på at det er dags for februarbildet til FOTOKALENDER 2011

Mokkamaster sa...

Wow..-så utrolig flott vann kan være i alle former!

Selv er jeg gullsmed og svak for diamanter, men de man kan finne i naturen her er gjerne like vakre..selv om de jeg har postet i dag kan være vanskelige å bære på en finger ;)

Jeg legger også ved et vannbilde, og ønsker damen en glitrende mandag :)

Monica

Averøy Hagelag sa...

Nydelig bilde!!

Rune sa...

Vakkert. Og jeg tror for visst, svært mye av som glitrer, er gull. Ha en fin uke :)

Inge sa...

Super smuk diamant du har fanget der.. :-)

annemarie sa...

Det var et vakkert bilde. Man kunne nesten tro at noen hadde mistet diamanten sin i snøen. Ha en fin uke.

Line sa...

Nydeleg bilde, Petunia...sjølv om du ikkje kom så nær som du ynskte:o)
For meg er desse diamantane mykje meir verdt enn dei som du kjøper hos gullsmeden!!
Ha ein fin dag til tross for at det er mandag...Klem

REJEN sa...

Meget smukt og glitrende...;-D

Småbyliv sa...

Herlig bilde! Og JEG hadde også holdt meg på pyseavstand, hehe :o))

Henger med på fotokalende i februar også - må bare tømme minnebrikken og plukke ut en verdig deltaker først ;o))

Finfin mandag og uke til deg!

naturglede/Randi Lind sa...

Utrolig nydelig da! Du smeller til med et bilde som minner om en diger diamant i sollyset! Flott!Ha en fin dag. Klemsiklem:)

Marias Teater sa...

Jeg er veldig opptatt av glitter! Elsker ekte, uekte, naturlig og kunstig - bare det glittrer. Bildet ditt er bedårende!
Og - ja, engelen er av keramikk og den er selvsagt av polsk opprinnelse.

Pialotta sa...

Vilket fynd du fick syn på.. tänk om det varit en riktig diamant.. då hade du säkert närmat dig längre fram:) Vacker glitterbild:)

Kicki sa...

Jättesnygg bild Petunia.Tycker precis som du.Bättre att hitta diamanter i naturen än att ha en på fingret...

Bare Mio sa...

Nydelig bilde!
Ingenting kan måle seg med naturens egne diamanter.
Ha en glitrende mandag.
Klem

Turid sa...

Å så stilig!
Trodde først det var arrangert...:)
Klem;)

Monica o Jacob sa...

Här var det ett riktigt stjärnglitter av solen som reflekterar sej i isen;-)
Ha en skön måndag;-)

Anette sa...

Fantastisk glitrende billede. Det kunne være flot at have et nærbillede af det :) god uge :)

Elisabeth sa...

Här var det verkligen ett fint solglitter i isen. Gnistrar som en jättestor diamant!

Malys krok sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Malys krok sa...

Du har alltid "øynene med deg"!Dette er det ikke alle som hadde oppdaget! Det gjorde du, og fikk et bilde jeg bare må sitte og beundre! Virkelig vakkert! Skikkelig stilig!

ps: Mitt bilde til fotokalenderen kommer litt senere!
-Margit-

Malys krok sa...

Takk for din hilsen! For å komme til dette vannet må vi gå en times tid fra hytta vår. -Margit-

Line sa...

Oj, det beklagar eg, Petunia!! Skal tru kva som har skjedd her då?? Eg kan opprette ein ny link, men korleis slettar eg evt den andre? Ellers er det jo ikkje all verdens aktivitet på denne bloggen for tida, så dei som vil innom står ikkje i fare for at den har forsvunne langt ned på sida. Neste innlegg blir evt fredag på himmelsk:o))

SoF sa...

Tack Petunia för att du tittade in och lämnade kommentar! :)
Bilen (en Morgan) är inte min utan den är fotograferad under en sportbilsutställning.

Din bild är gnistrande vacker!

Ha det gott.

frk ma sa...

Bare ett ord om dette; Nydelig!

Line sa...

Nei du er slett ikkje slem:o) Skjønar godt at du vil ha orden i dette. Har sjølv vore inne på bloggar utan direktelink, og eg orkar ikkje å leite etter riktig innlegg. Men no har eg fått sletta den første linken og lagt inn på ny. Har testa den og, så no skal det forhåpentlegvis vere i orden:o) HAr sagt det før og seier det igjen...eg beundrar deg verkeleg for alt arbeidet du legg ned i desse fotoleikane!!!!
Varm klem, Line

Vform sa...

Hej!
Har lagt in min bild och länken till "Petunia" i högerspalt på min blogg!
Jättefin gnistrande bild du har!
Mvh.V.

Anki sa...

Ett mycket vackert glitter har du hittat och lyckats få på bild.

Gunsside sa...

Glitrende vakkert ;)- herlig vinterbilde.

Mona sa...

Vilken fantastisk juvel du hittat ute i naturen. En glittrande god fotograf är du också!

Linda sa...

Nydelig:)

Fotokarusellen sa...

Skjønner hva du mener med glitenrende. Et glitrende vakkert bilde. Noke en gang takk for at du gir en fersk blogger denne starten og muligheten.
Fortsatt fin dag.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Naturen er som jeg før har sagt, fantastisk. Ingenting kan måle seg med den.
Skulle nesten ikke tro at det var mulig å fange den inn med fotoapparatet som du har gjort ;:OD)

Melusine sa...

Utrolig flott!
Synd du ikke kunne komme nærmere, men bildet er uansett vakkert :)

Leonora sa...

Huff, huff, huff, jeg har glemt å legge igjen kommentar hos deg jeg - beklager virkelig Petunia. Og du som har så flott bilde av den største glitrende diamant jeg har sett, nydelig!

hobbyentusiast sa...

Nydelig. En virkelig diamant. Også i naturen da...sånt er morsomt. Syns du fikk et fint bilde av den jeg, selv om du ikke fikk gått nærmere..

Irene sa...

Trodde jeg hadde lagt igjen en melding, men så ingen!
Vel, nå har jeg vært hele runden. Forsøkt å ta igjen noe av det forsømte etter ferien.

Glitrende bilde du presenterer, en vakker diamant! Har sier det om igjen, naturen gir oss de fineste smykkene og kunstverk. Det gjelder bare å ha øynene med seg!

Ha en fortsatt fin uke! Irene :o)

Line sa...

Åh, du er så god som holder dette gående, Petunia! Nydelig bilde :)

Nå skal jeg ha fått kommentert de aller, aller fleste. Ha en flott uke, alle sammen :)

Line

Veronika sa...

Så nydelig og glitrende motiv du har fanget:)