fredag 4. februar 2011

HIMMELSK # 21

Himmelsk logo Himmelske fredag!! Skal det bli godt med helg??? Det synes i alle fall jeg, men dere må love meg å ikke ta helt helg før dere har blitt med på “Himmelsk”!!

Jeg må be dere om en ting… Vær så snill og link dirkete til akkurat det innlegget dere setter på listen her og ikke til selve bloggen deres. Det gjør det så mye lettere for de som ønsker å besøke dere de nærmeste dagene å finne det rette innlegget. Og please; Ikke sett dere på listen før dere har postet innlegget. Tusen takk:)

Trenger dere hjelp til å linke direkte, kan dere lese dette innlegget HER. Det er illustrert med bilder og forhåpentligvis lett å forstå. Ikke vær redd for å ta kontakt med deg og du synes det er vanskelig og ikke får det til:)

Logo himmelsk

Regntungt Dette bildet ble tatt i oktober i fjor, men det viser så godt hvordan været har vært her den siste uken. Regntungt og mildt til vinter å være. For meg kunne hele vinteren ha vært slik. Men det er enda en stund igjen til hvitveisene titter frem, så jeg tror nok vi vil få noen runder med snø til før jeg kan ta av ullundertøyet !

Sett ditt himmelske innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)


39 kommentarer:

Petunia sa...

Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver FREDAG legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER

adama sa...

Nydelig bilde, photoshop har kanskje også en finger med i spillet...?
Good helg!!

Malys krok sa...

Vakkert selv om det er tåke og grått! Selv når en er skikkelig lei av den sorten,kan det på bildet se fint ut.
Ha en god dag! -Margit-

Monica o Jacob sa...

Vilken fin höstbild;-)den vackraste årstiden med alla sina färger.
Men nu vill jag ha vår med den ljuvliga spröda grönskan, och sedan blir det lite lättare att gå när det inte är fullt med snö och is.
Ha en skön helg:-)

Monica sa...

Halloj, där. Vilken fantastisk fin bild. Ni i Norge har en otroligt fin miljö som ni kan förverkliga på bild. Ha en underbar helg, kramar Personliga Persson

naturglede/Randi Lind sa...

Sånn har vi også hatt det denne uka, men idag våknet jeg opp til et hvitt landskap igjen. Vi får nok godta litt vinter en stund til. Vakkert er det der ute! Nå er jeg skikkelig spent på om snøen har frosset fast til isen. Det hadde vært godt med gode spaserforhold igjen. Ha en strålende helg!

Inge sa...

Regn og rusk er vejret i København lige nu.. men vi har ikke de smukke bjerge og træer.
Hav en dejlig weekend

Randi's Tanker sa...

Da er jeg tilbake etter lang tids fravær.

Himmelsk god helg til dere alle!

Bare Mio sa...

Nydelig bilde.
Ønsker deg en fin helg.
Klem Mio

Bekka sa...

Veldig vakkert bilde selv om det er litt grått og dystert. Så nydelig med fargene på fjellene som endrer seg jo lenger bak i horisonten de kommer!
Ha en fin helg :)
Klem fra Bekka

Laila -Karin sa...

Flott bilde selv i gråvær.
I natt var det ille, fikk ikke sove
satt på stuen og hørte på vinden.
Håpet at de nederste grenene på de stor furuene utenfor skulle knekke.
Det er flotte trær men de stjeler
alt lyset til stuen.
Ha en riktig fin hel.
Klem

Petrine sa...

Vakkert oktoberbilde med skodde og regn i lufta.

Så kjekt at du ville vere med på Gi-borten min. Eg er så overraska over alle som vil vere med, at eg vert heilt rørt.

Klem frå Petrine som skal til Petrines hus i helga og fyre i ovnen der, og som ønsker deg ei god helg.

Mandy Lou sa...

Kjempefint bilde, Petunia! Fjell og tåke lag på lag bakover. Ha ei fin helg!

Leonora sa...

Nydelig bilde!
Ja, jeg tror nok du må beholde vinterklærne på en stund til :-) Men i helgen kan du vel ta frem sydvesten i tillegg, det er vel spådd skikkelig storm rundt dere. Ha en fin helg Petunia!

TorAa sa...

Virkelig et flott og stemningsfullt bilde. Ekte vestland;-)

Irene sa...

Hei Petunia .... Vestlandsværet hadde vi noen dager, men i dag våknet jeg til nysnø og sol. Med ett ble alt så rent og vakkert igjen!

Bildet ditt har noe vemodig over seg, som høsten i seg selv. En avslutning på sommeren. Men nå er vi over på den "andre siden", nå går det mot vårlige tider!

Nå drar jeg på ferie, og bidrar ikke så mye i bloggland i de to neste ukene! Ha en fin helg!

Klem fra Irene

Pysselfarmor sa...

Så fantastiskt vackert med bergen inhöljt i dimma...

Sommertid sa...

Slik vinter som du nevner her har vi faktisk hatt, riktignok for noen år tilbake, likte de bedre jeg også. Uten for mye snø, kulde og is.
Men..nå er vi på riktig sia og det bærer mot vår, selvom vi som du også peker på litt omskiftelig vær må påregnes.
Flott bilde av fjellene..og litt tåke.
Go fredda og god helg :)

Anette sa...

Flot billede. Her har det også regnet og blæst meget i nat og i dag. God weekend :)

Inger-M sa...

Fabelaktig bilde, vakker, mystisk tåkeheim i bakgrunnen, og fine høstfarger foran. Fint!
God helg :-)

Leovi sa...

Lovely, I really like. Beautiful tones and light sensitive and very interesting. Greetings.

sigrid sa...

Så er det fredag igjen..
Godt med helg!
Hostar og harkar, vonar bli frisk nok til 1. kose meg i helga 2. klare gå på jobb mandag

Spesiell stemning i bildet ditt!!

God helg :-)

Anki sa...

En sådan fantastisk vacker bild av fjäll och sjö

Venke sa...

Fint bilde, med litt trolsk stemning over seg :) Godt at vinteren snart er på hell :)

ArneA sa...

Mange flotte bidrag her, men himmel er liksom ikke det jeg fokuserer mest på

Melusiine sa...

Håper ikke vi får mer snø nå! I så fall ser jeg helst at den blir liggene og ikke skaper de vanskelige forholdene vi har hatt til nå. Ja, bortsett fra den siste tiden som du viser med bildet ditt. Selv om det er fra i fjor, kunne det like gjerne vært fra i dag!

Takk for kommentar hos meg.
Ja, i barnehagen kommer vi oss ut uansett vær - men da isen lå som verst kunne vi ikke være ute. Det var faktisk gankse frustrerende, men vi fant heldigvis på andre ting. Allitd noe å gjøre :)

Ha en fin helg!

GAWO sa...

Jeg liker snø, men du verden så mye lettere alt er når det er 5 pluss og bare veier. Nå er det så lenge siden vi har hatt vinteren på orntlig her om kring at jeg får snart vår fornemmelser. Men da får vi vel snøen på nytt mitt i fanget. Vær har vi i hvertfall. Mye vær. Jeg merket lite til stormen i natt, så vi ligger nok godt i ly. Så spor etter kraftig vind da jeg kjørte på jobb så det har nok blåst godt. Greiner og kvister over alt.

Likte "reglen" du startet på hos meg. Synd du ikke kan resten. Men det er det kanskje noen andre som kan. :-) Ellers må vi bare dikte videre.

Ønsker deg en fin fredagskveld (med pc`n på fanget og Korslaget som bakgrunnsmusikk)

gunsside sa...

Ser bra ut hos deg, her har det snødd igjen i dag, ;(
- God helg !

Mokomoko sa...

Ja, er med denne runden også, nok et vinterbilde, regntunge bilder får komme siden!

Lifecruiser Photo Playground sa...

Berg och dimma är något alldeles speciellt för att få fram en trolsk stämning! Himla fin bild! Bara trollen som fattas...

Ursäkta att jag är lite sen med mitt inlägg, men internet har krånglat :-(

Med kjæleik til livet sa...

tjo hooo...
vart berre litt himmel i dag --- men den er der - vis ein ser etter ;)

nyt helga petunina - flott bilde
Klemma fra monika

Fotokarusellen sa...

Lærergutten skjønner at han leker med de store nå. Som fersk blogger er jeg ydmyk og lærevillig.
Du har en fantastisk ide med Himmelsk. Kommer til å følge nøye med og det kommer garantert flere bidrag.
God helg

Rimkogeren sa...

Tak for din dejlige hilsen og god weekend :-)
Sig mig er du ansat af Det Norske Turistministerium? Gang på gan bringer du superflotte billeder fra Norge.

AnneKa sa...

Nydelig høstbilde!! Ikke å undres at høsten er min favoritt årstid. Selv om jeg nå gleder meg vilt til våren og litt mer fotolys kommer.
Ha en god helg!!

Erik "Semlan" sa...

Oj så många bidrag/tolkningar!
Flott foto. En härlig vy! Visar mer himmel själv... får bli vy nästa gång. ;-)

Qehenne sa...

Dere har vel fått det meste av været nå i uka. Her har det vært nydelig vær, men akk så kald vind.
Ha en deilig helg,og slappe godt av. Ser jo at du allerede er ferdig med helgevasken :-)

Fotokarusellen sa...

Takk for veldig oppmuntrende ord og en varm velkomsthilsen.
Ser at jeg har veldig mye å lære - følger mked og kommer tilbake.

Fortsatt god helg.

mreteveian sa...

Jeg har "kastet" ullbuksa, men vet godt hvor den er i tillfelle rotefelle. Man vet jo aldri!

Du vet hvor takknemlig jeg er for slike hint og spark for å få brukt kameratet hver dag, - hurra!

Birgitta - foto CHIP sa...

Vackert som en tavla Petunia!