fredag 11. februar 2011

HIMMELSK # 22

Himmelsk logo God fredag! Enda en ny uke har gått og vi er klare med den 22. runden med ”Himmelsk”! Vi er snart halvveis i februar måned og det virker som om dette året skal gå enda fortere enn det forrige!! Hm, det er kanskje et tegn på at man ar det kjekt!!Logo himmelsk

EnsomLonesome Bildet mitt denne gangen er ikke noe fantastisk flott motiv. Jeg tok det på tur på søndag og jeg valgte akkurat dette av en bestemt grunn. Dette lille bladet var det eneste løvet som hang igjen på en diger bjørk. Det blafret så ensomt og forlatt i den kalde vinden og tanken slo meg at det er nok mange mennesker som har det på denne måte også. Bladet hang fast i treet som det hadde sprunget ut fra, midt i den store skogen som den tilhørte, men likevel så helt alene i verden…

Mitt ønske denne fredagen er at hver og en av dere besøker en av bloggene på “Himmelsk “ listen denne gangen som dere vanligvis ikke besøker og legger igjen en liten hilsen. En liten gest fra hver og en av oss, men for den som mottar hilsenen, kan det bety himmelsk mye!!

God helg alle sammen!

Sett ditt himmelske innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)


54 kommentarer:

Petunia sa...

Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver fredag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER

Bare Mio sa...

God morgen til deg også.
Av og til "glimter" jeg til og er morgenfugl.
Nydelig bilde og tekst, dette var flott.
Ønsker deg en fin helg, nyt den og kos deg.
Klem

Monica sa...

Härlig bild på det ensamma bladet som hängt kvar hela vintern.
Jag har bara ett litet problem, en del som skriver hos mej har inte öppnat namn och nätadress. Eftersom jag inte har något googelkonto och inte tänker skaffa mej ett heller kan jag inte svara,vilket kan vara lite frustrerande när man skrivit en kommentar;-(
Ha en skön helg/Kram

Malys krok sa...

Hei! Skal etterkomme ditt ønske! Jeg har forresten hver gang vært hos noen nye.

Ditt bidrag her var flott! Du har mange gode tanker! Som igjen får andre til å tenke...
Takk for dine hyggelige kommentarer! God helg til deg og dine! -Margit-

naturglede/Randi Lind sa...

Så fine tanker fra deg idag! Jeg skal gjøre det igjen, for det gjør jeg gjerne. Morsomt å titte innom "nye" bloggere. Jeg rekker dessverre ikke innom alle. Ha en strålende dag:)

lairama sa...

Jag tycker det är en fantastisk, lite vemodig bild med det ensamma lövet som envist hänger kvar.

Trevlig helg!

Mandy Lou sa...

God morgen Petunia! Tenk at det visne bladet har hengt på gjennom alle disse vintermånedene. Det ble et kjempeflott bilde!
Takk for nok en runde med himmelsk!

Venke sa...

God ide, det er alltid så hyggelig å få søte kommentarer fra andre. Ha en riktig fin fredag :)

Inge sa...

Godmorgen Petunia.. Det er et dejligt billede du har valgt i dag, et stærkt lille blad der har trodset vinter, regn og blæst og holder stædigt fast i sin gren.
Du ønskes en god fredag.

ide-puffen sa...

Hei Petunia. Jeg ser så mye fra deg. Du tar utrolig flotte bilder og har så fine utfordringen så jeg starter dagen med en liten hilsen til deg og et ønske om en toppers helg.
Fra nå av skal jeg følge med i dine kommede krumspring.
Hei hopp
Randi

Erik "Semlan" sa...

Det sista lövet verkar hålla i sig i grenen allt vad den kan. :-)
Lite som vi människor...
Snökaos i Stockholm, svårt ta sig till arbetet.

Bekka sa...

Liker bildet ditt godt - koselig at det har klamret seg fast og så godt du skriver til, det er mye sant i det...
Ha en fin helg :)
Klem fra Bekka

Hverdagslivet sa...

Nydelig bilde i dag igjen! Du er så flink til å "gripe øyeblikket". Har lagt ved et bidrag, men det er fra sensommeren på hytta i fjor. På Jæren i Rogaland har vi fantastiske fargespill på himmelen, det gjelder bare om å få det på linsa mens det er der..
God helg til deg og dine kjære!
Klem Anne Karin

Pysselfarmor sa...

En så vacker bild och det ensamma lövet som dalar....

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Slenger meg med en gang i ny og ne. Det blir visst lite struktur på meg for tida ;)
God helg ønskes dere der i vest. Her holder vi på å grave oss fram i all nysnøen.....

Kristine sa...

Så søtt bilde du har lagt ut Petunia.:0)

Fies notiser sa...

Synes bjørkeløvet ditt er kjempefint, Petunia. Sånn passelig vissent like før det braker løs igjen...
Er som vanlig imponert over hvor utømmelig dette temaet synes å være, fabelaktig fotoshow som vanlig :)
En strålende helg til deg og alle din gjester her!

Rune sa...

"Owner of the lonely heart ... "
Et godt motiv her!

Helen sa...

Fredag tenkte jeg, og mente å huske at da var det no' på gang hos deg, HIMMELSK, så her "titter" jeg innom, for å se på alle nyyydelige bidrag du får inn !!

Vakre alle sammen, spør du meg, og ditt bildet likte jeg veldig GODT sammen med din tankefulle tekst ;)

Tar dine ord til etterretning, og skal nå kikke innom listen din, titte innom en blogg jeg aldri har sett før - GOD HELG !!

Ciao

Siv sa...

For et utrulig nydelig bilde og god tekst. Godt å få oss til å tenke litt :)
Er en kjempe fin utfordring, som jeg liker å gjøre det hver gang uansett. Synes det er utrulig spennende å se nye blogger.
Ønsker deg og dine en hærlig helg
Klem fra Siv

Jessica sa...

Flott bilde! Det siste ensomme bladet som nektet å gi slipp mens de andre måtte gi tapt for høstvinden :)

Ønsker deg og dine en ordentlig god helg!

Lifecruiser Photo Playground sa...

Bra fångat! Det är vackert med enstaka löv sådär mot bakgrunden. Symboliskt verkligen.

Hoppas helgen blir mysig, inte alltför mycket snö hoppas jag, som vi har fått här nu...

Line sa...

Flott bilde som illustrerar godt tankane dine:o)
Eg har tatt med meg dette bodskapet vidare i bloggen min i dag, då eg tykkjer det fortjener merksemd!!
Klem Line

Elisabeth sa...

En härlig bild och en trevlig uppmaning!
Ha dé riktigt bra!

Marias Teater sa...

Litt vemodig for meg dette bildet - det ene bladet som klarer seg til mammagrennet... Nydelig, Petunia!

Anette sa...

God idé at opfordre til at skrive en hilsen hos andre. Jeg lægger altid flere hilsner i forbindelse med "himmelsk" fotolegen men får bestemt ikke besøgt alle.

Skønt billede du bidrager med denne uge ;)

Gunsside sa...

Nydelig hilsen du har her Petunia
- og det er alltid koselig å se innom andres blogger
Ha en flott fredagskveld.

Melusine sa...

Liker godt bidraget ditt!
Lignelsen fra bladet til oss mennesker passer så godt.

Takk for fin kommentar hos meg :)
Jeg har ikke lang vei til jobb, kun ti minutter med bil, men som du sier så er det stadig nye motiver å se. Særlig på himmelen, som da jeg kjørte hjem i dag for eksempel. Dessverre hadde jeg seinvakt og rakk ikke et eneste bilde. Men pytt sann, det kommer flere dager. Og himmler!

God helg :)

naturglede/Randi Lind sa...

Hei på deg i kvelden. Du spurte om personen i bildet mitt var "plassert". Neida, det var han ikke!Det er lillebroren min! Han var ute i kveldslyset inne på Varangerhalvøya.Han gikk og ante ikke at jeg zoomet han inn før etterpå. Du kan tro jeg har mange bilder der han går og går:)

Lene sa...

Å så glad jeg er for at jeg ramlet innom bloggen din for litt siden.
Jeg er langt fra noen fotograf, men syns det er morro å ta bilder.
Når man kan delta på utfordringer her inne hos deg så får jeg sett såå mange flotte bilder og blogger. Det gjør at jeg får enda mer lyst til å løpe ut og prøve på å få fine biler :)
Ha en flott helg!

Lasse sa...

Jag tycker din bild är magifik! Ber om ursäkt - min bild har ingen himmel, men tycker ändå den blev "himmelskt" vacker denna tidiga morgon i september.
Ha en fin helg,

sigrid sa...

BLINKSKOT PETUNIA!
Tenk om ikkje så alt for lenge vil det spire nytt liv på denne bjørka
;-)


Tenk i dag var eg nr.55.
Svært mange som likar denne utfordringa di!

God helg til deg og dine!

annemarie sa...

Fine farger i bildet og fin tekst. Ha en fin helg.

Tovepia sa...

Hei på deg, og takk for hyggelig kommentar;) ja, vi er søstre, egentlig veldig like, men jeg er 10 år eldre enn henne så jeg lærte å strikke av "nød":O)
Følger jo jevnt med dine utfordringer her inne som er helt supre!! Jeg henger meg nok med...plutselig:)
Nydelig bilde du viser her! Blir jo bare mer og mer interessert i foto, men har ikke forlatt autofokus ennå:O)
Ha en flott kveld, klem fra meg;)

Maria G sa...

Din bild idag på det ensamma lövet som hängt där på sin gren hela vintern är såååå vacker.
Önskar dig en fin kväll & Trevlig helg!
/Maria

Laila -Karin sa...

Med den teksten og oppfodringen
blir ditt bilde noe helt spesielt.
Jeg prøver å gå innom nye og det skal jeg fortsette med.
Ha en riktig fin helg Petunia.
Klem

Hverdagslivet sa...

Hei hei!
Jeg rakk ikke å lage innlegget etter jeg la inn bilde...men legger ut et innlegg i løpet av kvelden, er det ok?
MÅ bare ha med finalen i korslaget først hi hi:))
Klem fra meg

Hverdagslivet sa...

Hei igjen!
Da er det gjort:-))
Takk!
Klem fra meg

Margrethe sa...

Uff, jeg fik sat linket ind så det kom tilbage til din side, Petunia - og jeg kan ikke finde ud af at ændre det :(

leirabestas sa...

Hei her var det mange flotte naturblogger,og utrolig masse fantastisk flotte bilder:))
Jeg forstod ikke helt hvordan dette fungerte men bloggen min dukket opp hos deg dog uten bildet i den lille ruten:))men men,om du trykker på ruten kjem hele bloggen min fram:))vil ønske deg en nydelig fin helg:))

Rimkogeren sa...

Tak for din hilsen, nej, jeg håber heller ikke, min fødslsdagskage har den virkning.
Dit billede er genialt. Godt set.
God weekend.

TorAa sa...

Dette er jo nesten som ditt mandagstema, litt himmel og litt nostalgi. Flott er det i alle fall.

Så hyggelig at så mange deltar og kommenterer.

Ja, ja,sent ute denne uken, men jeg skal love å kommentere...

Ha en flott helg;-)

Veronica sa...

Gøy å få være med. Så utrolig mange flotte bilder. Liker det ensomme bladet, og gleder meg over at det snart kommer nye, grønne blader på trærne.
God helg

Jan Halvard sa...

Kjekt å vere med igjen!

God helg!

Jan Halvard,
La Paz, Bolivia
¡Buenos dias Bolivia!

frk ma sa...

Inspirerende hvor flink du er til å beskrive det du ser i motivet. God helg!

adama sa...

Veldig fint bilde! Er nok mange ensomme mennesker der ute i verden...akkurat som bladet ditt.....
God helg!

Petrine sa...

Herlig bilde og skjønne ord. Bladet er også eit symbol på at sjølv om ein er aleine kan ein vere sterk og klamre seg fast og vente og sjå fram tiol den befriande våren som kjem med nye skudd og nye blad- det liksom heng der og passer plassen til neste blad :) Oj, dette vart litt for djupt. Men likevel, ha ei god helg :)

Klem frå Petrine

Vilt og vakkert sa...

Hei Petunia!

Her finner du diktet med alle ukedagene knytta opp mot fødsler:
http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=376303 og ordtaket fsnt jeg når jeg skulle lete etter dette, men glemte i farta å ta URL-adressa. Skal se om jeg finner det igjen. Liker å oppgi kilder!
Jeg syntes også det var veldig flott, litt oppmuntring når noe går en i mot - Ha go' hælj!

Og du viser som vanlig et fantastisk bilde. Det sier så mye uten ord ;:OD)

Vilt og vakkert sa...

Hei gijen !

her fant jeg ordtaket! http://ewian.com/index-filer/kalender.htm

Elisabeth sa...

God helg, Petunia.
Her oppe lengtes det etter vår :)

Inger-M sa...

Det ble et nydelig bilde av det ensomme bladet. Men hadde det ikke vært alene, så hadde det kanskje ikke blitt fotografert, og ikke blitt lagt ut i blogverden og blitt berømt.... nei, det ble for filosofisk :-)
God helg!

Kicki sa...

Åååh så kul.Fick norskt besök på min blogg och hittade hit.Kul idé.Jag hänger på.
Hälsningar från Sverige =))

Grønn fryd hos Monique - sa...

Heisann!
Sikkert og visst, kommentarer kan være himmelsk : )

Fredag kveld så forresten "submissions..."-feltet ut til å være lukket og Himmelsk runde 22 øyensynlig avsluttet allerede. Men nå ser det annerledes ut, jeg prøver igjen...

dot sa...

Congratulations! It looks like your Sky day is doing great. I'm happy for you.