fredag 25. februar 2011

HIMMELSK # 24

Himmelsk logo 1 Fredag, fredag, fredag! Min favoritt dag i uken og det beste av alt; Å ha en hel helg foran seg helt uten noen planer. Får jeg lyst, kan jeg ta bena fatt og gå meg en lang tur eller jeg kan jeg kan slå leir i sofaen og få meg meg alt som skjer i ski VM. Det er rett og slett; Logo himmelskHimmelsk # 24 Vi har vært velsignet med et nydelig vær i flere dager her i Bergen. Kaldt ja, men solen har faktisk begynt å varme litt og det var deilig å kunne sette seg ned og ta seg en liten kaffepause. Kjedelig det synes Jølle, men ikke så kjedelig som at matmor stopper hele tiden for å knipse bilder av noe. Jeg er sikker på at jeg så han sukke tungt og himle med øynene; Ikke nå igjen!!!

Sett ditt himmelske innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)



Ønsker dere alle en riktig god helg og i løpet av helgen kommer jeg nok på besøk til dere!

41 kommentarer:

Milla sa...

Oh, så härligt detta ser ut och vilken klarblå himmel... ;0)

Petunia sa...

LITT INFO:
Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver fredag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER

Maria G sa...

Vad mysigt det ser ut, och vilka vyer du hade att titta på.
Underbar bild!
Ha en bra dag & Trevlig helg!

Inge sa...

Et dejligt billede du viser her, koldt og flot.. :-) Hav en dejlig weekend

Malys krok sa...

I slikt vær er det flott å være ute i naturen! Vakkert bilde! Skjønner at Jølle må være en tålmodig hund! :)
-Margit-

naturglede/Randi Lind sa...

For et fantastiskt fint bilde. Det hadde "så mye i seg"!Himmel da selvfølgelig, vintervidder, menneske og dyr som koser deg, skygger,sollys og en bar flekk med tørt gress. Helt perfekt som en hilsen til oss alle om at våren nærmer seg. Nydelig! Ha en strålende dag:)

Med kjæleik til livet sa...

kor koselig bilde ;)

reine påskestemninga jo - det er det IKKJE her
med regn og vind ;(

men pytt pytt.... vi har da klær som er tette ;)

Fredagsklemma fra monika

Silje Irene sa...

Nydelig bilde og veldig kjek blogg!!!Kommer tilbake her ja!

Bekka sa...

For et stemningsfullt bilde - så deilig med en avslappende kaffepause i solen, helt nydelig :)
Ha en flott helg!
Klem fra Bekka

Eli Kristin sa...

Ei stund siden mitt forrige besøk hos deg Petunia. Du er like aktiv og like drivendes dyktig bak kameraet. Herlig bilde, deilig å komme seg ut på tur og bare nyyyyte! :D

God helg, synd det ble væromslag her på vestlandet! ;)

Klem,
Eli Kristin

Berit sa...

He-he... ja, vi kjenner oss godt igjen i beskrivelsen av oppgitt hund som himler med øya; Enja hilser til Jølle, og minner om at det tross alt er værre å måtte bli igjen hjemme! Koselig bilde! Ønsker dere god helg med finvær og kaffepauser :)

Linda sa...

Et herlig bilde som vitner om at det nærmer seg vår med kafferast! Stedet minner meg om Myrdalen.

Jeg har ikke vært med de siste rundene med himmelsk, men slenger meg gjerne på senere.:)
Ha en trivelig helg! Nå er mildværet kommet på våre trakter, herlig:)

anjoe playhouse sa...

Frederik forstår så godt Jølle, men giver Berits Enja ret, det er rart at komme med på tur! Og i øvrigt vil Frederik hellere have, at vi fotograferer alt andet end ham - det synes han ikke er spor morsomt mere :-D
Hav en dejlig fredag samt weekend!

Lifecruiser Photo Playground sa...

Ahhh.... ja, kaffepauser kan vara rent himmelska och med detta strålande väder som du ser ut att ha så blir det ju dubbel njutning! Härlig bild, kunde vara ett omslag på något fritidsmagasin.

Här pendlar det mellan temperaturer nu, i helgen ska vi få runt nollgradigt till och med, men vintern är ju knappast över ännu...

Ha en mysig helg, hoppas solen kommer att lysa på dig :-)

Birgitta - foto CHIP sa...

Vad himmelskt mysigt ni har där i vinterlandskapet :)

Monica o Jacob sa...

Oh vad ni ser ut att ha det mysigt i solen du och vovven.
Ha en skön helg;-)

Elisabeth sa...

Kaffe och mackor under en vandringstur är något alldeles speciellt. Smakar aldrig så bra, som då. Härlig bild. Ha dé!

Kicki sa...

Haha,precis så tänker nog min hund oxå när matte ska fota hela tiden.Underbar bild.Precis "my kind of a special day"...

Fotokarusellen sa...

Et vakkert vinterbilde. Til tross for vinter er det mye varme i dette bildet.
Fortsatt fin dag.

Irene sa...

Å så koselig dere har det! Er sikker på at Jølle også liker en rast, for jeg regner med at du har noen godsaker med til han også!

Ha en trivelig helg ... håper dere får fint turvær!

Klem fra Irene

Jan Halvard sa...

Stemningsfullt og fredeleg!

God helg!

Jan Halvard
nordmann i La Paz, Bolivia
¡Buenos dias Bolivia!

Anette sa...

Fantastisk billede af dig og Jølle. Jeg kender godt det der med at stoppe op og kigge eller fotografere med en utålmodig hund i den anden ende af snoren :P God weekend.

TorAa sa...

Rene påskedrømmen;-)

Mandy Lou sa...

Det ser utrolig koselig ut der dere sitter og nyter en pust i bakken. Deilig å gå tur i vakkert vær.
Ha ei supergod helg!

Rimkogeren sa...

To gode venner i den fri natur. Det er supergod nervemedicin for sjælen :-)

PS Hvis Frederik havde været med, havde han krævet at smage på kaffen, helst med tyk fløde....

Bestemor Drillo sa...

For en koselig setting!

Jeg synes Jølle ser ut som han koser seg jeg!
Fin helg ønskes!

Lasseivåmma sa...

Så fantastisk stämning, det där är precis vad Ludde och jag längtar efter. Vi får väl klara oss utan de vackra bergen i bakgrunden, men i övrigt ska vi imitera er så snart vi bara kan.
Tack för att du driver dina utmaningar med sådan ordning.

Randi sa...

Så herlig!! Ingenting er vel bedre enn å nyte en god kopp kaffe i godt selskap ute i Guds frie natur?
God helg!
Randi:)

Inger-M sa...

Her er det jo påskestemning i lange baner :-)
Min hund Isa har samme problemet, av og til skjer fotograferinga for ofte og tar for lang tid :-)

God helg!

Marias Teater sa...

Er det mulig? Har dere så lite snø at det går an å sitte på noe som ikke er hvitt og kaldt?
Bildet forteller at menneske er hundens beste venn og jeg skjønner at dere er kommet så langt at bikkja tar deg med på flotte turer!

Ellen - my royal dream! sa...

Du hadde en kjempe fin blogg! Legger meg til som følger! Gleder meg til å være med på flere utfordringer her på bloggen din! :)
Ønsker deg en god helg!

Klem Ellen

SoF sa...

Tack Petunia för att du tittade in + kommentar!

Skrattar lite åt din bildtext idag, för att jag känner igen mig som den som springer runt och skall fotografera hela tiden - och stör lugnet.

Ha det riktigt gott!

NatureFootstep sa...

Ser mysigt ut att sitta i torrt gräs och fika. :)

marianne Sa sa...

Sikke en smuk blå himmel - Håber at kaffen smagte.
Jeg tror at din hund har det som min mand - "Fotograferer hun nu igen".

Tak fordi du rettede mit link - jeg ved ikke hvor det gik galt for normalt plejer jeg at linke til indlægget.

God weekend til dig.

Bare Mio sa...

Nydelig og stemningsfullt bilde.
Ha en fin helg, nyt den og kos deg.
Klem fra Mio

Lasse sa...

Hej Petunia !
Tack för att du visar hur jag skall göra. Tror att jag fick det rätt till slut!
Ha en himmelsk helg!
/Lasse

Ellen - my royal dream! sa...

Hei Petunia!
Tusen takk for koselig kommntar! :) Vært inne på andres blogger nå, og nå skjønner jeg hva jeg skal gjøre! Det skal jeg gjøre nå etter! :)

Ønsker deg en god lørdagskveld!
Klem Ellen

Jessica sa...

Jeg får ikke lagt ut bilde fra innlegget mitt :/

rebecca sa...

petunia! i found you through magical mystical teacher. the idea of gathering heaven is beautiful.
i look forward to visiting the many stunning views shared.

i am happy to join and to link to your beautiful blog. thank you!

Melusine sa...

Ja, det har vært herlig med det fine været vi har hatt den siste uken! Flott bilde av deg og Jølle dette :)

sigrid sa...

Endeleg fekk eg hive meg med..

For eit flott bilete du viser!

Vinterferie for borna, men ikkje for mor.

Ha god natt!