mandag 7. februar 2011

Nostalgiske Mandagstema

Mandagstema ny logo God mandag godtfolk! Først i dag vil jeg kunngjøre den heldige mottakeren av et gavekort på 500,- dkr (ink frakt) fra nettbutikken Anglofilia… Gratulerer så mye til Annettes bokboble! Du vil om kort tid bli kontaktet av Mia og så kan du bruke gavekortet ditt og velge noe fint av det hun har i butikken der!!

Og så over til ordet denne uken.. Dette skulle være et bredt tema og jeg tror dere lett finner bilder som passer uten at jeg må skrive noe mer om det enn:

NOSTALGI

NostalgiDette treet er veldig nostalgisk for meg! Hvis du vil vite hvorfor jeg valgte dette bildet, kan du lese HER.

Ønsker du å bli med på Mandagstema og lurer på hva dette går ut på? Les dette innlegget HER.

Sett ditt innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)



25 kommentarer:

Rimkogeren sa...

Jeg husker første gang du bragte dit nostalgiske indlæg. Den gang var jeg fascineret.Det var et dejligt gensyn :-)

Småbyliv sa...

Vakkert stemningsbilde :o))

Petunia sa...

Til alle dere som er med på Mandagstema: Vær så snill og les dette HER
Tusen takk:)

naturglede/Randi Lind sa...

God morgen! For et vakkert tre som bringer fram nostalgiske tanker. Ønsker deg en flott ny uke. :)

Monica o Jacob sa...

Härliga minnen förstår jag att du har av det gamla klätterträdet,ja bäst att passa sej för stutarnas horn.

Dom riktigt gamla går inte i vintertrafik, Rödlöga går året runt om isläget tillåter men inte i reguljärtrafik
Ha en bra måndag;-)

Anette sa...

Så nydelig bilde, Petunia!! Og tusen tusen takk for den hyggelige nyheten, nå ble jeg KJEMPEGLAD!!! Klem fra Anette :)

AnneKa sa...

Det var et nydelig foto av Heksetreet og et flott innlegg fra barndomens rike. Jeg hadde storgrana når jeg var lita, og min sønn hadde Klatretreet, har aldri tenkt over det før at vi har hatt disse trærne som har betydd så mye for oss.
Ønsker deg en fin uke!!

Inge sa...

Dejligt stemningsbillede der vækker nostalgiske minder.. :-)

Ine Anett sa...

Synes du har en veldig fin blogg, og ønsker gjerne å følge deg videre. Gleder meg til mange fler innlegg fra deg!

Malys krok sa...

Husker det flotte innlegget ditt! Stilig bilde av det gamle treet!
-Margit-

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Herlig. Selvsagt måtte det være et Heksetre :)

Ha en fin mandag.

Marias Teater sa...

Nydelig tema. Tre ditt er fantastisk! Krokete og spennende og lyset bak gjør det nostalgisk

Leonora sa...

Gode minner og vakkert bilde Petunia!
Denne måneden blir jeg litt til og fra - travle tider - men jeg kommer sterkt tilbake :-)

juppjupp sa...

Nydelig bilde, og så moro at Anette vant, hun som fikk meg hekta på disse temaene deres:O))

kozkoz

Fies notiser sa...

Fabelaktig vakkert bilde du presenterer i dag, Petunia. Om ikke et gammelt tre kan vekke nostaligen i oss, så vet ikke jeg...

Selv ble jeg så inspirert at jeg måtte slenge inn hele to bidrag denne gangen :-)

Pialotta sa...

Härligt tema som jag skulle kunna både skriva och skicka upp bilder till .. ha, ha hur många som helst.. men jag höll mig till ett rent tema i alla fall .. Ha de gott/Pialotta

ulla laiho sa...

Bilden är så vacker! /Vänligen Ulla Laiho

Anette sa...

Der er vist rigtig mange minder forbundet med træet for dig :) Det er et smukt billede :)

Melusine sa...

Ja, det er artig hvordan avstander og andre ting virker når en er barn og forskjellene når en ser det samme igjen mange år senere.
Ser ut som et supert klatretre, synd du ikke fant bortgjemte kjeks i hulrommene.

Rett ved der jeg vokste opp var det et stort fjell, et spennende ett med stadig noe nytt å oppdage - men når jeg nå kjører forbi er det knapt en liten knaus...

TorAa sa...

Så spennende med det heksetreet. Vi hadde et kastanjetre, med flere selvlagete utkikksplatformer. Hva vi var på utkikk etter visste vel noen av oss, men det vår nok litt cowboy og indianertanker influert.

Petrine sa...

Så artig, Petunia. Eg kjenner meg slik igjen, naturen, fantasien og til og med den vesle saftflaska med skrutopp ! (mi hadde raud topp)

Klem frå Petrine som ønsker deg en fin mandagskveld.

Nanne sa...

Kastet meg på utfordringen din, men har vel kommet mer med en historie enn et foto.... nostalgi har noe vakkert i seg uansett....

Rune sa...

Tenker på Yggdrasil når jeg ser det flotte treet, med greiner som kan nå verden rundt.
En flott oppgave, jeg har hygget meg med med å se på mange bilder som har vekket gode minner.

The Nam sa...

Så gøy med "skyggene" fra trærne!

Likte veldig godt temaet også.

Qehenne sa...

Nydelig tre.
Vi hadde også noen favoritt tre når jeg var liten. Det var fly, og vi var piloter.

Ang bildet mitt, så er kun 2 av jentene mine. Resten er kusiner og tantebarn.(Jeg har en kusine som er akkurat like gammel som min yngste)