fredag 11. mars 2011

HIMMELSK # 26

4987378325_b77095bd20_b[1] Mars er skille mellom vinter og sommer og muligens den mest lunefulle måneden i året. Det har vi fått føle på kroppen her i Bergen denne uken. Vivaldi kunne ikke ha komponert denne uken bedre! Vi har siden mandag hatt i alle fall tre av fire årstider. Bare høysommer mangler, men det er dit vi er på vei. Det er vanskelig å kle seg riktig. Man drar hjemmefra om morgenen med ullundertøy, votter og lue og i løpet av dagen holder man på å bli kokt levende! Men tar du ulltøyet av, er det ikke lange stunden før været snur og man fryser som bare det!! Akkurat nå er det våren jeg venter på. Men uansett vær, årstider, hvor hen vi er; Himmelen er der over oss, klar til å fotograferes!

Er ikke det nettopp;

Logo himmelsk

Himmelsk 26 Jeg klarte ikke la være! Jeg vise et bilde fra en sommerdag her i Bergen. Bildet er tatt fra Fisketorget og utover Vågen. Og grunnen til alle disse flotte seilskutene, var at Tall ship Race besøkte byen. Det var litt av en opplevelse å gå og se på båt- og folkelivet rundt hele Vågen.

Sett ditt himmelske innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)


38 kommentarer:

Petunia sa...

LITT INFO OM HIMMELSK
Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver fredag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.

LITT REGLER OG TIPS
Dere må ikke sette dere på listen før dere har postet innlegg på egen blogg. Da vil jo ikke de som kommer inn for å se lese innlegget, finne det, og jeg forstår da at man ikke gidder komme tilbake senere. Det er jo synd både for deg og den som kommer på besøk… Det skal bruker direkte link til det aktuelle bildet/innlegget hver uke og ikke til bloggen. Jeg må kanskje bli litt strengere og heretter slette fra listen de som ikke gjør dette. Noen bruker gamle innlegg, og det er helt lov det, og da er det så viktig at det er linket til innlegget og ikke til bloggen. Ingen orker å bla seg flere dager, uker eller måneder tilbake på bloggene for å finne det rette innlegget. Hjelp til å linke direkte finner du HER. Eller send meg en MAIL, og jeg hjelper gjerne. Linker du feil, kan du enten gi meg beskjed, men det beste er å slette sin egen “knapp” på listen og legge seg inn på ny. Slette gjør du ved å trykke på det lille krysset ved siden av linken og bildet til innlegget ditt.

Malys krok sa...

Måtte være en fest å se alle disse båtene på en gang! Et vakkert skue,med en høy himmel!
-Margit-

Inge sa...

Smukt sommer sejl billede.. og god weekend

Line sa...

Nydelig Himmelsk-bilde du har valgt, Petunia. Jeg kunne sittet på en brygge hele sommeren gjennom og fulgt med på de båtene der.

God helg!
Line

Margrethe sa...

Hvilken smuk himmel :-)

Fotokarusellen sa...

Et deilig vakkert bilde. Det varmer sååå godt. Takk! Dette må ha vært et fantastisk syn.
God helg.

Elisabeth sa...

Någon stans gick det fel för min bild kom inte upp, men ....
Ditt fota är underbart. Härlig sommarljus med de stora fina båtarna. Ha dé!

Småbyliv sa...

Åhhh - det var skikkelig ERTING å vise sommer og sol akkurat nå. Her i Porsgrunn har vi også hatt alle årstider gjennom uka, og har selvfølgelig landet på nysnø og kuldegrader en fredag morgen...

Men jeg liker bildet godt da ;o))

God helg til deg!

Venke sa...

Så vakkert bilde, med håp om at det kommer sommer i år også :))

Mandy Lou sa...

Gosh, for et herlig sommerbilde! Og alle de flotte seilskutene da. Tror vi har hatt samme vær her i Trøndelagen også. Absolutt alle årstider på ei uke. Herlig solskinn i går, og skikkelig snøsjokk i morges. Men det er vel typisk mars.

SoF sa...

Härlig sommarkänsla Petunia! :)
Man får "trösta" sig med att titta på sådana bilder när vintern känns för lång och kanske tung.

Här i Sydsverige har det också varit ett växlande väder i veckan. Lite vårkänsla och sedan nästan snöstorm.
Nu skiner solen igen! :)

Tack/Ha det gott!

Rimkogeren sa...

Tall ship, hvor må det have været flot :-)

Irene sa...

Litt av et bilde Petunia ... det er noe med disse skutene ... jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. De er så utrolig flotte, så mektige! Blir plutselig dratt tilbake til "Onedin linjen" !

Ha en himmelsk flott helg!

Irene

PS! Jeg har lurt på hvordan man kan legge inn linker i innelgg. Ser du har det i ditt. Hvordan gjør du det?

Jennys fire vegger sa...

Lekkert bilde fra Bergen! :-) Gleder meg til å titte på mange himmelske innlegg!

God helg!
Klem Jenny

Mors Hjertekurv sa...

Å hvor en lengter til sommer når en ser det bilder. Her var det hvit i dag tidlig,men nå titter solen frem

Monica o Jacob sa...

HÄÄÄÄRLIGT med sommar sol och hav, snygg bild;-)
Ha en skön helg;-)

Bekka sa...

Vakkert bilde - for en herlig sommerstemning! Jeg fikk med meg Tall Ships Races i Fredrikstad for noen år siden, en flott opplevelse med alle de nydelige seilskutene og alt folkelivet :)
God helg!

Leonora sa...

Vakkert syn! Ja nå er vi klar for litt sommer og varme. Ha en fin helg Petunia!

sigrid sa...

Så herleg eit sommarbilete :-)
Hjå meg er det vinter, men sola skin.

Ha vakker helg!

Petrine sa...

Vakkert bilde, Petunia. Ja, du verden som vi gleder oss til våren og sommaren med alle aktivitetar :)

Ønsker deg og dine ei flott helg :)

Petrineklem

marianne Sa sa...

Dejligt billede fra Bergen - Ja, det er fantastisk at have besøg af The Tall Ships Races.
Jeg bor heldigvis tæt på Aalborg hvor de har været på besøg et par gange.
Jeg glæder mig allerede til næste gang de kommer forbi.

God weekend til dig.

Sommertid sa...

Ja, hvem ønsker seg vel ikke et besøk av Tall ship race igjen...Tror de snart stikker innom fylket igjen og det er gledelig nyhet...
Herlig bilde var det å se. Våren ja, hvor blir det av den ?...
Ønsker deg en go fredda og god helg !

Inger-M sa...

Litt av et syn, og Bergen i fint vær er jo og deilig!
God helg!

Øyvind sa...

Ah, jeg gleder meg enda mer til våren når jeg ser slike bilder! Herlig.

Nå håper jeg vi er ferdig med snø og haglbyer, god helg! :)

frk ma sa...

Så fint at du minner om at sommer kommer! Fin helg ønskes deg :)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Seilbåtene er så flotte. De kommer hit igjen om ikke så lenge. Da blir de foreviget på bloggen min også. Nå ligger alle de gamle bildene godt gjemt på en crasha harddisk!
Ha go' hælj ;:OD)

Mokkamaster sa...

Nydelig bilde og fantastiske skip i flotte omgivelser!

Herr Husfar og lille Ingrid min reiste faktisk til Bergen i dag for å besøke venner og gå på rockekonsert :)..og dette bildet gjør faktisk sitt til at jeg tenker at nå er det jammen på tide at jeg kommer meg til Bergen sjøl også!

Gode helga til deg!
Monica

GAWO sa...

April er enda mer lunefull. Da skal det jo være vår. På ortntlig, men ofte blir vi lurt.

Godt å se et sommerbilde!

NatureFootstep sa...

vilken härlig bild du har idag. Så snyggt med alla master och vimplar mot den blå himlen. :)

Anette sa...

Smukt billede! Vi har også haft besøg af Tall Ships race her i byen og skal have det igen i 2013 såvidt jeg ved. Det er så smukt med alle de flotte skibe :)

Bare Mio sa...

Nydelig sommerbilde!
Var i Stavanger da Tall Ship Race var der for en del år siden, for en fantastisk opplevelse!
Ha en fin helg.

Koselig koselig sa...

Jeg er født i mars mnd og jeg er også litt lunefull hihihihi ;)

Nydelig bilde, jeg lengter etter sommeren nå Petunia. Blå himmel, varme og ikke minst - jeg savner sykkelen min :) Snart skal den tas fram, det blir herlig :)god helg!

Gunsside sa...

Der ser det himmelskt ut - sommer i Bergen :)
Ha en fin helg

Mona sa...

Vi har också haft tre årstider i Göteborg denna vecka. Just nu är det höst. Vad härligt att då få se en sommarbild hos dig, den enda årstiden som fattas!

Det är jättelänge sedan vi hade Tall ships race i Göteborg. 1997 tror jag var förra gången.

Melusine sa...

Så flott fra Vågen og Tall ship Race, sommerlig og akkurat hva vi drømmer om nå når snø og regn siper ned om hverandre!
Jeg liker veldig godt dette bildet, fine farger og så er skarpheten helt fantastisk :)

Berit sa...

Jepp- det går rette veien! Vårtendenser her i dag, men som nevnt tidligere: vi trur ikke helt på det før til påske ;)

Fies notiser sa...

Hei kjære Petunia. Det ligger en stafett-pinne til deg hos meg ("En slags intervju-stafett") - plukk den opp og send den videre om du vil :-)

Du er uansett behørlig beæret fra meg, for dine ustoppelige fotoutfordringer og nitidige oppfølging av oss alle. Det er en fryd å henge med her hos deg!

Ha en strålende søndag :-) Klem!

AnneKa sa...

Det var et himmelsk bilde helt etter min smak:)) Håper å komme meg til Stavanger og Tall skips i sommer. Bodde der sist de var i Stavanger. Det er herlig på havet når det ikke er for mye vind. Og nå sitter jeg å følger med i spenning på værvarslene for meningen er å dra til Lofoten på tokt en uke på søndag med Nesnakroken. Krysser fingre for at vi kommer oss avgårde og at eg får tatt masse himmelske bilder:))