fredag 18. mars 2011

HIMMELSK # 27

Himmelsk logo Deilig at det er fredag igjen og klart for en ny runde med “HIMMELSK”! Tusen takk for alle de flotte bidragene forrige uke! Det er så kjekt å se at det er så mange som synes dette er gøy og nye folk kommer til hver uke! Et tips for hvordan “Himmelsk” fungerer, kan dere lese i kommentarfeltet her, der jeg har lagt ut litt veiledning og regler:) Det viktigste er at dere linker direkte til innlegget og ikke til selve bloggen deres. Det gjør det så mye lettere å finne det rette innlegget med en gang!

Logo himmelsk


Himmelsk# 27, Kniksen, Bergen Fotballsesongen sparkes i gang i dag her på berget og hva passer bedre enn å vise et bilde av statuen av Roald “Kniksen” Jensen ( 1943- 1987). Han er Bergens største fotballspiller gjennom tidene. Han spilte på Brann, det norske landslaget og som proff i utlandet. Og det når det gjelder Brann og den kommende sesongen, så trenger de nok all den hjelp “ovenfra” som de kan få… Statuen er laget av Per Ung og står rett utenfor Brann Stadion. Du kan lese mer om “Kniksen” HER.


Angående "Stille for Japan", vær så snill og les HER

Sett ditt himmelske innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)



33 kommentarer:

Petunia sa...

LITT INFO OM HIMMELSK
Lyst til å være med på “HIMMELSK?? Reglene er veldig enkle! Hver fredag legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste med bilder og innlegg på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.

LITT REGLER OG TIPS
Dere må ikke sette dere på listen før dere har postet innlegg på egen blogg. Da vil jo ikke de som kommer inn for å se lese innlegget, finne det, og jeg forstår da at man ikke gidder komme tilbake senere. Det er jo synd både for deg og den som kommer på besøk… Det skal bruker direkte link til det aktuelle bildet/innlegget hver uke og ikke til bloggen. Jeg må kanskje bli litt strengere og heretter slette fra listen de som ikke gjør dette. Noen bruker gamle innlegg, og det er helt lov det, og da er det så viktig at det er linket til innlegget og ikke til bloggen. Ingen orker å bla seg flere dager, uker eller måneder tilbake på bloggene for å finne det rette innlegget. Hjelp til å linke direkte finner du HER. Eller send meg en MAIL, og jeg hjelper gjerne. Linker du feil, kan du enten gi meg beskjed, men det beste er å slette sin egen “knapp” på listen og legge seg inn på ny. Slette gjør du ved å trykke på det lille krysset ved siden av linken og bildet til innlegget ditt.

Millemilla sa...

Bra tiltak Petunia!! Håper det blir mange som blir med i dag, selv om det er "stille for Japan". Jeg har tenkt å gi via Røde kors.

Ha en fin dag!

Inge sa...

Jeg følger din opfordring, og lægger 10 kr oven i for hver kommentar på mit himmelske bidrag.
Flot himmelsk bidrag.

Emerald Raptor sa...

Kjempebra tiltak!

Fotokarusellen sa...

Varme tanker, fine ord og et flott initiativ. Vi er med i givergruppen.
God helg.

Malys krok sa...

Flott bilde av fotballspilleren!
Enda bedre med din unike oppfordring til deg selv og oss andre som er med her! Det viser at du er et "stort" menneske, som har omtanke for andre, enten de bor i Norge eller i "fremmede land". Du er god! Håper mange vil følge oppfordringen! Helt forferdelig hvordan disse menneskene har det! Jeg vil også hjelpe med det lille jeg kan, som du sier så kommer alle gaver godt med. Takk for denne oppfordringen! Jeg hadde jo tenkt å gi uansett, men nå blir det liksom helt konkret! -Margit-

Margrethe sa...

Flot billede af fodboldspilleren, og flot tiltag med bidrag til Japan :-)

Venke sa...

Fantastisk at fotballsesongen starter i helga. Gleder meg :) Det er vel et sikkert vårtegn? God fredag

naturglede/Randi Lind sa...

Herlig fotballspiler det der! Jeg skal lese om stille for Japan også nå! God helg!

NatureFootstep sa...

bra att välja himmlen som bakgrund til statyn.

Bekka sa...

Bra tiltak, jeg velger å delta for å støte Japan på den måten.

Birgitta - foto CHIP sa...

Vilken häftig himmelsk avspark!
Himla cool vinkel, Petunia!

Erik "Semlan" sa...

Ja nu börjar "läderkulorna" komma fram på konstgräsen...
Vilken härlig staty och snygg himmel. Snyggt foto!
Ska ta mig förbi Katarina Bangatan på Söder och plåta Nacka, tack för tipset Petunia. :-)

Lifecruiser Photo Playground sa...

Himla flott photo! Och staty - helt fantastisk, precis som hela Vigelandsparken är!!!! Man fattar inte hur någon kan få in all denna känsla i en kall staty...

Ha en mysig helg - hoppas det kommer lite positiva nyheter om alla världsproblem!

Petrine sa...

Skikkelig bra foto av Kniksen-statua.

Flott initiativ for Japan :)

SoF sa...

Så konstigt det har blivit när jag har länkat idag...
Publicerade mitt bidrag här hos dig på morgonen och då såg allt ut precis som vanligt.
Nu när jag tittar på alla bidrag så har mitt försvunnit och nu jag gör ett nytt försök...

Glad fredag!

Elisabeth sa...

Bra uppmaning och en bra avspark med din bild till att ge pengar till Japans folk. Jag har redan lämnat ett första gåva.
Trevlig helg!

Melusine sa...

Et godt bilde med spennende vinkel,
og veldig fint at du bidrar med å hjelpe de rammede i Japan. Håper mange flere setter seg på listen :)

Anette sa...

Flot himmelsk billede og god opfordring til at støtte Røde Kors

Irene sa...

Jeg har ikke noe spesielt forhold til fotball, og hverfall ikke Brann, hehe. Men jeg har da hørt om Kniksen!

Jeg kommer ikke til å ha en "stille dag" på bloggen min, da jeg syns det er andre måter å vise medfølelse og gi støtte på!

Flott at du vil gi 10 kr for hvert bidrag til HIMMELSK denne uka! Selv vil jeg bidra med mitt til Røde Kors!

Ha en fin helg!

Irene

Leonora sa...

Ønsker deg en himmelsk flott helg, og satser på at Vålerenga leverer i år!

Mathildes Eden sa...

Hei ! Kjekt å kunne delta igjen etter en lang periode med datatrøbbel ! Flott bilde av en av Bergens fordums helter! Og fint initiativ for å hjelpe Japan ! Riktig god helg!

Marias Teater sa...

Full støtte til deg som har lyst til å støtte så vakkert. Jeg er veldig imponert over ALLE dine tiltak. Men nå begynner jeg å savne naturbilder i dine innlegg...

Mandy Lou sa...

Artig bilde! :) Kjempefint tiltak med 10 kr for Japan for hver himmelske bidragsyter. Jeg følger ditt eksempel og legger til det samme for hver kommentar hos meg.

Pysselfarmor sa...

Hmmm jag är så tråkigt helt ointresserad av idrott....men bilden är "flott" ;-)

sigrid sa...

Er med for 27 gong!

Flott du driv som framover til å finne Himmelske motiv.
Takk også for måten du taklar stille for Japan på!
God helg!

Bare Mio sa...

Flott bilde og "Kniksen" har jeg hørt om.
Kjempebra tiltak for Japan.
Ha en fin helg.
Klem

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Det er lørdag i dag, men hvem er det som ikke tenker både på folket i Japan og Libya hver dag?
Om det vonde er forårsaka er naturens krefter eller av et galt menneskes higen etter makt, like fullt rammer katastrofen uskyldige og sårbare.
Ha go' hælj ;:OD)

Bare Mio sa...

Hei igjen,
Sele er også på Jæren.
Vi har så mange vakre strender å velge mellom.
Klem

Tromsøjente på 39 sa...

Utrolig flott måte å gjøre himmelsk på denne uke. Synes det er fint at man kan vise omtanke gjennom vår interesse, bloggen og bilder :).

Likte bildet ditt utrolig godt, ett flott symbol på at serien er i gang. Jeg er ikke blandt de mest ihuga fotballfrelste, men sannelig har det stor betydning for meg også. Her startet nedtelling til fotball straks VM var historie. Fikk slik god stemning da vi var ute å kjørte idag. Bussene markerer hjemmekampene ved å kjøre med flagg hele helgen :).

Klem :)

Jorunns hage og hobby sa...

Jeg håper at det fungerer for meg denne gang!
Bildet er fra Indre Oslofjord!
ha en fin Helg!

gusside sa...

Så stilig bilde av Kniksen, med en flott himmel over seg ;)
- Bra initiativ for Japan !

Mona sa...

Fantastisk bild av en fin staty. Snygg komposition. Det är ofattbart det som hänt i Japan. Tre katastrofer på samma gång: jordbävning, tsunami och kärnkraftsolycka. Tack för ett bra initiativ.