tirsdag 29. mars 2011

Huff da!

Jeg er litt småstresset for tiden og litt sånn i et vakuum, men det er ingen unnskylding for det som skjedde i dag tidlig:

Hver morgen når jeg står opp, så er det første jeg gjør når jeg kommer på badet, å slå på radioen som står der. Så også i morges… Eller da jeg løftet hånden for å slå den på, stoppet jeg brått og ble stående å stirre.. Jeg ante overhodet ikke hvordan jeg skulle slå radioen og det er litt rart når den samme radioen har stått på badet over 13 år. Jeg glodde og glodde, men ingen av knappene sa meg noen ting. For å ikke virke totalt dum ovenfor hun som stirret spørrende tilbake til meg fra speilet, tenkte jeg at pytt sann, jeg trenger ikke å lytte til nyheten i dag! Men hele tiden mens jeg vasket meg, skulte jeg på radioen og prøvde å forstå hva som egentlig skjedde.

Hadde noen tullet med meg? Fjernet en knapp som skulle være der. (På jobben elsker de å gjøre slike ting; flytte på boksavene på tastaturet, lime fast ting eller å kle på utstillingsdukken som en uteligger og sette den rett innenfor døren til skrekk og advarsel til førstemann som kommer på jobbe om morgenen!) Men ingen fra jobben hadde vært på besøk og radioen så helt i orden ut. Jeg forsøkte å dreie på volumhjulet i håp om et lite klikk og stigende lyd.. Men, nei. Like død! På dette tidspunktet lurte jeg faktisk på om jeg fortsatt sov og at jeg snart ville våkne, stå opp og gå ut på badet og slå på radioen.

Vel, for å gjøre en lang historie kort, så klarte jeg å finne på knappen og fikk med meg siste rest av nyhetene. Men jeg undres veldig over meg selv.. Når kan man bli erklært dement egentlig?Radio

For sikkerhetsskyld har jeg tatt et bilde av radioen og med pil til hvor jeg slår den på… Ja, bare sånn i tilfelle. Og for ordensskyld kan jeg jo nevne at jeg slår den av samme sted. Nå gjelder det bare å huske å se på bloggen etter bruksanvisning neste gang jeg står der som et fe!

17 kommentarer:

Mors Hjertekurv sa...

Tror det er sånn som kan skje med de fleste jeg , vel det skjer i alle fall stadig her .... Uppps nå kommer vel ungene til å sende meg rett på demnt avdelingen .... Men sikkert bare hjernen som har vært overarbeidet :D Godt du har bruksanvisningen klar tilneste gang i alle fall , bare du husker hvor den er og får skrudd på data maskina ;) Evig optimist ..... He he

tove sa...

Oi...tror jeg hadde blitt litt engstelig.
Ønsker deg en fin kveld
Klem Tove

Min Verden sa...

Jeg tror faktisk det er sånn det oppleves å bli dement... - men det gikk jo over for deg så det går nok bra ;) Selv er jeg såpass svimeslått tidlig om morran - så det kan anses som et under omtrent hver eneste morgen for at jeg greier å dusje og kjøre bil til jobben. Jeg synes det er bra at du greier å ha på radio omtrent hver dag...

Elisabeth sa...

Jag tror det är något som händer med oss alla ibland. Det är nog en väldigt partiell demens, eller hellre tillfällig glömska. Kan det vara så att du har mycket omkring dig? Ibland kan det vara ett stress-beteende. Ta väl hand om dig!

Petrine sa...

Velkommen i klubben, Petunia. Dette betyr berre at du er heilt frisk og at den klumpen du har inne i hodet ditt har vett til å koble av når den skal og gi seg god tid til å koble seg på når den det skal. Det er også godt å vite at autopiloten din virkar som den skulle også !

Ha,ha ! Ver ikkje redd, vi skal passe på godt på deg.

klem frå Petrine, eller var det Gunn eller gunknitter ? :)

Jessica sa...

Hehe, dette var dagens.. Det blir som når man slår koden på bankkortet ganske ofte på autopilot, og plutselig står du i butikken stressa og fæl og begynner å tenke på hva koden egentlig er... Det har jo skjedd et par ganger her :)

Håper du har en fin kveld, med eller uten radio!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Noen feilkoblinger i hjernen blir det nok ja. Man kan virkelig undres over at det går ann. Men vegen til demens er laaaaaaaang, heldigvis.

Bente sa...

Hehe, ja jeg kjenner meg tildels igjen.
du får titte innom bloggen hvis du glemmer det igjen.
Ha en fin kveld videre:)

berit.. sa...

jeg tror det er normalt.. jeg håper det er normalt !! for jeg har også slike flash der jeg rett og slett ikke husker.. stress ?? kanskje..

god natt : )

9na sa...

Jeg opplevde en gang å ikke vite i hvilken tunell jeg var... på vei fra jobb mener jeg... Ganske absurd og litt rart.

Turid sa...

Huffda! Hihi, men det sier jeg også:)))

Klem fra Turid;)

Koh-I-Noor sa...

Sjov historie men også lidt skræmmende, ikk'? ;)

Jeg tror, vi alle oplever det engang imellem, men det kan helt sikkert være et tegn på stress, så måske du skal kigge lidt på dig selv og mærke efter, om du er ved at få stress.

Alt det bedste til dig, kære Petunia :)

REJEN sa...

Sådan kan jeg også have det engang imellem, at man ikke kan huske hvordan man gør noget som man bare plejer at gøre, og det er som regel hvis jeg har for meget om ørene...;-D

Husfruen of Hilltop House sa...

He he, godt å høre at det ikke bare er meg som har det sånn. :-)

Lindaen sa...

Godt å se at du ikke er HELT perfekt! Tihi! Jeg velger å tro at det helt fullstendig normalt siden slike ting skjer med meg selv også til tider! ;)

En rosa fugl sa...

Hehe, ingen dager er like. Fint at du fikk med deg resten av nyhetene på radioen:)

Bli gjerne med i min give away:) http://enrosafugl.blogspot.com/2011/03/give-away-bok-og-hekla-ting.html

Marias Teater sa...

Ingen problem, Petunia. Du har vel ikke prøvd trikset med å gå ut og komme tilbake etter noen minutter? Jeg bruker å gjøre det - og da kan det hende at når du kobler ut hodet, så husker hendene...
Alvorlig talt - alt kan skje når vi er opptatt av 1000 ting samtidig....