mandag 21. mars 2011

Likhet i Mandagstema

Mandagstema ny logo God mandag! Det er kanskje ikke det letteste ordet jeg har valgt denne mandagen, men jeg synes dere er så flinke og kreative at dere nok klarer denne oppgaven også. Her er jo ingen fasit på Mandagstema og hvordan dere løser oppgavene på, er helt opp til dere. Hver uke får jeg mail om det går an å bruke det eller det bilde og da svarer jeg at så lenge ikke bildet på noen måte er støtende, bildet er ditt eget eller du har fått lov til å bruke det, så er det helt ok. Ordet jeg vil dere skal bryne dere på er:

LIKHET

Likhet

Bildet av Bulle og meg er tatt sommeren 1999 i en meget regnfull helg på fotballcup i Eidfjord. Bulle hadde ingen tålmodighet til å ligge nede i vognen med regntrekk over, og det var ingen annen løsning enn å bære på magen i en Babybjørn. Bare hodet hans stakk ut fra regnjakken min. Ganske så likt som hos en kengurumamma!!

Ønsker du å bli med på Mandagstema og lurer på hva dette går ut på? Les dette innlegget HER.

Sett ditt innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)



Bildet av kenguruene, har jeg lånt her

34 kommentarer:

Mia Folkmann sa...

Det må være rigtigt, rigtigt hyggeligt for en baby at blive båret på maven på kængeru-vis. Hvis jeg selv havde haft børn, ville jeg givetvis have gjort det samme! Trygt og rart... ;-)

naturglede/Randi Lind sa...

Så nusselige dere var som "kenguru" da! Herlig sammenligning. Du er da så kreativ! Ha en flotters dag!

REJEN sa...

Hihi, herligt billede..Dejligt for baby at sidde så tæt på mor..;-D

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Herlig! Alt for en god fotballkamp:) Kan jo ikke ligge i vogn da.

Regner med at du er nokså fornøyd med gårsdagens fotballresultater også :D

Jennys fire vegger sa...

Hihihi, for et HERLIG bilde! :-)

Ha en fin mandag videre.
Klem Jenny

Pialotta sa...

En viss likhet finns det allt i dig och ditt barn :) Härlig bild:)

Inge sa...

Sikke en slående lighed... Godt ord. :-)

Greyscale Territory sa...

A great idea for carrying the baby! warm and safe! Just like a mother kangaroo and joey! A great equal!

Petrine sa...

To flotte kegumammaer med to flott barn.

Ja, det er det eg seier, klær kan ikkje bli for store :)

klem

Birgitta - foto CHIP sa...

Petunia- vilka charmiga bilder på likhet trots olikhetera :)
Jätteläckra bilder!!!

Sinna sa...

Ja det var en härlig tolkning av temat. Slående lika faktsikt :-)
Sinna

Malys krok sa...

Stor likhet mellom dere to mammaer, som bare vil det beste for sine barn!
Morsom tolkning! -Margit-

Anette sa...

To mødre med deres børn ;) Hvor er det skægt med de to billeder du har fundet!

Jan Halvard sa...

Morosam likskap!

Jan Halvard,
nordmann i La Paz, Bolivia
¡Buenos dias Bolivia!

Monica o Jacob sa...

Vilken fin liknelse, vilken sötis han var Bulle.
Hoppas det läker fort, man blir ju inte så lite handikappad när man gör illa händerna.
Ha en skön vecka;-)

Margrethe sa...

Skønt billede og herlig sammenligning :d

Bare Mio sa...

Nydelige bilder av mor og barn,
herlig sammenligning.
Ha en fin mandagskveld.
Klem

Bare Mio sa...

Hei igjen,
Måtte bare innom igjen for å ønske deg god bedring med hånden.
Klem

Annelie sa...

Nämen din stackare, har du skadat handen. Hoppas det inte var allvarligt! Krya på dig!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

God bedring med hånden. Håper det retter seg fort. Vet hvordan det er. Min høyre må spares og den venstre begynner å bli skrvevant.

Petunia sa...

Takk omtanke for hånden!
Det er ikke noe mer alvorlig enn at jeg brandt meg på tre fingre da jeg laget middag. Fikk kokende vann over og har iset det godt ned etterpå Jeg tror det skal gå bra, men det gjør vondt å komme bort i noe og røre på dem, så det blir ikke så mye tasting på meg i dag.

garnkurven sa...

Smart. Og hvilken oversikt over verden den lille får ved å henge slik.

Malys krok sa...

Også jeg vil ønske god bedring med hånden! Ikke godt å brenne seg!
Takk for hilsen! -Margit-

annemarie sa...

Flotte bilder. Likte spesielt det av kengurumamman og barnet hennes. Håper du blir bra i hånden snart. God bedring :-)

naturglede/Randi Lind sa...

Stakk bare innom for å ønske deg god bedring. Har du en Aloe Vera plante, så hjelper det "klisset" inne i plantens blader noe utrolig godt. Ta det med ro med tastingen til du er bedre:) Klemsiklem :D

Vestlandsjenta! sa...

Så flotte bilder og artig sammenligning!

Erik "Semlan" sa...

Gillar din likhet, jag har själv provat på det, haft min dotter i sele fram på magen. Nog det närmaste havandeskap jag varit, även om dottern var dryga året gammal. ;-)
Klar likhet med kängurumamman med ungen i pungen.
Verkar ha varit blöta dagar, knappast idealförhållande för bra fotboll heller, inte så kul kanske? Men du är ju stor fotbollsfan och då spelar väl inte lite regn någon större skillnad?
Tack för din kommentar hos mig, handskadad och allt. ;-)

naturglede/Randi Lind sa...

Ja noen er også allergiske mot det. Jeg har brent meg såpass voldsomt et par ganger i livet, at jeg føler virkelig med deg. Men har du fått en salve, så hjelper det fort. Tenker på deg:)

BP sa...

1. Dina egen likhetsbild är helt underbar!!!

2. Hoppas handen blir bättre snart!!!

3. Kram!!!

Mathildes Eden sa...

Nydelige mor & barn! Jeg deltar med en litt annen variant av mor & barn:-) Mathilde

Mona sa...

Hehe, jag tycker absolut att du och kängurun ser väldigt lika ut!

Pysselfarmor sa...

Dubbelt upp av stort och smått....och liknande påsar på magen ;-)
fyndigt!

hoppas du blir bra i handen snart.

Anki sa...

Dina bilder passar temat perfect. Mycket humoristiskt och kul.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Jammen, har folk vært kreative, ikke bare lett dette temaet!Nå må jeg legge meg i sælen - artig bidrag fra deg ;:OD)