fredag 18. mars 2011

Stille for Japan...?

Help JapanMange blogger rundt om i verden vil i dag markere katastrofen i Japan ved å “ha en stille” dag på bloggene sine. Dette en ment som en måte å spre kunnskap og få oss til å tenke etter hvordan nettopp vi kan hjelpe de rammede. Jeg har likevel valgt å poste “Himmelsk” i dag og så får det være opp til hver enkelt å velge om de vil være med eller ikke. Jeg føler det litt slik at det også er andre måter som kan hjelpe dem som så sårt trenger det og på radioen i går, ble det bedt om at vi ga pengegaver til de forskjellige hjelpeorganisasjonene.

Derfor poster jeg "HIMMELSK # 27" og kommer med denne oppfordringen:


For hver av dere som setter dere på Himmelsk listen denne gangen, med et himmelsk innlegg, vil jeg gi 10 kroner til Røde Kors i tillegg til det jeg hadde tenkt å bidra med selv. Jeg oppfordrer dere andre til å gjøre det samme – enten til Røde Kors eller en annen hjelpeorganisasjon. Alle monner drar og husk vi bor alle under den samme himmelen….


HIMMELSK # 27 finner du i innlegget under her.

15 kommentarer:

Fotokarusellen sa...

Varme tanker, fine ord og et flott initiativ.
God helg.

SoF sa...

En stor kram till dig Petunia för ditt omtänksamma initiativ!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :)

Sinna sa...

Mycket fint gjort som säkert inspirerar fler än mig att lämna ett bidrag
Ha en bra dag
Kram Sinna

Venke sa...

Et flott initiativ, så det desverre ikke før etter at jeg postet innlegget, men klart jeg støtter hjelpearbeidet i japan. Det er også fint at fotballsesongen starter igjen, gleder meg :) Ha ei fin helg

naturglede/Randi Lind sa...

Flott initiativ.Stolt av deg :)

Hønemor. sa...

Hei!
Ett veldig flott initiativ som jeg støtter 100%. Så fint å kunne bruke blogginga til å hjelpe..Håper mange gjør som deg, du er ett godt menneske Petunia!!

Med kjæleik til livet sa...

;)
nyt fredagen - den kommer ikkje tilbake
klemma fra monika

Petrine sa...

Petunia, heilt enig,
Flott initiativ !!

Lifecruiser Photo Playground sa...

Mycket mänskligt och bra initiativ. Jag tänker på min mor som inte finns i livet längre, som hade det väldigt tufft ställt ekonomiskt, men som alltid lyckades ge lite till fattiga i världen i alla fall. Konstigt nog så är det ofta människor som inte har så mycket pengar som hjälper till.... Jag försöker följa hennes exempel och bidrar med det lilla man kan - om alla gör det så blir det mycket i slutändan!

Størstepia sa...

Så flott at du gjør dette!
Herlig initiativ!!

Ha en flott helg!
Klem fra størstepia

Monica o Jacob sa...

Ja dom behöver all hjälp dom kan få detta underbara disciplinerade folk.
Ha en skön helg;-)

Malys krok sa...

Har kommentert dette på forrige innlegg, men sier det gjerne her også: Dette er flott!! -Margit-

Anette sa...

Fantastisk idé Petunia. Jeg håber rigtig mange vil støtte indsamlingerne til Japan.

frk ma sa...

Du har min fulle støtte her. Jeg gjør som deg, poster himmelsk og gir av hjertet. God helg :)

Erik "Semlan" sa...

Tack själv. Trevligt initiativ. :-)
Jag hoppas både att de får ordning på kärnkraftsreaktorerna som läcker där i Japan och att de ordnar för alla japaner som nu saknar bostad och ja det mesta.